• 8.613.352 stemmen

Taxi, Roulotte et Corrida (1958)

Komedie | 86 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: André Hunebelle

Met onder meer: Louis de Funès, Raymond Bussières en Annette Poivre

IMDb beoordeling: 6,1 (658)

Oorspronkelijke taal: Frans

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Taxi, Roulotte et Corrida

Maurice rijdt samen met vrouw en kinderen de Spaanse zomerzon tegemoet. Bij de grens aangekomen laat een aantrekkelijke blonde dame hen ongemerkt gestolen diamanten meesmokkelen. Eenmaal op de plaats van bestemming aangekomen wordt het nietsvermoedende gezin op de hielen gezeten door de onrechtmatige eigenaar van de schat.

imageimageimageimageimageimage

avatar van savi_7

savi_7

Leuke Louis de funes film, hij acteerd hier erg goed in anders dan in de meeste films die ik heb gezien van hem.

Moet wel zeggen het verhaal vrij slapjes is maar de grappen van De Funes zijn erg goed.

avatar van Dead01

Dead01

Vond dit ook een zeer leuke film met de Funès.

Hij doet dat hier goed, de andere iets minder en verhaal is gewoon.

Maar door wat ze allemaal tegen komen is het nog een leuke film.

3.5 sterren

avatar van dalma

dalma

leuke zwart-wit film met de gebruikelijke grappen van louis de funes.

avatar van neo

neo

Een film met Louis de Funès die geheel naar verwachting verloopt. Het is het bekende drukke karakter wat belandt in een parade aan misverstanden en chaos. Het gegeven van de film heeft vaak een vermakelijke uitwerking, maar met zo'n acteur kan dat lastig zijn. De voorzichtige glimlach kwam dan ook pas tevoorschijn bij de grote finale. Enorm vervelend was de film niet om te kijken, maar de flauwheid doet toch wel enigszins irriteren.

Ondanks dat ik de acteur vaak niet kan uitstaan wil ik toch graag eens La Grande Voudraille proberen. Of één van zijn serieuze rollen.

avatar van Corcicus

Corcicus

Grappige film met alweer dolkomische situaties en verwarringen.

avatar van Metalfist

Metalfist

Louis de Funès en de reis naar Spanje

Ik had Taxi, Roulotte et Corrida hier al eens opgezocht op MovieMeter maar het viel me op hoe weinig stemmen er eigenlijk waren op de film. Misschien ligt het aan de ouderdom van de film, de bekendste films van de Funès zouden pas zo'n 6 jaar later uitkomen, maar het is duidelijk dat de film niet moet onderdoen voor de rest van de carrière van de Fransman.

Het is de eerste keer dat ik de acteur in zwartwit zie (in Le Gendarme was dat ook maar dat begin heb ik indertijd gemist) maar het heeft voor de rest geen effect op de film dus daar zul je me voor de rest niet meer over horen. Op de een of andere manier voelt dit anders aan dan de meeste van de films die ik van de Funès heb gezien. Het is iets 'gewoner' om het zo te noemen want deze keer komen er geen ontvoerde staatshoofden, aliens, bevroren grootvaders of dergelijke aan te pas. Neen, Taxi, Roulotte et Corrida is een film over een doodgewone familie die midden in een misdaad terecht komen en daar compleet geen besef van hebben. Het geeft in ieder geval een leuke opzet voor een aantal komische situaties en Hunebelle weet daar mooi gebruik van te maken. Van mij had de film mogen eindigen na het partijtje knokken in de nachtclub maar bon, het uiteindelijke einde heeft ook zijn charme.

Er is tot nu toe geen enkele film van de Funès geweest die boven de 3.5* uit kwam maar daar brengt deze film, na zo'n 12 films, eindelijk verandering. Waarom? Omdat een komedie die gebruik maakt van één komisch acteur meestal bij mij wel als vermakelijk wordt beschouwd maar dat ik toch nog een tweede persoon nodig heb die als klankbord kan dienen. Zeppo Marx van de Marx Brothers, Abbott & Costello, Laurel & Hardy, ... En hoewel ik de tirannieke Fransman wel enorm kan waarderen, had ik altijd de indruk dat er nog net iets miste. Wel, dat gemis is verdwenen met de toevoeging van Buster Keaton look-alike Raymond Bussières. Hij heeft bij vlagen een erg leuke chemie met de Funès (die hier trouwens wel weer erg goed op dreef is) en het geeft de film net dat beetje extra. Jammer wel van Guy Bertil die de zoon van Maurice speelt want dat gestotter kwam op den duur wel wat mijn keel uit. Men maakt ook gebruik van de vertrouwde formule om naast al dat mannelijk geweld een mooie blondine te casten. Véra Valmont voldoet aan die beschrijving en het is leuk om te zien hoe ze de Funès rond haar vinger draait.

Een aantal geweldige scènes, een flamenco dansende Louis de Funès mag je gewoon niet missen, en een leuk verhaal zorgen ervoor dat Taxi, Roulotte et Corrida het beste van de Fransman is wat ik tot nu toe heb gezien. Ik blijf ze toch graag zien, die Louis de Funès films.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

"Neo", volgens mij heet de film die jij bedoelt: "La Grande Vadrouille".

Dit voor de mensen die er naar op zoek gaan. Ik heb hem onder die titel gevonden.

En binnenkort gaan we die dan ook bekijken, jij zei dat deze film serieuzer was?

Ben benieuwd hoe Funès hierin scoort. Ik ben ondanks de flauwe grappen, altijd een fan van Funès geweest en zal dat ook altijd wel blijven. Dat driftige mannetje in het vroegere Frankrijk, een pracht in een prachtig land!

"Taxi, Roulotte et Corrida" gaan we komend weekend ook bekijken en het resultaat meld ik nog.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Ja hoor, langs de gehele route is Funès weer op en top hyper/eigenwijs/charmant (op zijn manier) en wantrouwend bezig met zijn omgeving. Als dit zijn vakantie is dan rust hij uit op het werk?

Als je van Funès houdt moet je deze ook zien!

avatar van Phantasm

Phantasm

Voor die tijd erg leuk gemaakt.

avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

Eén van de allereerste films met Louis de Funès in de hoofdrol en daarom alleen al de moeite waard om een keer te bekijken. De Funès en co trekken op reis naar Spanje met de caravan en dit in lang vervlogen tijden. Nauwelijks verkeer op de baan en een douane die de koffers van elke reiziger opent. Toen hadden ze daar nog tijd voor. Toen was er nog een douane, ook dat nog.

Zeker geen topper maar wel een komedie met een volks kantje en bijhorende charme. Heb me hier prima mee vermaakt. De humor is soms knullig, soms gewoon leuk en soms dolletjes. Voor elk wat wils dus als je je hier even in laat gaan. En om eerlijk te zijn heb ik ook genoten van de aanwezigheid van Véra Valmont in de rol van verleidelijke vamp. Echt wel een meerwaarde hier en het was uitkijken naar haar volgende scène. Dat heeft de productie toch maar mooi voor mekaar gekregen.