Vet Hard (2005)

Nederland / België / Verenigd Koninkrijk
Actie / Komedie

geregisseerd door Tim Oliehoek
met Jack Wouterse, Kurt Rogiers en Bracha van Doesburgh

Als Bennie (Jack Wouterse) uit de gevangenis komt, hoort hij dat zijn zieke pleegvader nog een laatste wens heeft: hij wil zijn biologische zoon Koen ontmoeten. Nadat Bennie Koen heeft opgespoord, besluiten ze samen het leven van hun vader te redden door een geldtransport te overvallen om zo een nieuwe lever voor hun (pleeg)vader te bekostigen. Helaas gaat dit niet helemaal zoals gepland...

Goede nederlandse / Belgische film!
Deed me aan Naked Gun denken.

avatar van Gang_Star
Leuk, ietwat rare personages, harde actie en geslaagde humor. Een hilarische film die in een vlotte vaart prima vermaakt.

Ik vind deze film gewoon uitstekende
goed gespeelt door iedereen

avatar van Elchapo
Gisteravond nog eens op blu ray gekeken,destijds in de bioscoop mezelf rotgelachen....nu nog steeds leuk...4.0 stars.

Slap aftreksel van het Deense old men in new card. Ordinair jatwerk

avatar van martijn011
Best geinige film met een uitblinkende Jack Wouterse.
De film gaat zowel qua actie als qua humor gigantisch over de top, maar meestal kon ik er wel om lachen. Het is sowieso een harde, stompzinnige film met absurde gebeurtenissen.
Die onvoorspelbaarheid houdt het wel leuk, het is sowieso erg verstandig geweest om de film niet zo lang te laten duren. Na verloop van tijd heb je het wel gezien.

Je kunt in diverse actiescènes goed zien dat het budget niet al te hoog lag. Dat is jammer, maar eigenlijk valt de regisseur dan ook niet veel te verwijten.
Leuke cast, harde humor en een stompzinnig verhaal, zo kan je de film kort samenvatten.
Kleine voldoende.

avatar van Grindhouse62
Dit was mijn 4e film van vandaag en tevens 2e avondfilm. Ik heb Vet Hard zojuist voor de eerste keer gezien op Videoland. Man wat een hilarische actiefilm. Heb mij de pleuris gelachen. Jack Wouterse was in top vorm, maar ook de overige rollen deden het goed. Heb super genoten van deze film en ga hem zeer zeker nog een keer kijken, want heb deze ook in mijn collectie. De volgende films heb ik vandaag ook gezien:

Deepwater Horizon {2016) was herziening bij Ziggo Films & Series - 1e middagfilm
Ben Hur {2016) was herziening bij Ziggo Films & Series - 2e middagfilm
Phileine zegt sorry (2003) bij Videoland 1e keer - 1e avondfilm
en als late night movie de horror
Dead Mary (2007) uit eigen collectie is de 5e film van vandaag

@hangtangding.....meerder keren en leuk,en nu ineens niks meer aan na n paar jr ineens slecht??my ass......wat n onzin,je vind het wat of je vind het niks!!!!!

Beetje grove film. Nou ja een beetje erge grove film. In de stijl van John Wick alleen worden in deze film de good guys neergeschoten. Humor met de elektromonteur Vuk. Leuk verhaal. De moeite waard om te zien. Geen familie film voor vrouw en kinderen.