Smokey and the Bandit II (1980)

Actie / Komedie

geregisseerd door Hal Needham
met Burt Reynolds, Sally Field en Jackie Gleason

Het is is alweer een paar jaar geleden dat Bandit en Cletus hun befaamde 24 uurs race door Mexico reden. Bandit doet het nu rustig aan. Tot dat Big Enos en Little Enos ze uitdagen voor een nieuwe race: een olifant door het land vervoeren binnen 24 uur.

FisherKing
compleet overbodig vervolg van een film die al eens niet gemaakt had mogen worden.

avatar van Bandit
Lang niet zo goed als de eerste, maar toch wel aardig.

avatar van Pilcrepus
Overbodige film, maar toch leuk om te zien hoe het gaat met die "Southeners".
Ik ken een Amerikaan die precies als Bandit is.

2,5 sterren.

avatar van P8rb
redelijke film, maar ik vond hem nooit echt leuk worden.
op het gegeven moment zelfs een beetje saai.
voor de rest was het wel in orde, de humor was soms ook wel leuk.

ik hou wel van dit soort humor.
ik heb aardig veel gelachen dus daarom een 5 en een plek in mijn top 10

avatar van hannes64
Aardig vervolg op de blockbuster uit `77.
De eerste was beter.
Toch nog een voldoende.

avatar van hannes64
Heb me vergist in de film.
Was in de war met een andere remake.
Dit is 1 van de slechtste vervolgen die ik oit heb gezien.
Iedereen van "the cannonball run "komt voorbijlopen, en de grappen zijn helaas zeer kinderachtig.
Nooit meer deze zien....vergeleken met de eerste.
Behalve Gleason maakt er nog iets van.

hannes64 schreef:

Iedereen van "the cannonball run "komt voorbijlopen.

Wie dan allemaal?

Wouter schreef:

Wie dan allemaal?

Ik denk dat Hannes64 in de war is met een andere film, want behalve acteur Dom Deluise en regisseur Hal Needham doen er verder geen "Cannonballers" mee in "Smokey and the Bandit ll".

avatar van hannes64
Let op de "stotteraar" ( die in "the cannonball run " de stotteraar speelde die met zijn auto en maat in `t zwembad terechtkomen )..de grote man in de truck die naar sheriff buford loopt ( In de "cannonball run "speelt ie degene die een auto optilt als menselijke krik ), en nog een paar.
Zie em nog maar eens, en je ziet dat er een paar van "the cannonball" rondlopen als cameos.
Natuurlijk niet iedereen ( Zoals Farrah Fawcett...of een en ander ), dat was een woordspeling
Ik weet `t wel zeker , want "the cannonball run " was toendertijd 1 van mijn favoriete films.
Ik kon m`n eerste bericht niet meer verwijderen.
Oh ja, was even vergeten te vermeldden dat de bloopers wèl leuk waren......in deze èn TCR.

avatar van Bandit
Zou 'm inderdaad nog eens terug moeten kijken.
De stotteraar (zanger/acteur Mel Tillis) zit inderdaad ook in beide films.
Burt Reynolds werkt heel vaak met dezelfde acteurs.

avatar van Phantasm
Nutteloze vervolgfilm met een zwak scenario. Hier en daar een beetje grappig, nee, deze kan lang niet tippen aan het 1-ste deel. Ben hier wel een beetje teleurgesteld over.

avatar van jackie chan
Was deze zojuist op RTL7?

avatar van Ramon K
Wel in verkeerde aspect ratio uitgezonden...

Na het best leuke eerste deel van "Smokey and the Bandit (1977)", welke destijds ook een succes was, moest er natuurlijk ook een vervolg komen. En dat is met deze film dan ook gebeurt. Het goede daarvan is dat de cast intact is gebleven met Burt Reynolds, Sally Field (destijds altijd wel leuk om te zien) en Jackie Gleason, maar het slechte is dat het verhaal zeer flauw (originaliteit is ook ver te zoeken) is en ook totaal niet weet te boeien en dat Burt Reynolds er ook zichtbaar ook weinig zin meer in had (hij wilde alleen maar cashen en had ook weinig op met medespeelster Sally Field). Ook is het jammer dat men de vreselijke nooit grappige Dom DeLuise heeft toegevoegd in het verhaal. Die gast voegt eigenlijk nooit iets toe in een film en zijn humor is vaak ook om te huilen zo slecht. Het enige wat deze film nog overeind houdt is wederom de leuke rol van Jackie Gleason als "Sheriff Buford T. Justice".

Leuk om eens gezien te hebben zullen we maar zeggen, maar het was beter geweest als men het alleen had gehouden bij het leuke eerste deel.

avatar van Decec
Een goede actie/komedie film...
Leuk verhaal...
Klassieke muziek met Dolby Digital...
Goed beeld, geen HD aanwezig...
Goed ouderwetste acteerwerk...
Prima vervolg...