Fun with Dick and Jane (2005)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Dean Parisot
met Jim Carrey, Téa Leoni en Alec Baldwin

Wanneer Dick Harper gepromoveerd wordt tot hoofd communicatie bij het bedrijf Globodyne, zijn hij en zijn vrouw Jane door het dolle heen. Eindelijk hoeven ze zich geen zorgen meer te maken over geld en kan Jane stoppen met werken om thuis te moederen over zoontje Billy. Helaas blijkt dit toekomstbeeld al snel een illusie, want de volgende dag gaat Globodyne op verdachte wijze failliet. Aangezien Jane haar baan al heeft opgezegd, staan de Harpers er beroerd voor. De eerste maanden kunnen ze nog redelijk in hun behoeften voorzien, maar wanneer het water hun echt aan de lippen staat, lijkt het criminele pad onvermijdelijk.

avatar van JSPR_G
De minst goede Jim Carrey-film die ik al gezien heb, denk ik, en ik heb er al veel gezien. Weinig Carrey-bekkegetrek, weinig echt grappig. Wel een leuk verhaal en het blijft Carrey dus ook goed geacteerd, maar hij hoort in betere films als deze thuis.

't Is geen slechte film, maar er bestaan veel, zeer veel, komedies die beter zijn dan deze.

avatar van DragQueen
Matige komedie, die alleen wat meerwaarde krijgt door jim carrey. dit is overigens een van zijn mindere films, naar mijn mening. verder een handvol grappige momenten, en een snel afgeraffeld einde. 2 sterren.

avatar van SaNDuTjE
Ook hier is het origineel beter (wat ook al geen top-film was).

Inderdaad een van de mindere van Carrey.

avatar van Seifer
Wat was het origineel dan?

avatar van 606
Zeer geinige film met een leuk uitgewerkt verhaal.
sommige scenes waren erg grappig.
Er wordt ook goed geacteerd.

3,5 ster

avatar van vrossi
vrij eentonige film daardoor duurt het allemaal veelste lang je zit in de wacht tot het volgend grapje het einde is ook zeer abrupt.

avatar van Tup&Joep
Aardige Jim Carrey film met wat leuke momenten.

avatar van NickDG
vrossi schreef:
Ben ik het mee eens.

Ik vond het erg jammer dat de film zo onrealistisch is. Als je het met een (heel erg groot) korreltje zou neemt is het best een leuke film.

Twee sterren voor de moeite.

Matige comedie over een eigenlijk minder grappig onderwerp (kijk daarvoor de documentaire Enron maar eens). Jim Carrey is een goed acteur en komiek, maar niet alles wat hij doet is nu eenmaal grappig. Wel vormt hij een leuk duo met Tea Leoni en duurt de film niet al te lang.

avatar van vrossi
NickDG schreef:
Ben ik het mee eens.

Twee sterren voor de moeite.

ben ik het ook mee eens..

avatar van sofripa
Wij hebben er wel om kunnen lachen. Wellicht bij gebrek aan beter, maar de stemming was melig en was dit best te pruimen.b

avatar van witboek
Leuke film en grappig. Heb hem al een paar keer gezien.

avatar van Dennissssss
Wat een verschrikkelijk saaie film is dit zeg! Nergens grappig, irritant, ongeloofwaardig. Wat een lange zit....

avatar van Fryce
Hij kijkt wel lekker weg.....

avatar van Minotaures
Ik ben al bekend met Carrey en heb genoeg films van hem gezien.

Een doorsnee komedie van Carrey. Hij heeft echter wel leukere rollen en in grappigere films gespeeld. Dit is natuurlijk geen onaangename verrassing. Het keek lekker weg en dankzij de speelduur viel het allemaal reuze mee.

Het verhaal kan door een kleuter worden verzonnen en is dus op geen vlak speciaal. Wel zijn er een paar leuke momenten uitgehaald. Het stel als misdadigers (stukje met stemvervormers vond ik wel leuk), Dick's concurrentie bij sollicitaties en hun langdurige strijd om alles zo voordelig mogelijk te houden. Met zo'n ondergang van een bekend bedrijf is de schuld vaak aan de top-chefs te wijzen en ook bij deze is het zo. Vrij voorspelbaar dus. Hun plan om een bankbrief te vervalsen en het uit te voeren vond ik wel een spannend en grappige stukje.

Personages waren niet zo boeiend en dat kleine kind van hun vond ik maar irritant met z'n Portugees of weet ik wat voor accent die had. Carrey en Leoni als koppel heeft wel een klik en kunnen als duo leuk overkomen.

Een film met (overduidelijk) een happy ending waar iedereen, behalve Baldwin, het gaat vieren.

Gewoon een film die het van Carrey moet hebben.

avatar van Donkerwoud
Mijn mening is bij (gedeeltelijke!) herziening niet enorm veranderd: het probleem is dat de scherpe maatschappijkritiek die het wil zijn, ondergesneeuwd raakt door de veel te makkelijke humor die het brengt. Het gevolg is een onevenwichtige komedie met soms meesterlijke vondsten maar ook behoorlijk flauwe momenten. Waren de eindeloze toespelingen op het woord Dick nou echt nodig geweest...?

avatar van tommykonijn
Ik zag laatst nog een stukje van deze film. Zonder Carrey haalde de film bij mij denk ik de 3* niet. Opzicht valt de humor allemaal een beetje mee (of zelfs tegen). En de geslaagde grappen die erin zaten waren bijna allemaal afkomstig van Jim.

Een draak van een film, maar dat vind ik van vrijwel alle komedies met Jim Carrey.
Die moet het altijd hebben van gekke bekken trekken en ander overdreven gedoe.

Begon goed, maar werd al snel flauw vanaf het moment dat ze crimineel gingen zijn. Einde was aardig.

Dominootje
Slecht.

Nou dan ben ik maar een van de weinige positieven, ik vind hem helemaal geweldig, leuke slappe humor, mijn dochtertje van 3 vind hem ook erg leuk, en je hoeft de film niet serieus te nemen, het is gewoon leuk om naar te kijken.

avatar van ambrosini
Een van z'n best films van Jim

avatar van Jessen0wnt
Leuke film waar Jim lekker zijn gang kan gaan en ook zijn humor weet uit te drukken. Verstand op 0 en verder niet te veel nadenken. Gevolgen van economische crisis zijn niet meer serieus te nemen, dit is FUN. 2,5 ster

avatar van RuudC
Auw… Dit is wel erg slecht. Normaliter pikt Jim Carrey de goede scripts er wel uit. Nou ja, in elk geval degene waar hij zijn komisch talent zodanig op kan botvieren dat het resultaat wel weer erg leuk wordt. Hier is de chemie gewoon voor het grootste deel uitgewerkt. Zeker de eerste helft is regelmatig afschuwelijk vanwege de clowneske toepassing van de wet van Murphy. En dan nog dat kind van de hoofdrolspelers dat continu Spaans brabbelt…

Wanneer Carrey aan zijn overvallen begint, wordt het nog wel vermakelijk, maar het is dan al te laat om de balans. Het einde is abrupt en vrij voorspelbaar, ondanks een onverwacht element. Het is echt jammer dat hier weinig te lachen valt. Eerlijk gezegd viel Téa Leoni erg mee.

avatar van Richard_Voorhees
Jim Carrey heeft mij altijd wel weten te vermaken, maar deze film mist gewoon teveel dingen.
Ik vind de film gewoon niet grappig. De grappen komen niet goed op me over.
Één van de minste Carrey films die ik gezien heb.

avatar van Arneaux
2 sterren voor de film en standaard een extra ster voor Tea Leoni..

Meneer Bungel
I believe i can fly...

Een herziening doet soms wonderen. Lekker vlot, met een leuk opbouwend plot en twee prima hoofdrolspelers. Carrey mag regelmatig zijn ding doen en dat is bijna even regelmatig erg grappig; Leoni blijft niet achter met haar innemende uitstraling. De bijrollen zijn ook niet verkeerd, met als uitschieter Jenkins. Het einde is een beetje erg optimistisch, maar je kan haast niet anders verwachten.
Donkerwoud schreef:
Ik vraag me af of het dat wil zijn, het is gewoon leuk meegenomen dat het zo op de realiteit aansluit, soms. Het is echter nauwelijks geloofwaardig als geheel (zie bv. nogmaals dat einde).

Een verdubbeling van de score maar liefst: 1,5* ---> 3,0*. En nu ook het origineel eens proberen!

avatar van Zeriel
Matige film met leuke momenten van Carrey, en niet leuke flauwe grappen zoals de botox....

avatar van Cleanshot
Niet grappig, einde behoorlijk zwak.

filmfan99
Deze mensen op moviemeter begrijpen blijkbaar geen goeie komedie de moppen mogen misschien wel een beetje flauw zijn maar dat maakt het juist grappig. Het einde is wel ver gezocht maar ook zeer origineel. Ik vind dit wel een degelijke komedie en ik vind de waardering onterecht.