K-19: The Widowmaker (2002)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Verenigde Staten / Canada
Drama / Thriller

geregisseerd door Kathryn Bigelow
met Harrison Ford, Liam Neeson en Joss Ackland

De film vertelt het waargebeurde verhaal van de eerste Russische nucleaire onderzeeër, die met pech kreeg te kampen op zijn eerste reis naar de Noord-Atlantische zee in 1961. De crew, geleid door de stugge kapitein Zateyev, raakt betrokken in een race tegen de klok om een ontploffing te voorkomen die niet alleen de crew zou doden, maar ook een wereldoorlog tot gevolg zou kunnen hebben.

avatar van des1
Dat moet een record zijn: dat Harrison Ford gelijktijdig op SBS6, RTL7 en Veronica is te zien, over drie films.

des1 schreef:

Oh dat wist ik niet! Welke waren dat?

Vond het een Good Movie en zeker het bekijken waard

Wel sneu voor Vadim die zou gaan trouwen met Katya...
Hij was waarschijnlijk al blind maar zal waarschijnlijk ook omgekomen zijn?

Dat wordt niet weergegeven en dat is jammer.

avatar van des1
Donnie Vallermee schreef:

Oh dat wist ik niet! Welke waren dat?

Last Crusade, Widowmaker, Fugitive.

des1 schreef:

Last Crusade, Widowmaker, Fugitive.

Thanks