The Clonus Horror (1979)

Alternatieve titel: Parts: The Clonus Horror

Sciencefiction

geregisseerd door Robert S. Fiveson
met Tim Donnelly, Keenan Wynn en Paulette Breen

Een jonge man ontsnapt aan een project van de regering, genaamd Clonus, en komt erachter dat presidentskandidaat Peter Graves van het project weet en dit geheim moet houden. Ook regerings-topambtenaren weten van het bestaan van project Clonus en geven alle steun, om duistere redenen...

Deze film zit echt propvol met ongelofelijk domme dialogen en gaat eigenlijk nergens over. Het acteerwerk is lachwekkend slecht en alle personages zijn platter dan een dubbeltje. Uiteindelijk kun je er alleen maar om lachen en dat is precies wat ik, mededankzij de geweldige MST3K grappen, de hele film door heb gedaan.

Voor de film, een halve ster.

In the 'Special Thanks To' section, Adidas is incorrectly spelled Addidas.
Bron

avatar van nickvanzutphen
de film waarop The Island is gebaseerd , en nagemaakt volgens de makers van deze film.

avatar van otherfool
Nou, daar hebben ze wel een punt dan, want de vergelijkingen zijn niet van de lucht. Best wel een leuk en aangenaam filmpje eigenlijk, al worden de morele issues maar een beetje halfjes verwerkt. Desondanks een leuk avontuurtje in de avonduurtjes.

2,5*.

o0Mayumi0o
Belachelijke aankoop dit. Mijn vriend en ik hebben hem blijkbaar ooit eens gekocht want we vonden hem laatst in de kast. Toch maar gekeken deze week en wat een tegenvaller! Slecht acteerwerk en inderdaad: dialogen die nergens op sloegen.
Toch 1 ster vanwege het verhaal in kwestie.

avatar van schram101
Leuk om te zien dat Michael BaysThe Island hierop is gebaseerd, al maakt deze prent toch wel duidelijk dat het werk van boem boem Bay niet te onderschatten valt. Met de ietwat saaie 70ies cinematografie blijft er weinig te genieten over, zeker omdat hoofdrolspeler Tim Donnely maar een grijze muis blijkt. Het concept is interessant genoeg om de kijker de film uit te laten zitten, maar 35 jaar later is The Clonus Horror toch ietwat gedateerd.