• 10.595 nieuwsartikelen
  • 8.968.384 stemmen

Smokey and the Bandit Part 3 (1983)

Komedie | 85 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titel: Smokey and the Bandit III

Geregisseerd door: Dick Lowry

Met onder meer: Jackie Gleason, Jerry Reed en Paul Williams

Gesproken taal: Engels, Spaans, Hongaars en Tsjechisch

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Smokey and the Bandit Part 3

"Smokey's Back! And The Bandit is at it again!"

Big Enos en Little Enos huren Cletus in om op een eigenzinnige manier ruchtbaarheid te geven aan de opening van hun nieuwe visrestaurant. Cletus bindt een grote namaakhaai uit de film 'Jaws' op een auto en met een duizelingwekkende snelheid rijdt hij hiermee door de omgeving. Sheriff Buford T. Justice, die als brokkenpiloot bekend staat, probeert de snelheidsduivel in te rekenen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Buford T. Justice

Junior Justice

Police Woman

avatar van neo

neo

na deze film heeft de regisseur van deel 1 zelfs nog een boel tv-films en series over de bandit gemaakt.

avatar van Bandit

Bandit

Een nieuwe poging om nog meer uit de succes-volume te halen, het resultaat is diep treurig. Burt Reynolds is in deze film 3 minuten te zien, hij en regisseur Hal Needham (van de vorige delen), wilden niet meer meedoen.

avatar van LeeGer

LeeGer

Bandit schreef:

Begrijpelijk, iedere serieuze acteur zou zich ervoor schamen. Triest dieptepunt na een erg leuk deel 1.

avatar van andrehut

andrehut

wat een drama dit deel hadden ze nooit moeten maken

avatar van tsjidde

tsjidde

Ik had nooit gedacht dat het ooit nog gebeuren ging, maar bij deze film ging ik zowaar terug verlangen naar Burt Reynolds als 'Bandit'. Met andere woorden: What a piece of crap.

avatar van P8rb

P8rb

ik had er niet zoveel van verwacht, maar ik vond hem beter dan deel 2 ik heb ook wel meer gelachen.

avatar van Hansjoh21

Hansjoh21

Hij is inderdaad beter dan deel 2.. Meer 'auto'actie en meer humor. Het is wel jammer dat ze de formule veranderd hebben. Wat deel 1 een redelijk succes maakte was Burt Reynolds en de mooie Trans Am! Beiden ontbraken eigenlijk bij deze film. Althans, weet niet of die Pontiac een Trans Am is, maar mooi is ie niet.

avatar van otherfool

otherfool

Buiten de scene waarin Patton nagespeeld wordt een bijzonder ergerniswekkende film. Als Cletus nog 1 keer 'I am the Bandit' had geschreeuwd was de tv uit het raam gegaan. Laat deze liggen, mensen!

1*.

avatar van dray

dray

Om te janken!

avatar van wimmovie

wimmovie

Ik vind het gewoon leuk stom he.

avatar van Vandernagel

Vandernagel

Nog eentje die thuis hoort in de flop 100. Er is geen goed punt op te noemen over deze prent. Burt Reynolds was altijd een favoriet van mij en gelukkig was hij hier niet (nou ja, iets) van de partij.

1,5 sterren

avatar van hannes64

hannes64

• 1902 berichten

Was wel aardig, alleen deze had niet gemaakt mogen worden.

Een overbodige film zonder de Ster Reynolds en regisseur Needham.

avatar van Phantasm

Phantasm

Deze was in lk geval een stuk beter dan het 2-de deel, verhaal had weinig om het lijf, maar genoeg grappen en aardig wat autostunts.

avatar van 606

Jammer van reynolds die er niet bij was.

Rest redelijk en ook qua humor.

2,5 ster

avatar van henkies

henkies

hilarisch slecht, daarom weer goed echt wie verzint deze shit haha. toch regelmatig hard op gelachen

Theunissen

Mijn god wat een achterlijke bedoeling was dit derde deel van Smokey and the Bandit. Qua niveau en humor deed hij niet veel onder van een gemiddelde Bassie en Adriaan aflevering. Het voordeel van een gemiddelde Bassie en Adriaan aflevering is dat ze maar kort duren, terwijl deze film circa 80 minuten duurt. Voor een film is dat best kort, maar voor deze film is het gewoon veel te lang en ook een pure marteling.

Het verhaal de humor en de uitvoering (een paar autostunts zijn nog aardig) zijn zo flauw/slecht en kinderachtig als maar wat. En hetzelfde geldt eigenlijk voor de cast met als dieptepunt Burt Reynolds lookalike Jerry Reed (inclusief snor en hoed) als de 'Bandit'. Maar dan wel een 'Bandit' met anorexia, mijn god wat zag hij er slecht uit. In het eerste deel van Smokey and the Bandit had Jerry Reed nog een leuke bijrol als de vrachtwagenchauffeur, maar hier in de rol van de 'Bandit' is hij gewoon schandalig slecht. Ook zitten er in deze film een aantal draken van een vrouwen die een hoofdrol spelen zoals Colleen Camp (ze zou goed thuishoren op een woonwagenkamp) en Faith Minton (ze leek net op een transseksueel).

De enige die deze film nog een beetje weet te redden is Jackie Gleason met zijn aardige rol als sheriff "Buford T. Justice". Maar ook hij was in deze film ver op zijn retour t.o.v. de eerste twee delen. Nee dit ellendig derde deel had gewoon nooit gemaakt mogen worden.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Totaal overbodig:1.5 stars.

avatar van TronMan

TronMan

Wat een ellende, zolang de 'nieuwe' TransAm (model Knight Rider) in beeld is, gaat het nog. De humor is pure troep, waardeloze merendeel scheld teksten worden er uit gesmeten. Het verhaal is niks, en schande hoe de rol van Bandit wordt ingekleurd..notabene door Jerry Reed, dit had nooit gemaakt mogen worden. Een 1 dankzij de auto's.