The Salton Sea (2002)

Misdaad

geregisseerd door D.J. Caruso
met Val Kilmer, Doug Hutchison en Vincent D'Onofrio

Danny Parker leeft samen met enkele vrienden afgesloten van de buitenwereld als drugsgebruiker. Terwijl zijn vrienden genieten wanneer ze high zijn, wordt Danny geplaagd door herinneringen aan zijn oude leven als Tom Van Allen, een trompetspeler die zijn vrouw verloor bij een schietpartij. Om de dader te vinden is Tom politie-informant geworden. Wanneer hij er achter komt dat een Mexicaanse drugsbaas het op hem voorzien heeft, besluit hij een laatste deal te maken, om hem daarna te smeren. Helaas voor hem is het een deal met de sadistische drugsbaas Pooh Bear...

avatar van eavymetal
606 schreef:
Een film met een leuke sfeer met leuke overdreven karakters.
Soms gebeurd er weinig en dat is een minpunt.
Verders goed geacteerd.

3 sterren

Ik heb heel eerlijk gezegd wel betere films gezien waarin Val Kilmer de hoofdrol speelde (met name de film Fellon vind ik erg goed), maar dat even ter zijde.

Er gebeurd soms maar weinig in deze film, maar dat neemt niet weg dat de film wel degelijk een goed aangeduide sfeer in zich draagt.

Dit neemt echter niet weg dat ik de film waarschijnlijk niet zo snel voor een tweede keer zal gaan bekijken, daar de film volgens mij tóch de spanning die mij boeit mist, en daarom heb ik de film twee sterren gegeven.

avatar van Number23
Redelijk misdaad/thrillertje. Aardig plotje, maar de wannabe zweverigheid doet de film de nek om. Leuke rol van D'Onofrio, rest van de cast blijft beetje aan opppervlakte. Niet eentje om te onthouden.

avatar van bozzy
Ik heb me prima vermaakt met deze film.
Enne ik vind deze wel eentje om te onthouden.
Prima rol van Val!

snodaap
Het script is misschien o.k. maar Val Kilmer zit me gewoon dwars in dit alles. De enige rol die een perfecte typecast op zijn borst gespeld kreeg was die van Jim Morrison. Ik kan het met de beste wil in de wereld geen goede acteur vinden anderzijds. "Thunderheart (1992)" ging nog wel, maar de rest is een poepmilkshake

snodaap

avatar van Spetie
Redelijke film, die goed begint, maar naarmate de film vordert langzaam aan kracht afneemt.

Val Kilmer speelt hier een interessante rol van een man die zowel verdriet als wraakgevoelens koestert. Daardoor raakt hij mede aan de drugs, die hem langzaam ten gronde richt. Kilmer speelt degelijk, maar het is vooral Vincent D'Onofrio, die indruk weet te maken met zijn behoorlijk gestoorde rol van drugsdealer. Het eerste gedeelte van de film is duidelijk een karakterstudie, maar langzaamaan verschuift de film daarvan naar een gewone thriller, en wordt het allemaal iets minder interessant.

Het camerawerk is degelijk en regisseur Caruso houdt het allemaal onderhoudend met soms wat surrealistische tintjes. Het overdreven positieve einde is echter een behoorlijke domper en past wat mij betreft niet in de rest van de film. Als het andersom was geweest had de film nog op een voldoende kunnen rekenen, maar dit haalt een hoop van de rest van de film weg. Het is allemaal niet heel slecht, maar er zijn ook in die tijd, duidelijk betere films over drugs gemaakt.

avatar van j0enne
Ik ging echt stuk om die duiven in de bestuurbare auto.

avatar van Brabants
Ondanks het eenvoudige script met een einde waar eigenlijk te gemakkelijk gebruik wordt gemaakt van een voorhanden liggend scenario, is "the salton sea" toch een interessante film. De sfeer die gecreëerd wordt is erg sterk, waarbij het doel heiligt de middelen. Val Kilmer zet zijn rol als Danny Parker aka Tom Van Allen goed neer en de rest van de cast idem dito.

avatar van VforVictor
aardige film die het vooral van zijn sfeer moet hebben, leuk voor een avondje vermaak meer niet.

avatar van nadrin
Vooral de sfeer zal bijblijven. Ook kunstig hoe sommige zaken in beeld werden gebracht. Soundtrack was een dikke meerwaarde.