• 8.671.495 stemmen

Releasedatum: 21 juni 2001

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Cherry Falls

"Lose your innocence... Or lose your life."

Het dorpje Cherry Falls in Virginia is in de ban van een seriemoordenaar. Hij heeft het uitsluitend gemunt op leerlingen die naar school gaan op de Cherry Falls High School, die nog maagd zijn. Sheriff Brent Marken tast volledig in het duister omtrent de identiteit van de man of vrouw. Terwijl de studentes wilde seksfeestjes organiseren om hun maagdelijkheid te verliezen, begint Markens dochter Jody een eigen onderzoek naar de moordenaar.

Leonard Marliston

Sherrif Brent Marken

Marge Marken

Kenny Ascott

Deputy Mina

Stacy Twelfmann

avatar van rox91

rox91

Slappe film met lachwekkende scénes. Heb m toch afgekeken om te zien wie de ''slasher'' was

avatar van Curriculum

Curriculum

Class dismissed!

Toch wel behoorlijk vermakelijk, maar ik begrijp de negatieve opmerkingen.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Herziening. De eerste keer vond ik het een stuk vermakelijker, nu jaren later vind ik het maar een matige bedoeling. Echt sfeervol is het niet, spannend ook niet en de kills zijn vooral standaard werk.

Tarkus

Doorsnee slasher-movie, zoals je er zovelen hebt.

Hij kijkt wel vlot weg, maar het blijft toch allemaal een beetje hetzelfde wat je ziet, tieners die mooi staan te wezen en enkelen van hen worden op gruwelijke wijze omgebracht....

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Typische post-Scream slasher. Wat dat betreft vind ik de invloed van Scream altijd wat overroepen, want hoeveel écht goede films heeft het sindsdien geïnspireerd? Meestal zijn ze véél te tam (zie hier..) en voorspelbaar met een nogal gezapig sfeertje. Gelukkig is de slasher inmiddels weer wat ''verder'' gekomen (meer back to basic, eigenlijk). De veel te jong overleden Brittany Murphy speelt het brave burgertrutje en doet dat zoals het destijds van zo'n rol werd verwacht. Deze Cherry Falls staat in veel toplijstjes wat betreft moderne slasher (post 2000), maar de reden waarom...? Erg grappig / gevat is het ook allemaal niet (meer).

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

Dit soort filmpjes blijft altijd vermakelijk om te kijken vind ik, en dat is bij Cherry Falls ook zeker zo.

Moest denken aan films als : Scream, maar ook eigenlijk af en toe Halloween.

Brittany Murphy vond ik ook goed op dreef, en heb ze wel altijd graag op het scherm gezien jammer dat ze gestorven is want had ze heel graag als Harley Quinn gezien in een Batman film zoals ze eerder aan dachten voor ze stierf.

Michael Biehn vind ik ook een goede acteur en als Sherrif kennen we hem al wel van films als Grindhouse ( Planet Terror, en Eli Roth's fake trailer Thanksgiving) denk ook dat robert rodriguez hier zijn inspiratie heeft gehaald om Biehn in zijn film een sherrif te laten spelen.

avatar van Clapboy

Clapboy

Goede "Slasher" film met Brittany Murphy als "Scream Queen". Spannende film met wat zwarte humor maar ook weer erg realistische/spannende achtervolging scenes en creepy situaties. De killer kwam overtuigend en eng over en er zat aardig wat vaart in de film. Verder leuke karakters en een goed sfeertje.

avatar van Valak

Valak

Een interessant artikel over de release van Cherry Falls: The Real Story Behind 'Cherry Falls' - Bloody Disgusting! - bloody-disgusting.com

avatar van IH88

IH88

“Holy hymens, Batman - they're killing virgins!”

Matige slasherfilm. Cherry Falls zie ik meer als een komedie, maar ik krijg toch het idee dat de makers een serieuze film voor ogen hadden. Maar spannend is het nergens, en het acteerwerk is echt barslecht. Murphy, Mohr en Biehn kunnen toch beter dan dit. Zelfs wie de seriemoordenaar is zie je van mijlenver aankomen, en het enige wat je kan doen is lachen om zoveel onzin.

avatar van bugels

bugels

Een scream rip-off komedie met een beetje bloed hier en daar, oftewel een date-movie.

Hoewel de regie serieus blijft is het script grappig op zoveel niveaus dat ik me er prima mee heb vermaakt.

Er zitten veel one-liners en situatie grappen in, maar het gegeven dat een hele groep middelbare scholieren een sexfeest organiseert omdat er een Psycho rondloopt die maagden vermoord is toch de meest absurde plottwist in een horrorfilm ooit. En een plottwist die overigens rijkelijk wordt uitgemolken op uitstekende wijze door onze Psycho te laten partycrashen. Goed de slachtpartij die volgt had best wel wat ruiger gekunt, maar al met al heel vermakelijk.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Het zal vast wel voor een deel uit jeugdsentimentele overwegingen zijn dat ik dit leuk vond, maar soit - prima acteurs (buiten Michael Biehn ook Jay Mohr en Brittany Murphy is een fantastische final girl) en een hele fijne sfeer zorgden voor een aangename anderhalf uur. Jammer dat hier op en rond de set zoveel gedoe was - ik zou bijna de bluray aanschaffen om het audio-commentaar van Wright te horen.

Een ruime 3,5*

avatar van joolstein

joolstein

Best een vreemde eend deze slasher-film want waar in de meeste genregenoten seksuele activiteit juist wordt afgestraft, heeft hier een seriemoordenaar het voorzien op de tienermaagden. Maar voor dat wat originelere concept is de film verder nagenoeg ook net als elke andere slasher van eind jaren 90 / begin 00 vol veel met voorspelbare plotpunten. (of eigenlijk slashers in het algemeen) De identiteit van de moordenaar is gemakkelijk te achterhalen. Er is bloed te zien bij de moorden, maar de meeste gebeuren wel buiten beeld, dus het wordt nooit te gek. En er is een High School- orgie in deze film, maar die bevat dan weer geen naaktheid. Nu begrijp ik dat de MPAA (post-Columbine) tienerfilms dwong om veel van hun inhoud te knippen en te veranderen, en dat zodoende bijna alle bloederige sterfscènes ontbreken. Maar het is ook duidelijk in de film te zien dat de scriptschrijver Ken Selden (satire en komische elementen) en regisseur Geoffrey Wright (serieuzere slasher) beide een andere visie hadden van hoe scenes eruit moesten zien. De film is daardoor net iets te onevenwichtig, zeker niet geweldig maar wel aardig genoeg om niet in hetzelfde kamp te vallen als de horde films die uitkwam na de Scream- hype. En daardoor denk ik dat dit toch wel één van de leukere Scream- copycats is. Zeker als het vermiste beeldmateriaal met de Grafische moorden ooit nog eens opduiken!

avatar van Shadowed

Shadowed

Matig.

Erg jammer van Wright ook. Begon als regisseur van lekker rauwe en eigenwijze films zoals Romper Stomper. Als je dan een Cherry Falls ziet, een slasher die de zaken eerder veilig wil aanpakken, begin je toch even te slikken. Al tijdens de openingsmoord, die gewoon domweg off-screen is, voel je die bui wellicht al hangen. En daarin kreeg ik later ook gelijk.

Murphy mag de hoofdrol spelen, maar is ronduit ongeschikt. Zowel als scream queen als indrukwekkend personage schiet ze herhaaldelijk tekort. Misschien dat de gemiddelde kijker nog wat vermaak kan halen uit haar haarkleur dat zowat per scene lijkt te veranderen. De overige personages die naast haar lopen ben ik eigenlijk alweer vergeten. En het is enkel een paar uur geleden dat ik de film heb gezien.

Qua horror heeft het een leuke locatie en wat aardige sequenties. Zeker de finale wist me eigenlijk nog wel te verrassen en is niet bepaald iets dat je tegenwoordig nog vaak tegenkomt. Dat gezegd te hebben schiet het ook op genoeg andere horrorelementen tekort. Zoals ik al noemde zijn de moorden te vaak off-screen of niet indrukwekkend, waardoor het eigenlijk als slasher aardig snel tekort schiet.

Verder ook donker belicht, je ziet weleens helemaal niets behalve een glimmend wapen. Het zijn geen beelden waar iemand die graag naar mooie plaatjes kijkt blij van wordt. Ik kan de film gelukkig nog wel op tempo complimenteren, want ondanks de soms lompe regie loopt het allemaal wel lekker door. Je blijft vanwege de vele vreemde personages en lompe sfeerzettingen wel constant geboeid kijken.

Maar daarmee is alles weer gezegd. Cherry Falls schiet als slasher compleet tekort en weet alleen met de verrassende finale nog een 2,0* vanuit mij te garanderen. Het blijft toch jammer wanneer dit soort films ervoor kiezen om de kaarten veilig te spelen en zowat geen enkele bloedspetter in beeld brengen. Wat de film mist om dat te compenseren, is een spannende sfeer. Eeuwig zonde altijd.