Gamle Mænd i Nye Biler (2002)

Alternatieve titel: Old Men in New Cars

Denemarken
Actie / Komedie

geregisseerd door Lasse Spang Olsen
met Kim Bodnia, Nikolaj Lie Kaas en Iben Hjejle

Harald komt net uit de gevangenis als hij zijn pleegvader ernstig ziek aantreft. Hij belooft, voor het te laat is, de verloren zoon van zijn doodzieke pleegvader op te sporen. Deze Ludvig, een gestoorde vrouwenmoordenaar, zit in een zwaarbewaakte gevangenis. Na een ingenieuze ontsnapping besluiten Ludvig en Harald geld bijeen te brengen om hun vader van een nieuwe lever te voorzien. Al hun misdadige pogingen mislukken jammerlijk en met de moed der wanhoop laten ze hun oog vallen op een militair vliegtuig vol geld.

avatar van predator
Aardige film, maar ik vond Vet Hard leuker. Was allemaal net iets te licht aangezet.

Nee deze film toch heel wat beter dan vet hard ! die me toch niet zo boeide omdat ik het al gezien had in deze film!

avatar van Nitra
Spliffy McGreen schreef:

mee eens

avatar van schaper
ik denk dat je eerst deze film moet kijken en dan pas Vet Hard, anders ga je teveel vergelijken en dan is ie wel leuk.

predator schreef:

Ik dacht al Deense versie van Vet Hard.

Andersom dus. Vet Hard is een Nederlandse versie van deze film...

avatar van Drezic
Vet Hard is een letterlijke kopie! ik heb zelden zo'n goedkope kopieër actie gezien. Ik ga hem niet kijken ook...

avatar van Mezelf
niet zo zeuren om VET HARD
het is een super grappige film..
ze hebben hem leuk gekopieerd
I LOVE VET HARD

avatar van Spetie
Leuke originele film, die me af en toe behoorlijk liet lachen. De grappen het verhaal, de koks en Vuk die telkens van Harald op hun kop krijgen. De grote maffiabaas, die er nerdachtig uitziet met zijn bril is ook leuk gedaan.

En over Vet hard: Dat is slecht een voor 90% gekopieerde versie van deze film, die veel minder leuk is, nadat je deze film gezien hebt en deze behoor je ook eerst te zien is mijn mening.

Helaas 'Vet Hard' eerst gezien, wist niet dat deze film bestond...
Deze versie verslaat de hollandse op alle fronten

avatar van vistrida
Ik had deze film lang voor VET HARD uitkwam en, toen ik VET HARD keek heb ik hem uitgezet na 20 minuten... wat een gigantisch slechte kopie..... wie deze film leuk vind moet ook IN CHINA THEY EAT DOGS kijken... een echte aanrader!!

avatar van Mads Smikkelsen
Heerlijke film met heerlijke humor, kan er nog om lachen, Nikolaj Lie Kaas was weer lekker op dreef zoals vaker. Belachelijk verhaal maar wel goed voor een hoop humoristische onzin. De Denen hebben een patent op gitzwarte humor en ik hou daar wel van.

avatar van Erwinner
Veel minder sterk dan deel 1.

Wel leuk dat het voortborduurt op het 1e toffe filmpje maar verder is het op alle fronten minder sterk. Het begin gaf redelijk veel hoop, leuke humor, grappige dialogen maar bij de actie scene´s ging er wat mij betreft redelijk veel de mist in. De auto achtervolging ging nog lekker, maar bij een aantal hoopvolle actie scene´s mistte ik de finishing touch. ´t Liep allemaal niet meer zo lekker...te vlot tempo en lang niet zo bot als het 1e deel. De film als flauwer bestempelen is toch wel terecht ondanks een aantal leuke grapjes.

Gelukkig geen onding en best leuk af kunnen kijken.

avatar van timburton
Jammer, hoor. Ik vond "Vet Hard" al zo opvallend pakkend voor een Nederlandstalige film...

avatar van Jack Sparrow
Grappige film; veel bizarre personages die allemaal erg goed zijn uitgewerkt. Dat de special effects hier en daar niet erg goed zijn maakt weinig uit. Er valt daarbuiten veel te genieten; met name de geestige dialogen en zwarte humor maken het een leuke film. Met name de scènes met het suikerbrood en het reparatie mannetje zijn erg grappig

avatar van Goldenskull
Deel één is een stuk beter. Vond de humor hier veel minder boeiend, misschien moet ik het zelfs niet geslaagd noemen. Die eindscène van het eerste deel is gewoon geniaal, maar helemaal niks daarvan hierin. Vet Hard is al wel een tijd geleden, maar dat doet hier niet voor onder.

Vergelijkbaar met zijn voorganger, maar ik vond het verhaal hier iets beter in elkaar zitten.

avatar van james_cameron
De meeste films van de hand van scenarioschrijver Anders Thomas Jensen vind ik te gek, vooral de films geregisseerd door Susanne Bier en de drie films die hij zelf tot nu toe regisseerde. Helaas blijkt er ook minder sterk werk van hem in omloop te zijn, met als voorlopig dieptepunt deze deense aktiekomedie. Oké, Jensen schreef slechts het script, maar juist op dat vlak stelt deze bijzonder flauwe en overdreven film zwaar teleur. De personages zijn irritant, de situaties niet leuk en de plot erg vaag. Daarnaast zijn de aktiescenes zo druk gemonteerd dat er vrijwel niets van overblijft. Ach, ik zal er wel de humor niet van inzien. De nederlandse remake, Vet Hard, heb ik nog niet gezien, maar die moet haast wel beter zijn.

avatar van sinterklaas
Toch iets minder dan deel 1. Je zou ook hier haast kunnen denken dat het door Tim Oliehoek is geregiseerd

Ik vind het eigenlijk nooit echt werken; een film met slapstick humor, iets waar de Hollanders zo goed in zijn. Voor dat soort humor kijk ik wel tekenfilms. Het rauwe en cynische sfeertje wat in ICTED is gebruikt is hier maar in een karige aangelegenheid terug te vinden en heeft het plaats gemaakt voor iets te onwaarschijnlijke humor. Zonde. Eigenlijk hadden ze dit niet als vervolg moeten bestempelen. Ergens wist ik me wel te vermaken en je kan zien dat Vet Hard eigenlijk bijna een kopie was.

De crew uit het eerste deel is weer terug te zien. Kim Bodnia als Harald, die klunzige koks, de Servische mafia en natuurlijk niemand minder dan Vuk. Ook Nicolaj Lie Kaas mag hier aan bod komen als de vrouwenmoordende broer van Harald. Hij is best nog wel ok. Ook die Mille was erg grappig, maar voor de rest is mijn mening hierover een beetje hetzelfde als Vet Hard. Wel vermakelijk, maar er had nog wel even een scheeraparaat doorheen gemogen.

avatar van 606
Geweldig dit deel, lekker over de top

Ambulance komt er zo aan.....

Pfffffttttt, boem

Hahaha