Mr. & Mrs. Smith (2005)

Actie / Komedie

geregisseerd door Doug Liman
met Brad Pitt, Angelina Jolie en Vince Vaughn

John en Jane Smith (Brad Pitt en Angelina Jolie) zijn een gewoon koppel met een gewoon huwelijk, waar de pit een beetje uit is. Beiden hebben echter een groot geheim: ze behoren, zonder dat de ander het weet, tot de beruchtste en meest gevraagde huurmoordenaars ter wereld, en zijn bovendien in dienst bij concurrerende bedrijven. Wanneer beiden een nieuwe opdracht krijgen en ontdekken dat ze elkaars doelwit zijn, zijn de poppen aan het dansen.

avatar van FILM!BOY!
Een lekkere vlotte en goede film van Angelina Jolie en Brad Pitt. 3,5

Het verhaal was misschien wat onzinnig maar de film, vol met dingetjes van alledag, was leuk, romantische en zat vol met actie en grappige woordspelingen. De beide hoofdrolspelers stonden hun mannetje/vrouwtje en het verhaal over een echtpaar dat als huurmoordenaars werkte, mondde uit in een heerlijk kat en muis spel.

Tarkus schreef:
Best leuke film. Goede actiescenes, humoristisch. Maar het kwam allemaal maar traag op gang. En ben van beide hoofdrolspelers toch beter gewoon. Ook het einde van de film is maar een beetje vaag... Was het verhaal wat beter uitgewerkt geweest zat er misschien een 4,5 in.. nu 4..

Nog eens herbekeken, het blijft leuk en amusant, maar een 4 is me nog iets te veel, 3,5 wordt de nieuwe score.
Ondertussen weten we allemaal dat de film er ook voor heeft gezorgd dat beide hoofdrolspelers hun relatie hier is mee begonnen.

Had leuker moeten zijn.

Liman weet zich beter te redden met de comedy in het verhaal. Het eerste uur is geinig. Pitt en Jolie doen het erg goed als koppel en Liman speelt het perfect uit dat je als publiek al weet wat er gaande is.

Het tweede deel is actievoller en daar gaat Liman alweer de mist in. Hij is er gewoon de regisseur niet voor denk ik. Hoewel hij af en toe grof geschut mag bovenhalen, zijn de actiescenes zeer matig. Niet goed in beeld gebracht, zonder veel schwung of impact.

Helpt ook niet dat de film wel drie keer lijkt te eindigen in het laatste half uur. Een wat beperktere speelduur had de film ook wel goed gedaan, maar 2 uur lijkt vaak toch de norm voor dit soort vehikels.

Best grappig om eens gezien te hebben, Pitt en Jolie zijn eigenlijk de hoofdattractie, samen met wat geinige humor het eerste uur. Daarna gaat het iets te snel bergaf.

avatar van Daniël44
Een boeiende en leuke film die lekker snel wegkijkt. Brad Pitt en Angelina Jolie passen perfect in de rollen van Mr. & Mrs. Smith. Echt een goede film. Net geen 4 sterren.

avatar van Kondoro0614
Chille film!

Heb er van genoten, vond ze opzich nog wel grappig, en ik vond de actie Scene's ook wel lekker.
Leuk om te zien hoe dan toch Brad Pitt en Angelina Jolie elkaar hebben gevonden, en daar kwam een zeer goeie film uit!

Ik vind 4.0* genoeg voor de film!

avatar van John Barry
Mr. & Mrs. Smith vind ik een aardige film om een keer gezien te hebben, maar deze film is niet bijster goed.

Het verhaal van deze film is leuk bedacht. Een op een het oog gewoon stel zijn in werkelijkheid twee beruchte huurmoordenaars. Beide zijn in dienst van twee concurrerende bedrijven. Op een dag blijken ze elkaars doelwit te zijn…......

Leuk bedacht dat een koppel tegen elkaar moeten gaan strijden. De eerste helft van de film is erg vermakelijk. Het is erg vermakelijk om te zien hoe meneer en mevrouw Smith elkaar steeds proberen te slim af te zijn. Wat mij betreft had de strijd tussen meneer en mevrouw Smith veel langer mogen duren. Want deze strijd word midden in de film plots afgekapt. Op een geven moment besluiten meneer en mevrouw Smith vrede te sluiten. Ze gaan samen optrekken tegen hun bedrijven. We krijgen nog een bak actie voorgeschoteld , maar de lol is er dan wel een beetje van af. De tweede helft van de film bestaat eigenlijk bijna alleen maar uit actie en dat begon al gauw te vervelen. Het tweede stuk vond ik dan ook saai en uitgerekt over komen.

Het acteerwerk in deze film is goed. Brad Pitt en Angelina Jolie zetten beide twee hele goede acteerprestaties neer. Die twee hebben een goede interactie. Ook het acteerwerk van de rest van de cast is in orde.

De actie scènes die we in deze film voorgeschoteld krijgen zijn wel leuk. Maar de actie scènes zijn ook weer niet memorabel te noemen. Maar de actie scènes zijn wel vermakelijk om te zien. Vooral het gevecht tussen meneer en mevrouw Smith in hun huis vond ik wel leuk. Ik stoorde me wel af en toe aan de iets te snelle montage tijdens de actie scènes. Een wat rustigere montage was wel wat beter geweest. De muziek in deze film is van John Powell. Wat een afgrijselijke soundtrack heeft hij gecomponeerd voor deze film. Ik zat me in de film ontzettend te irriteren aan de rare deuntje en muzikale arrangementen die voorbijkwamen. Het klonk nergens naar. Ik irriteerde me enorm aan de muziek in de film.

Al met al is dit wel eigenlijk een vermakelijke en goede film tot het moment dat meneer en mevrouw Smith vrede sluiten. Want het stuk wat erna kwam vond ik eigenlijk wat langdradig en saai. Dit is een film wat een stuk beter had kunnen zijn. Het acteerwerk is goed. Eerste helft van de film is geslaagd te noemen, maar de tweede helft is een stuk minder. Doe daar nog eens de afschuwelijke muziek van John Powell bij en ik kom helaas net niet op een voldoende uit.

2,5 ster voor deze film.

Belachelijke film!!!
Eenvoud lang uitgesponnen verhaal, compleet ongeloofwaardig maar wie maalt daar nog om tegenwoordig. Zolang er maar veel geschoten wordt.

Leuke film. Beetje overdreven verhaal, maar aangenaam om te volgen en naar te kijken.

avatar van Ruben24
Een leuke actiefilm om te kijken met ook humor erin. Verder is het allemaal wel erg over de top ,en kan de helft in het echt natuurlijk niet. Maar ondanks dat zit er een lekker tempo in het verhaal ,en is die toch het kijken waard! Geef hem dan ook 3 sterren

avatar van soom
I was married once before.

Paar pittige dingetjes in de dialoog, Adam, Vince en natuurlijk Brangelina. In het stuk kunst waar ze elkaar off screen vonden, waardoor Brad zijn huwelijk met Jennifer eindigde. Er zit iets in de lucht. Vuurwerk en actie. Is het wellicht iets chemisch, waardoor de acteurs uit de Liman films elkaar meer dan interessant vinden? Het is enigszins mooi, actie zit wel rond, de humor is wel leuk fijn gemalen, dus die komt niet helemaal aan. Het is ook niet zo heel boeiend allemaal. Het enige dat het echt de moeite waard maakt, is Brangelina toch. Hoe ze kijken, lopen en interacteren, fantastisch. Er broeide zeker weten iets, hoeveel keer mevr. Pitt ook niet zal toegeven dat zij de ware schuldige was toen. Een paar keer fladderen met je wenkbrauwen en wimpers is dus al genoeg schijnbaar.

TMP
Redelijk vermakelijke film. Hoogstaand is het qua verhaal niet echt, maar door de actie kijkt het wel vlot weg. De chemie tussen Angelina Jolie en Brad Pitt is bovendien absoluut aanwezig.

avatar van SmackItUp
Niet onaardig, maar duurt ruim een half uur te lang. Verder behoorlijk, prima actie, goede chemie tussen Jolie en Pitt. Niet geheel onlogisch als je bedenkt dat hun "affaire" tijdens de opnames van deze film zo'n beetje begon.

avatar van IH88
“We have an unusual problem here, Jane. You obviously want me dead, and I'm less and less concerned for your well-being.”

Mr. Smith & Mrs. Smith is een film waar je door Brad Pitt en Angelina Jollie naar blijft kijken. Het knettert tussen beide en hun gezamenlijke scènes zijn geweldig om naar te kijken. Wat een charisma en chemie hebben die twee. Vooral in het eerste gedeelte als ze elkaar naar het leven staan, is het genieten geblazen.

Een getrouwd stel dat niet van elkaar weet dat de ander een huurmoordenaar is, krijgen de opdracht om elkaar te vermoorden. Genoeg potentie voor een vermakelijke film en zeker in het eerste uur wordt dat meer dan waar gemaakt. Daarna wordt het wat actievoller maar verliest de film wel zijn charme. Pitt en Jolie moeten gaan samenwerken, maar als ruziemakend stel zijn ze toch een stuk leuker. Een zeer vermakelijke film met twee acteurs waar de passie vanaf spat.

avatar van El ralpho
Tot de dood u scheidt

In het echte leven hebben Brad Pitt en Angelina Jolie hun geloften al aan de wilgen gehangen maar tijdens de opnames van Mr. & Mrs. Smith was hun liefde nog in volle bloei. Op de set althans, want op het scherm is de relatie van het voormalig showbizz koppel al duidelijk in een klad gekomen. De relatie krijgt weer de nodige spanning als ze achter elkaars ware beroep komen waardoor ze weer naar elkaar toegroeien. Dit gebeurt uiteraard in Hollywoodstijl, gepaard gaand met veel gunfire en explosies.

Toen ik Mr. & Mrs. Smith voor de eerste keer zag was ik een jaar of 17 en was deze titel nog met gemak een van de gaafste titels die ik ooit gezien had. Gaf me een paar explosies en ik was al blij. Nu, 12 jaar later ben ik toch wel een stuk veeleisender geworden en stoorde ik mij vooral aan het gebrek aan impact van de actie scenes die maar lukraak aan de kijker gepresenteerd bleven worden. Na verloop van tijd werd ik een beetje ''actie moe'' omdat de scenes ook een bepaalde flair bleken te missen.

Op een gegeven moment begon ik ook wel wat achtergrond van de organisaties te missen waar Pitt en Jolie voor werkten en was wat uitbreiding wel welkom geweest zoals bijvoorbeeld wel in het tweede deel van John Wick gebeurde. Wellicht dan ook een leuk idee om deze film na al die jaren een vervolg te geven binnen het John Wick universum waarbij het scherm gedeeld wordt met mister Wick himself? ach ja, dromen mag altijd..

Begrijp me niet verkeerd, want ondanks deze kritiek vind ik dit nog steeds een vermakelijke film. Pitt en Jolie hebben een goede chemie samen en hun personages worden erg leuk door de acteurs neergezet. Na al die jaren zie ik er alleen niet meer de klassieker in die ik er als 17- jarige puber in zag en dat is misschien maar goed ook.

avatar van Chelsea94
Ik vond de film eigenlijk een beetje saai en langsdradig, niet heel slecht maar zpu hem ook niet nog eens kijken

Was een redelijke film ;alleen duurde deze film een half uur te lang;films van 2 uur boeien bijna nooit tot het einde,behalve Lords of de Ring natuurlijk!!

avatar van Black Math
Als ik het goed heb was dit het begin van "Brangelina", wat natuurlijk een dusdanige verschrikkelijk woord is dat het haast goed is dat het stel inmiddels uit elkaar is. In de tijd van deze film was er dus kennelijk wel chemie tussen de hoofdrolspelers en dat is ook wel aan de film af te zien.

De film zelf is niet echt geweldig, maar wel vermakelijk. Het uitgangspunt is natuurlijk wel leuk, wat na een opstartperiode uitmondt in een hoop actie. Allemaal behoorlijk onzinnig, maar dus wel onderhoudend. Leuk hoe dat hele huis gesloopt wordt. Als ze dan uiteindelijk voor elkaar kiezen wordt het een tikkeltje lauwer, maar evengoed is het nog wel aardig.

Niet teveel bij nadenken. 2,5*.

Heb deze film al een paar keer proberen te kijken maar het pakt mij totaal niet. ik vind het erg chaotisch allemaal dus na een half uur deze film weg gezapt.

avatar van ZenZin
Antinous schreef:

Haha dan zou ik het maar niet nog een keer proberen !

avatar van supadragon8
Geinig verhaal en leuke chemie tussen de 2, vooral in het eerste deel. Maar des te meer de actie word opgeschroeft vind ik het kwalitatief minder worden, uiteindelijk leuk filmpje maar onder de verwachting met deze cast.