The Powerpuff Girls (2002)

Alternatieve titel: The Powerpuff Girls Movie

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Craig McCracken
met de stemmen van Cathy Cavadini, Tara Strong en Elizabeth Daily

De film vertelt het verhaal van Blossom, Bubbles en Buttercup, drie jonge meiden die speciale krachten krijgen, superhelden worden en samenwerken om de slechtaardige gemuteerde aap Mojo te stoppen in zijn plan om de wereld te veroveren. Gebaseerd op de populaire gelijknamige televisie-serie.

visje1991
is hij in nederland al uit?

paar keer al op canal+ langs zien komen inmiddels

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Ik was wel bekend met de serie en deze vond ik dan ook redelijk, niet echt heel veel bijzonders. De ene aflevering was leuk, de andere weer niet echt. Het was dan ook maar afwachten hoe zo'n speelfilm dan zou worden ...

Nou, dat viel me erg mee, ik vond hem zelfs leuker dan de gemiddelde aflevering van de serie. Gewoon de leuke en aparte manier van animeren, de snelle en goed bijpassende muziek, het snelle tempo van de film en de soms best leuke grappen zorgen voor een dik uur puur vermaak.

Maar één van de sterkste dingen van deze film zijn toch wel de stemacteurs. De drie dames doen het goed, maar vooral Roger L. Jackson doet op een erg leuke (maar zeer vermoeiende, als je de korte documentaire op de DVD moet geloven) wijze de stem van de schurk Mojo Jojo. Ook Tom Kenny (voor sommigen beter bekend als Spongebob) doet het erg leuk met een paar korte rolletjes.

Door het (erg snelle) tempo, de muziek en de stemacteurs is de Powerpuff Girls Movie een erg leuke film geworden, in ieder geval veel beter dan ik gedacht had. Drie en een halve ster.

avatar van Yak
Yak
Wauw, slechts 8 pond bij Play.com! Gelijk besteld, kan ik 'm eindelijk eens op een goed scherm gaan kijken.

Dustyfan
Jemig, is hier ook al een film van
Dit wil je toch niet zien he... Waar moet dat heen met deze wereld

avatar van U-96
Nou, ik vond de tekenfilmserie altijd geweldig... Totdat ze overgingen op slechte Nederlandsche nasynchronisatie...

avatar van Yak
Yak
Dustyfan schreef:

Jemig, is hier ook al een film van
Dit wil je toch niet zien he... Waar moet dat heen met deze wereld

Ga je mond spoelen, Dustyfan! De Powerpuff Girls zijn geweldig! Dat ze die hele serie maar eens op DVD klappen, ik ben de eerste die met zijn slaapzakje voor de.. eh.. internetwinkel gaat liggen.

avatar van Bas17
Yak schreef:

Mee eens, de serie was echt te droog . Als ze de hele serie op dvd zouden gooien zou ik de dvd ook kopen

avatar van danuz
Ook deze film heeft te kampen onder het "dan-toch-liever-de-serie"-effect. Vooral hier sloeg de verveling snel toe. De girls zijn lief en grappig, maar meer dan de boel aan gort slaan doen ze hier niet. Natuurlijk is dat leuk in een episode van minder dan twintig minuten, maar na een half uur gaat het gewoonweg vervelen.

Niets meer dan een lange uitgerekte episode, met een verhaal dat zich te snel opbouwt, waardoor het van de hak op de tak vliegt. Jammer, maar ook deze scoort geen voldoende.

avatar van jumpstylemovie
Leuke film maar kan niet tippen aan de serie.
Cartoon Netwerk ging van zender en ik miste de serie verschrikkelijk. (Samen met jhonny bravo , tom and jerry , Ed Edd en Eddy) maar de film kon me nooit zo veel boeien.
gewoon en lange episode zeg maar.
2.5***

avatar van stephan73
Niet echt bijzonder, wel te lang!

avatar van Materny
Wist nog niet eens dat er een film van was

avatar van matthijs_013
Als kind vond ik de serie geweldig, maar na het zien van de film merk ik wel dat mijn smaak is veranderd

avatar van tommykonijn
Wel leuk voor een keertje te kijken, maar opzicht boeide het me allemaal vrij weinig. Inderdaad vroeger wel eens vaker naar de serie gekeken en deze film dus ook, destijds wel vermakelijk maar nu vind ik er niet meer veel aan.

avatar van jumpstylemovie
Mojojojojo >: D

Als kind had ik deze film gezien... herlaas was het niet in Nederland te zien... maar door een manier kon ik het wel zien.

Ik vond het allemaal heel aardig, ik keek soms naar de serie, en ik vond dan dus deze film een perfecte aanvulling in mijn Cartoon Network fan tijdperk...

avatar van Ajax&Litmanen1
Meestal is een film gebaseerd op een populaire serie nooit echt een goed idee, maar het pakt hier nog wel aardig uit, al blijven de korte afleveringen van 10 minuten beter in het concept passen dan een film van ruim een uur. De film vertelt het oorsprongsverhaal van de Powerpuff Girls en toont hoe diverse bekende personages in hun leven kwamen. Zeker het eerste half uur was geinig, als ze ontdekken wat ze kunnen, daarna werd het wat langdradig, vooral toen Mojo Jojo erbij kwam. Maar verder valt er weinig te klagen, visueel ziet de film er keurig uit en de typische humor uit de serie is goed overgezet naar de film.