Cherry Falls (2000)

Horror / Thriller

geregisseerd door Geoffrey Wright
met Brittany Murphy, Jay Mohr en Michael Biehn

Het dorpje Cherry Falls in Virginia is in de ban van een seriemoordenaar. Hij heeft het uitsluitend gemunt op leerlingen die naar school gaan op de Cherry Falls High School, die nog maagd zijn. Sheriff Brent Marken tast volledig in het duister omtrent de identiteit van de man of vrouw. Terwijl de studentes wilde seksfeestjes organiseren om hun maagdelijkheid te verliezen, begint Markens dochter Jody een eigen onderzoek naar de moordenaar.

avatar van rox91
Slappe film met lachwekkende scénes. Heb m toch afgekeken om te zien wie de ''slasher'' was

avatar van Curriculum
Class dismissed!

Toch wel behoorlijk vermakelijk, maar ik begrijp de negatieve opmerkingen.

avatar van Gang_Star
Herziening. De eerste keer vond ik het een stuk vermakelijker, nu jaren later vind ik het maar een matige bedoeling. Echt sfeervol is het niet, spannend ook niet en de kills zijn vooral standaard werk.

Doorsnee slasher-movie, zoals je er zovelen hebt.
Hij kijkt wel vlot weg, maar het blijft toch allemaal een beetje hetzelfde wat je ziet, tieners die mooi staan te wezen en enkelen van hen worden op gruwelijke wijze omgebracht....

avatar van jeroentjuhhhhh
Typische post-Scream slasher. Wat dat betreft vind ik de invloed van Scream altijd wat overroepen, want hoeveel écht goede films heeft het sindsdien geïnspireerd? Meestal zijn ze véél te tam (zie hier..) en voorspelbaar met een nogal gezapig sfeertje. Gelukkig is de slasher inmiddels weer wat ''verder'' gekomen (meer back to basic, eigenlijk). De veel te jong overleden Brittany Murphy speelt het brave burgertrutje en doet dat zoals het destijds van zo'n rol werd verwacht. Deze Cherry Falls staat in veel toplijstjes wat betreft moderne slasher (post 2000), maar de reden waarom...? Erg grappig / gevat is het ook allemaal niet (meer).

avatar van Mr-Mcmovie
Dit soort filmpjes blijft altijd vermakelijk om te kijken vind ik, en dat is bij Cherry Falls ook zeker zo.

Moest denken aan films als : Scream, maar ook eigenlijk af en toe Halloween.

Brittany Murphy vond ik ook goed op dreef, en heb ze wel altijd graag op het scherm gezien jammer dat ze gestorven is want had ze heel graag als Harley Quinn gezien in een Batman film zoals ze eerder aan dachten voor ze stierf.

Michael Biehn vind ik ook een goede acteur en als Sherrif kennen we hem al wel van films als Grindhouse ( Planet Terror, en Eli Roth's fake trailer Thanksgiving) denk ook dat robert rodriguez hier zijn inspiratie heeft gehaald om Biehn in zijn film een sherrif te laten spelen.

Clapboy
Goede "Slasher" film met Brittany Murphy als "Scream Queen". Spannende film met wat zwarte humor maar ook weer erg realistische/spannende achtervolging scenes en creepy situaties. De killer kwam overtuigend en eng over en er zat aardig wat vaart in de film. Verder leuke karakters en een goed sfeertje.

avatar van Valak
Een interessant artikel over de release van Cherry Falls: The Real Story Behind 'Cherry Falls' - Bloody Disgusting! - bloody-disgusting.com