Bewitched (2005)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Nora Ephron
met Nicole Kidman, Will Ferrell en Shirley MacLaine

Jack Wyatt is een matige filmster die zijn carrière een nieuwe impuls wil geven, door Darren Stephens te spelen in een nieuwe reeks van de klassieke tv-serie Bewitched. Jack ontmoet de prachtige Isabel en vindt haar uitermate geschikt om zijn vrouw Samantha in de serie te spelen. Hij weet echter niet dat Isabel daadwerkelijk een echte heks is, wat haar natuurlijk zeer geschikt maakt voor de rol.

leuk, maar dan is het dat ook wel, ik vond Will Ferrel nog best wel goed spelen om hem heb ik ook nog een paar keer moeten lachen. Maar die Nicole Kidman was in deze film zeer slecht. Ze deed het te overdreven en ze is iets te veel gebotoxed waardoor ze amper gezichtsuitdrukkingen kan. Zonde!

Horrorfreak12
een schattige en gezellige komedie met af en toe een leuk grapje

een prachtige nicole kidman maar zeker niet één van haar beste films ^^

avatar van brielen
Verplichte kost voor liefhebbers van luchtige, romantische komedies.3.

*brrrr*

Hoewel Kidman en Ferrell afzonderlijk wel te pruimen zijn is het echt een onmogelijk stel. Verder kent de film wel een (klein) aantal komische momenten, maar die zitten verstopt in een hypermuf romcommetje.

Ken de originele serie ook niet, dat zal het al wel wat minder maken. Maar de hele setup is nodeloos complex voor een filmpje als dit. Er wordt ook belachelijk weinig mee gedaan terwijl de film de bekende paden bewandelt.

Nog wel een paar aardige bijrolletjes, maar wat mij vooral irriteerde was de eeuwig doorjengelende soundtrack vol extreem duffe liedjes. Volgens mij is de film eens zo leuk zonder geluid aan.

avatar van tommykonijn
Bewitched is een opzicht best vermakelijke film. Will Ferrell.. Normaal vind ik hem best grappig maar hier doet hij teveel Jim Carrey na (zonder succes), en komt dus een beetje anders over dan normaal. Nicole Kidman is wel leuk in haar personage, maar Steve Carrell sloeg alles, die speelde echt een leuk personage. De film kent een aantal grappige scenes, maar die zijn meestal wel goed verstopt en het kan best een poosje duren voordat er weer een komt, ook de effecten waren niet zo geweldig. Desondanks dat heb ik me wel nog weten te vermaken met de film, dus vervelend was hij niet.

avatar van movie acteurs
Nou ja, ze kunnen wel doorgaan met het verfilmen van oude serie's alleen is het resultaat vaak een slechte film, net zoals bij de Avengers. Ook hier is de nostalgie van de oude serie's gewoon onzichtbaar. Bewitched was best een leuke serie met Elizabeth Montgomery, Agnes Moorehead, etc. Dit is duidelijk geen leuke film. Kidman daar moet ik echt al niks van hebben maar is hier vreselijk. Ze zet haar rol simpel en irritant neer. Ferrel deed het hier ook niet al te best. Slechte casting, verhaaltje komt hier niet leuk over. Alleen heeft Caine hier best een aardige rol. 1,5.

De serie met Elizabeth Montgomery was aardig maar dit gedrocht wordt nooit leuk maar eerder vervelend...

avatar van casperspook
leuke komedie
begin was vooral erg grappig,de effecten hier en daar waren ietsjes minder maar maakten de film er niet slechter op

avatar van s0njaa
Oh wat vind ik dit erg.. Ik ga m niet eens afkijken..

avatar van eppo349
Will Ferell zoals altijd irritant. Nicole Kidman, hoe kinderachtig kan je rol zijn? Voeg daar bij een infantiel verhaal, plus om het kwartier reclame, en weer twee uur van je tijd verpest.

avatar van s0njaa

prachtige beschrijving!! APPLAUS

jeeke21
Gewoon een slechte film !!

Schande film, heb nul keeer moete lachen.

Gewoon geldafzetterij

avatar van mr_erp
De film krijgt van mij toch nog het voordeel van de twijfel:
toch nog 1* voor de belachelijkheid

Ik heb van deze film genoten. Nicole Kidman vond ik leuk en Will Ferrell was ook goed.
Erg leuk

Horrorfreak12 schreef:
een schattige en gezellige komedie met af en toe een leuk grapje

een prachtige nicole kidman maar zeker niet één van haar beste films ^^

Nicole is het schattige heksje en Will speelt de aso.

avatar van ibendb
Ik snap het lage gemiddelde hier niet...
Ik heb mij best vermaakt met deze film. Een heks die geen heks wil zijn. Best leuk gevonden, toch. En dan met haar neus.
Leuk feel-goodsfeertje en een romantisch verhaaltje. De humor was mij nu wel iets te plat en de film was echt veel te voorspelbaar. 3*

avatar van Metalfist
Oh, she doesn't need a car, she has a broomstick

Ik heb vroeger wel eens wat flarden gezien van de originele Bewitched reeks, maar nooit voldoende om echt een goede indruk te krijgen wat voor een reeks het eigenlijk was. Normaal gezien ben ik dan ook niet zo te vinden voor het kijken van een remake zoals deze terwijl ik het origineel niet ken, maar ik ben al langer bezig om eens wat meer van Nicole Kidman te kijken en dan kun je hier niet omheen natuurlijk. Plus, op zo'n luie zondagmiddag heb je soms wel eens zin in een erg makkelijk te verorberen filmpje.

En dat is Bewitched ook geworden. Een nogal omslachtig uitgangspunt (de hoofdpersonages bestaan uit onder andere een heks en een gewone sterveling die een knipperlicht relatie krijgen wanneer ze een remake zijn aan het draaien van een jaren '60 reeks waarin een heks een relatie kreeg met een gewone sterveling), maar ik ben altijd wel te vinden voor dit soort film-in-film momenten. Het eerste deel van Bewitched is dan ook veruit het beste met een aandoenlijke Isabel, leuke vader-dochter momentjes en een goede chemie tussen de personages. Let bovendien zeker ook op de Moulin Rouge (en Pulp Fiction) knipoog in de dansscène. Nadien gaat het nogal snel bergaf met onder andere Uncle Arthur die echt geen goede toevoeging is (vreselijke rol ook van Steve Carell) en het einde voelt enorm afgeraffeld aan. Nu begrijp ik ook wel dat de film vooral de romance tussen Isabel en Jack als primaire verhaallijn wilt houden, maar het succes (?) van de serie of het onduidelijke lot van Isabel's vader is gewoon slordig.

Niet meteen een Will Ferrell fan en hij is hier ook wat op het randje. Nogal overdreven luid en bovendien niet overal even overtuigend. Dan is Nicole Kidman met dat schattige neusje een veel betere keuze geweest. Misschien een ietwat simpele rol, maar Kidman is een actrice die goed genoeg is om dit wel vermakelijk te brengen. Hier en daar wat vreemd aangezien ze haar tekst meer lijkt te fluisteren dan echt uit te spreken, maar dat is misschien een verwijzing naar de originele reeks die aan mij is voorbij gegaan. Leuke bijrol ook nog van Shirley MacLaine als televisie-moeder, maar het is vooral Michael Caine die hier toch nog de show steelt. Hij deelt een leuke chemie met Kidman en de rol van notoire rokkenjager gaat hem goed af.

Tweede keer dat Kidman een heks speelt, in Practical Magic deed ze dat ook, en wederom een vermakelijke film. Isabel is in de film de grote kracht achter de remake en het gevoel ontsnapt me niet dat Kidman dat bij de uiteindelijke film ook is. Zet hier iemand anders en het zakt helemaal in elkaar.

avatar van starsky87
Op zich wel een leuke film, Kidman deed het echt leuk daar waar ik Ferrell tegen vond vallen.
Leuk filmpje voor even tussendoor.

avatar van Roger Thornhill
Wat een saaie en slechte film. Vrijwel elk moment is voorspelbaar, geen van beide leads kan het bijbehorende personage tot leven brengen, en de enige reden waarom ze elkaar op het einde "krijgen" is omdat dit nou eenmaal een romantische komedie is, niet omdat hun personages op welke manier dan ook voor elkaar zouden kunnen vallen of elkaar zelfs maar intrigerend zouden kunnen vinden. Enige pluspuntje is Shirley MacLaine, die vrijwel zonder dialoog desalniettemin elke scène waarin ze verschijnt steelt. Maar stel je deze film nou toch eens voor met Cary Grant en Katharine Hepburn...

avatar van missl
Irritant verhaal, irritante acteurs, irritante 'humor'. Deze film wordt nergens leuk.

Vermakelijke en grappige film.

avatar van Kahlo
Verveelt niet, maar dan houdt het ook op. Ik heb daarna nog een paar oude afleveringen van Bewitched bekeken, en die zijn toch echt veel leuker. Misschien hadden de makers eerst ook wat meer inspiratie moeten opdoen met het bekijken van die oude afleveringen.

avatar van Mercurio
Zoetsappige humor, leuk voor oma. De twee hoofdrolspelers staan zeker ergens in de top 10 van minst geloofwaardige filmstel ooit.