• 10.917 nieuwsartikelen
  • 8.995.839 stemmen

Smokey and the Bandit II (1980)

Actie / Komedie | 98 minuten

Genre: Actie / Komedie

Alternatieve titels: Smokey and the Bandit Have a Baby / Smokey and the Bandit Ride Again / Smokey and the Bandit 2

Geregisseerd door: Hal Needham

Met onder meer: Burt Reynolds, Sally Field en Jackie Gleason

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 18 december 1980

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Smokey and the Bandit II

"The Bandit is back and better than ever!"

Het is is alweer een paar jaar geleden dat Bandit en Cletus hun befaamde 24 uurs race door Mexico reden. Bandit doet het nu rustig aan. Tot dat Big Enos en Little Enos ze uitdagen voor een nieuwe race: een olifant door het land vervoeren binnen 24 uur.

avatar van FisherKing

FisherKing

compleet overbodig vervolg van een film die al eens niet gemaakt had mogen worden.

Bandit

Lang niet zo goed als de eerste, maar toch wel aardig.

avatar van Pilcrepus

Pilcrepus

Overbodige film, maar toch leuk om te zien hoe het gaat met die "Southeners".

Ik ken een Amerikaan die precies als Bandit is.

2,5 sterren.

avatar van P8rb

P8rb

redelijke film, maar ik vond hem nooit echt leuk worden.

op het gegeven moment zelfs een beetje saai.

voor de rest was het wel in orde, de humor was soms ook wel leuk.

avatar van croontje

croontje

ik hou wel van dit soort humor.

ik heb aardig veel gelachen dus daarom een 5 en een plek in mijn top 10

• 1905 berichten

Aardig vervolg op de blockbuster uit `77.

De eerste was beter.

Toch nog een voldoende.

• 1905 berichten

Heb me vergist in de film.

Was in de war met een andere remake.

Dit is 1 van de slechtste vervolgen die ik oit heb gezien.

Iedereen van "the cannonball run "komt voorbijlopen, en de grappen zijn helaas zeer kinderachtig.

Nooit meer deze zien....vergeleken met de eerste.

Behalve Gleason maakt er nog iets van.

avatar van Wouter

Wouter

hannes64 schreef:

Iedereen van "the cannonball run "komt voorbijlopen.

Wie dan allemaal?

Wouter schreef:

Wie dan allemaal?

Ik denk dat Hannes64 in de war is met een andere film, want behalve acteur Dom Deluise en regisseur Hal Needham doen er verder geen "Cannonballers" mee in "Smokey and the Bandit ll".

• 1905 berichten

Let op de "stotteraar" ( die in "the cannonball run " de stotteraar speelde die met zijn auto en maat in `t zwembad terechtkomen )..de grote man in de truck die naar sheriff buford loopt ( In de "cannonball run "speelt ie degene die een auto optilt als menselijke krik ), en nog een paar.

Zie em nog maar eens, en je ziet dat er een paar van "the cannonball" rondlopen als cameos.

Natuurlijk niet iedereen ( Zoals Farrah Fawcett...of een en ander ), dat was een woordspeling

Ik weet `t wel zeker , want "the cannonball run " was toendertijd 1 van mijn favoriete films.

Ik kon m`n eerste bericht niet meer verwijderen.

Oh ja, was even vergeten te vermeldden dat de bloopers wèl leuk waren......in deze èn TCR.

Bandit

Zou 'm inderdaad nog eens terug moeten kijken.

De stotteraar (zanger/acteur Mel Tillis) zit inderdaad ook in beide films.

Burt Reynolds werkt heel vaak met dezelfde acteurs.

avatar van Phantasm

Phantasm

Nutteloze vervolgfilm met een zwak scenario. Hier en daar een beetje grappig, nee, deze kan lang niet tippen aan het 1-ste deel. Ben hier wel een beetje teleurgesteld over.

avatar van jackie chan

jackie chan

Was deze zojuist op RTL7?

avatar van Ramon K

Ramon K

Wel in verkeerde aspect ratio uitgezonden...

Theunissen

Na het best leuke eerste deel van "Smokey and the Bandit (1977)", welke destijds ook een succes was, moest er natuurlijk ook een vervolg komen. En dat is met deze film dan ook gebeurt. Het goede daarvan is dat de cast intact is gebleven met Burt Reynolds, Sally Field (destijds altijd wel leuk om te zien) en Jackie Gleason, maar het slechte is dat het verhaal zeer flauw (originaliteit is ook ver te zoeken) is en ook totaal niet weet te boeien en dat Burt Reynolds er ook zichtbaar ook weinig zin meer in had (hij wilde alleen maar cashen en had ook weinig op met medespeelster Sally Field). Ook is het jammer dat men de vreselijke nooit grappige Dom DeLuise heeft toegevoegd in het verhaal. Die gast voegt eigenlijk nooit iets toe in een film en zijn humor is vaak ook om te huilen zo slecht. Het enige wat deze film nog overeind houdt is wederom de leuke rol van Jackie Gleason als "Sheriff Buford T. Justice".

Leuk om eens gezien te hebben zullen we maar zeggen, maar het was beter geweest als men het alleen had gehouden bij het leuke eerste deel.

avatar van Decec

Decec

Een goede actie/komedie film...

Leuk verhaal...

Klassieke muziek met Dolby Digital...

Goed beeld, geen HD aanwezig...

Goed ouderwetste acteerwerk...

Prima vervolg...

Goed camerabeweging...

avatar van TronMan

TronMan

Jep de film met de olifant.. film haalt het niet bij het eerste deel, met veel meer mooie auto stunts. Ook de relatie tussen Burt en Sally was daarin gewoon 'echt'. (het was ook echt) Hier in dit tweede deel is er weinig van over, en als dan ook nog Dom DeLuise mee gaat doen, is het al te laat. Met moeite uitgekeken.Voor het tijdsbeeld, is het nu wel aardig om te zien.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

En na vorig week deel 1 gezien te hebben viel nu de beurt aan deel 2, een film waar ik niet bepaald hoge verwachtingen van had zoals het de meeste vervolgen eigenlijk wel vergaat. Dit kon toch niet anders dan een slap aftreksel zijn met tot mijn grote schrik ook nog eens Dom DeLuis in een rol...?

Aan de eerste momenten zal het niet liggen met de gebruikelijke muziek en toffe beelden van truckracerij, lekker! Wel opmerkelijk dat men niet aan veiligheid doet met pakken of helmen. Cletus lijkt ook niet echt een riem om en de hond zit zoals gewoonlijk op het dashboard. Ach, het zal voor het plaatje zijn. Niet lang daarna komt een nieuwe uitdaging/opdracht op hun pad en zien we vooral Bandit in het slop na een mislukte relatie en poging door te breken als artiest. Iets dat hem niet in de koude kleren is gaan zitten en tevens de reden is dat Frog weer in beeld komt om Bandit back into shape te krijgen waarop het succesvolle drietal weer herenigd is.

Het drietal heeft andermaal de charme zoals dat in deel 1 ook is, maar tevens is de humor en zijn de grappen toch wel weer heel erg veel hetzelfde. Geinig is het zo nu en dan op zijn minst te noemen, maar vernieuwend is het allemaal niet, en daarmee is samen met het te vervoeren object toch al meteen het zwakke punt van de film genoemd. Dat wordt verder onderstreept met Sheriff Bufford en in de introductie van zijn twee broers die toch wel buiten gewoon slecht zijn en wel heel erg flauw. Een acteur als Dom DeLuis werkt daar vervolgens ook weer niet aan mij. Dus bijna onnodig te zeggen is dit deel van Smokey and the Bandit toch wel een klap minder dan de eerste.

Maar gelukkig staan daar toch nog genoeg andere dingen tegenover zoals de slagveld tussen trucks en politieauto's op de vlakte, of de confrontatie tussen Bulldog Joe en de sheriff, iets dat me toch wel erg bekend voorkwam, en is de Pontiac Transam weer van de partij. Maar genoeg voor een voldoende is het allemaal niet. Eindresultaat is dan ook dat deel 1 toch op eenzame hoogte staat en deel 2 toch wel een slap aftreksel is met aardige momenten. En dat had ik eerlijk gezegd ook niet anders verwacht.

avatar van teigertje

teigertje

• 1984 berichten

In de vroegere tijden,was dit een van mijn favorieten.

Maar inmiddels wel wat gedateerd geraakt.

Wel blijft Burt Reynolds en Dom Deluise en Sally Field en Jackie Gleason grootse onvergetelijke film sterren.

Dat blijft, die hebben hun sporen verdiend in de cinema.