Fun with Dick and Jane (2005)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Dean Parisot
met Jim Carrey, Téa Leoni en Alec Baldwin

Wanneer Dick Harper gepromoveerd wordt tot hoofd communicatie bij het bedrijf Globodyne, zijn hij en zijn vrouw Jane door het dolle heen. Eindelijk hoeven ze zich geen zorgen meer te maken over geld en kan Jane stoppen met werken om thuis te moederen over zoontje Billy. Helaas blijkt dit toekomstbeeld al snel een illusie, want de volgende dag gaat Globodyne op verdachte wijze failliet. Aangezien Jane haar baan al heeft opgezegd, staan de Harpers er beroerd voor. De eerste maanden kunnen ze nog redelijk in hun behoeften voorzien, maar wanneer het water hun echt aan de lippen staat, lijkt het criminele pad onvermijdelijk.

avatar van Eric§Cartman
Ik vond hem gewoon suppergrappig !

avatar van dave
Auw, ik had last van plaatsvervangende schaamte toen ik deze film bekeek. Dit MOET toch wel het dieptepunt uit Carrey's carrière zijn.
Het genre is zogezegd Komedie/Misdaad, maar dit klopt niet.
De humor is ver te zoeken, dat komt waarschijnlijk door Téa Leoni, die absoluut GEEN gevoel voor humor heeft.
Ze komt in het begin over als een typische huisvrouw. Bezorgd, toegewijd.. naarmate de film vordert verandert ze echter in een gek, paranoïde mens dat al haar gezond verstand verloren heeft.
Carrey probeert die uiterst zwakke prestatie op te vangen, maar slaagt daar niet in.
Ook het aspect 'misdaad' is ver te zoeken. dit komt vooral door het enorme tempo die deze film heeft. Van de ene moment op de andere begint het koppel de bandiet uit te hangen om zo aan geld te komen. Die overgang is zo snel, dat de kijker er eigenlijk weinig belang aan hecht, terwijl dit toch een belangrijk gegeven is!
De kleine discussies die het koppel voert TIJDENS de overvallen hebben me ook doen walgen. Dit legt ook het niveau van de film vast.

'Fun with Dick and Jane' is niets meer of minder als een flop, niet eens te gebruiken om het verstand op nul te kunnen zetten.

avatar van jobbybx
Een vermakelijk filmpje met jim carrey
Gelukkig zonder de overdreven tics van jim
Dan valt het best te zien

avatar van Donkerwoud
Net niet grappig genoeg voor drie sterren.

avatar van jimcarrey gek
eerste keer dat ik hem gezien had had ik niet goed opgelet toen had ik hem 3,0* gegeven maar heb nu beter opgelet is echt leuk niet supertop maar wel leuk ook goed einde 4,0*

avatar van zegmaarmaarten
Super relaxte film, erg gelachen om Jim Carrey.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Een van de mindere films met Carrey is deze onleuke komedie. Gemiddeld filmpje.

Erg matige komedie.

Eerste 45 minuten zijn niet om aan te zien. Dan wordt het 20 minuten best leuk, en de laatste 25 minuten zijn matig tot redelijk.

Weinig leuke grappen, weinig vermakelijk verhaal.

2*.

avatar van Edwin Pindahaai
Ik vond dit zeker wel vermakelijk.

avatar van Lurtz
Keek hier toch naar uit, maar is me erg tegengevallen.

avatar van Lexcoaster
Ik heb deze nog in de bios gezien. Niet bijzonder, maar hij was zeker wel vermakelijk. Niet bijzonder, maar wel leuk. 3*

avatar van m1701
Leuke film, met soms wat flauwe grappen
Vind Carey hierin wel een leuke rol spelen!
3,* en zeker de moeite waard om te kijken!

Suffe en oubollige film die bar weinig te bieden heeft. Carrey speelt weer een rol zoals hij al zovaak heeft gedaan, al moet hij zich ditmaal een beetje inhouden. Verder is het verhaal niet boeiend, de karakters oninteressant en de grappen zijn suf.

avatar van maerk
Gewoon een geinige film die alleen gaat om de lol. En lollig is de film opzich wel. Vooral dankzij Carrey en dat jongetje geslaagd.

avatar van ILDIB
Stompzinnig verhaal maar wel leuk in beeld gebracht en geacteerd. Maar verders niet meer dan suffe pulp.

NulDerTien
Erg leuke film, 4*

avatar van Spetie
Hoewel Jim Carrey de laatste jaren ook bezig is met serieuze films en dat trouwens niet onverdienstelijk doet, liggen zijn roots toch bij de komedie. Fun with Dick and Jane is zo'n komedie waarin Carrey zichzelf weer eens ouderwets kan uitleven. De film is lekker luchtig, bevat veel humor, met een aantal aardig verzonnen grappen. Carrey is eigenlijk weer ouderwets leuk, maar ook Tea Leoni is af en toe zeer grappig en erg goed gecast. De lol en het enthousiasme spat er af toe duidelijk van af. Erg vermakelijke film wat mij betreft en een dikke voldoende waard!

avatar van Hannibal
Lachen werkt aanstekelijk, en gisteravond hebben we met het gezin naar 'Fun with Dick and Jane' zitten kijken. Het zou niet mijn eerste keuze zijn, maar de rest van de familie lag in een deuk, en daarom werd het voor mij ook een leuke aangelegenheid.

En ik moet toegeven dat die Carey met zijn welbekende manier van grappig doen, ook best wel grappig is! Hij zorgt er dan ook in zijn eentje voor dat deze film leuk is om naar te kijken. Zeker geen topper, en hij zal ook vrij snel uit mijn geheugen zijn verdwenen, maar het is wel een echte leuke gezins-dijenkletser!

avatar van Malibu Stacy
Leuke film voor op een saaie zondagmiddag.

avatar van Zizzo
ehmm, ik vond "Yes Man" zeker leuker dan deze. vond het wat tegenvallen.

Actionfreak
Leuke film met Jim Carrey die uitzonderlijk goed speelt.

Jammer dat de Deleted scenes erg leuke scenes waren en die deze film zeker een hoger cijfer hadden kunnen gegeven.

4****

avatar van Timothyvdmeer
Wat ik er nog van weet (was een vliegtuigfilm) is dat de film me een beetje tegenviel. Vandaar nu ff 2.5 stem. Maar eens opnieuw bekijken.

avatar van movie fan
veel te lage score voor deze film , ik vond hem geweldig , zeer grappig . jim carrey is gewoonweg goe din deze film , de rest van de cast ook , maar jim carrey steeld echt de show . verhaal vond ik ook nog goed . naar het einde toe misschien iets wat minder , maar toch , zeer vermakelijke film , die zeker en vast 4.5 sterren van mij verdiend !

Ik had hem ooit al eens gezien en ik dacht dat hij wel goed was. Ik heb hem nu terug gezien en hij vil me toch wat tegen. Verhaal is wel oke.

avatar van booyo
Wat een lage score zeg, ik vond het wel een leuke film eerlijk gezegd.. Vermakelijk zeker. Ken slechtere van onze vrind Jim!

Ik vind hem ook erg laag scoren voor een leuke comedy.
Er zat genoeg humor in en de acteurs deden het ook erg
leuk. Het einde was inderdaad iets minder, maar hij verdiend
in elk geval boven de 3*

Een leuke en grappige film! Een 3.5

avatar van AGE-411
vr 16 april om 20.50 op 2BE

avatar van DJJOO
Vermakelijke film met Jim Carrey.. De acteerprestaties waren goed en er zat behoorlijk wat humor in.

southparkgek schreef:
Een leuke en grappige film! Een 3.5