The Salton Sea (2002)

Misdaad

geregisseerd door D.J. Caruso
met Val Kilmer, Doug Hutchison en Vincent D'Onofrio

Danny Parker leeft samen met enkele vrienden afgesloten van de buitenwereld als drugsgebruiker. Terwijl zijn vrienden genieten wanneer ze high zijn, wordt Danny geplaagd door herinneringen aan zijn oude leven als Tom Van Allen, een trompetspeler die zijn vrouw verloor bij een schietpartij. Om de dader te vinden is Tom politie-informant geworden. Wanneer hij er achter komt dat een Mexicaanse drugsbaas het op hem voorzien heeft, besluit hij een laatste deal te maken, om hem daarna te smeren. Helaas voor hem is het een deal met de sadistische drugsbaas Pooh Bear...

avatar van poko
Vreselijke wanna-be neo-noir/trainspotting flauwekul slaat de plank op alle fronten mis. Plot is gekunsteld, complex zonder aanleiding of doel, de personages zijn karikaturaal zonder leuk te zijn, en de film is stilistisch een incoherente bende.
->1*

Film staat op 2.5*, maar bij herziening zal ik me waarschijnlijk bij de mening van poko kunnen aansluiten. Heb alleen geen zin in een herziening

Ik heb deze film met pijn en moeite uitgeken..

avatar van E V
E V
Spannende, dromerige thriller met humoristische stukjes van de wacko junks die verslaafd aan speed zijn.
Het heeft drama trekjes en een sterk verhaal met pas op t end de ontknopping. Toch blijft de film niet echt hangen en heeft ie t net niet.
Val Kilmer speelt oké.

de film probeert net iets te geforceerd om cool over te komen maar er zitten een aantal aardige scenes en truucjes in.
in feite is heel de film niks bijzonders maar hij heeft de gave om zich wel zo te doen overkomen en das ook al iets.
geen slechte film maar de vergelijking met requim is van de pot gerukt.
tis allemaal te berekend cool gemaakt

avatar van aphexfreak
Realistisch is het sleutelwoord hier,enig idee hoe ''echt'' de wereld van de ''tweakers'' hier word neergezet? Nou,ik zal je vertellen dat het heel erg in de buurt komt...Alleen al daarom de moeite om te kijken,en natuurlijk vanwege het overtuigende verhaal en de goede acteerprestaties.Gewoon een heerlijke film waar ik met veel plezier naar heb zitten kijken. 4 sterren verdient!

avatar van krabat
Heb geen idee waarom, maar vond dit een vreselijk vervelende film. Bij het lezen van de beschrijving liep me het water uit de mond, helaas kwam ik vervolgens van een koude kermis thuis.

avatar van metaledje
ben fan van val kilmer,dus heb deze dvd maar gekocht voor 5 euro ik vond hem zeer boeiend,niet echt schokkend genoeg met die drugsgebruikers als dat de bedoeling was in deze film? meer komisch en niet echt sterk geloofwaardig..maar val vind ik gewoon goed en deze film is boeiend genoeg

mmmm ik dacht ook dat deze wel aardig was. Tijdje terug dat ik hem gezien heb. Iig gekocht voor een prik bij de FRS (ga zo door) ik dacht een 3* misschien mijn mening herzien

avatar van pjutter
best wel een leuke en mooie film,
met voor mij wel een zeer onverwachte wending, en een leuk einde.

avatar van sn@ke
Erg aardige film met paar sterke scenes en een sterk hoofdpersonage al raak je nooit echt kapot van Kilmer. Die rol van D'onoforio was het mintse van de hele film , voor de rest een combi van geschifte junkies , lege eenzame decors en een sterk verhaal-verloop.

Aanrader.

avatar van movielunatic
Zeer goede film, Val Kilmer is een TOP acteur!!!

avatar van Didi_1975
Onlangs op dvd gezien.

Ik vond het een verrassende film. Goed geacteerd van Val Kilmer. Halverwege vond ik hem wel wat langdradig maar naar het eind pakte de film het weer lekker op en het einde was verrassend.

avatar van Banjo
deze poster waar kan ik die vinden?
weet iemand dat?

avatar van metaledje
Gruwelijke rug tattoo

So that's where I found myself. No, I should choose my words more wisely. This is the world I sought out. The land of the perpetual night party. Day swallowing night and night swallowing day. The crank compressing time like some defying piston on its awesome downstroke. We've been at this for three days... or is it four? Tweakers, lokers, slammers, coming and going, swearing eternal allegiance and undying love for one another, only to wake up after the binge and realize you wouldn't walk across the stree to piss on one of them if their head was on fire. Three days. Or is it four? I know what you're thinking, but don't give up on me just yet. Just wait 'til I've told my whole story. And keep your eyes open. Nothing is as it seems. Bovenstaande uitspraak van Danny deed mij denken aan Robert de Niro in Taxidriver, zelfde straatsfeertje.
Ik vind deze film origineel (o.a. de overgangen naar het verleden, wanneer bijv. een verhaal verteld wordt; hoe heet zoiets trouwens?), goed geschoten en sommige momenten zijn zelfs hilarisch en dat verwacht je toch niet gauw in dit genre.
Val Kilmer, van wie de laatste film die mij is bijgebleven The Doors was, vind ik hier toch echt goed in acteren. De film gisteravond op Veronica gezien, niet verwacht hier nog wat kwaliteit aan te treffen.......

avatar van Co Jackso
Een degelijke film met zeer aardige momenten. Maar boven alles lijkt deze film een samenraapsel van genre-genoten rond het jaar 2000. Waar die films vaak wel overtuigend zijn tot het einde mist the Salton Sea simpelweg het verhaal daarvoor, en zal daardoor niet lang door mij onthouden worden.

Hoewel Val Kilmer aardig zijn best doet, kon de film op zich me maar matig boeien.
De prent is te langdradig en bij momenten zeer verwarrend, al is het einde wel verrassend goed.
De beelden zijn wel prachtig gefilmd en de soundtrack is ook een juweeltje. Maar deze laatste maken nog niet dat dit een goede film in zijn geheel zou zijn.

Wisselvallige film met enkele sterke punten maar zeker ook tekortkomingen. De sfeer is aardig en de opbouw van het verhaal werkt ook wel goed. Helaas stelt het verhaal verder weinig voor en komen de pogingen om (karakter)diepgang te krijgen niet uit de verf.
De karakters zijn stom, met name Bear. Kilmer heeft de uitstraling niet om een (dergelijke) film te dragen. Tegen het einde boeit het allemaal ook niet meer zo.

avatar van candymancandyman
heerlijke film met kilmer. vooral de neusloze drugsdealer is lekker fout.mooie scene in het ziekenhuis met zijn drugsmaatje.hou wel van dit soort films. lekker corrupt en bizare figuren. 4 sterren.

avatar van Ché Cliché
Zware film om doorheen te komen, maar erg slecht was ie niet.

avatar van Peterrr
Goed verhaal, goede rol van Kilmer.
Heb deze film nu pas gezien maar viel me helemaal niet tegen.

avatar van Tommeh
Niet allemaal even origineel maar het degelijke verhaal, een aantal mooie shots en de verschillende weirdo's maken dit een puik filmpje. 3*

Reinbo
Kilmer redt de film van een zware onvoldoende. Een hoop overdreven en overbodig gedoe. Maar wel een paar leuke scenes.

avatar van Down_By_Law
Door de stijl van de film geef ik niet meer dan 3 sterren. Deze moderne regiestijl wordt vast als 'cool' ervaren door jonge kijkers, maar net zoals bij bijv. "Lock, Stock..." en "Boondock Saints" vind ik het ronduit verschrikkelijk.

Inhoudelijk is het echter bijna constant boeiend, met enkele verrassende wendingen. Helaas zijn er ook een paar bizarre (of belachelijke) scenes, maar gelukkig is Kilmer ouderwets goed in een overtuigende hoofdrol. Zijn carriere mag dan wisselvallig zijn, maar in recente films als "The Wonderland Murders", "Spartan", "Stateside", "Kiss Kiss Bang Bang" en deze is hij goed op dreef.

Van begin tot eind was ik captivated en de zes keer dat ik hem terug heb gezien ook.
Beste rol van Val oooooit.

Love you Danny! Ga weg bij die gekke junks!

avatar van elias229
de cover sprak me wel aan, maar de tekst vond ik maar niets.

na de film gezien te hebben zei ik dit is een van mijn afvorieten!

gewoon een geniale film !
de trompet vind ik ook erg goed gevonden !

het verhaal wat 3,5/5

maar het acteerwerk en de personages maken er zeker een dikke 4 van !

avatar van sinterklaas
Erg fijne misdaadfilmpje alweer dat ook veel stuff van Ritchie en Trainspotting erbij haalt. Val Kilmer was ook nog lekker op dreef aan het einde en zag er ook erg gelikt uit als junkie/muzikant. Verder was de humor ook lekker droog en bot en het kleurengebruik en de broeierige locaties waren ook erg fijn en heeft ook een beetje wat weg van Neo-noir. Die verdere junkies waren ook heerlijk en ook die Pooh-Bear werkte op je lachspieren.

Die scene dat Val Kilmer trompet speelt in dat verbrande huis en zich zo laat verbranden was ook erg mooi. Verder was die scene met die das ook hillarisch. Het einde was ook schitterend. Gewoon weer zo'n heerlijke typische vulgaire drug/misdaad film waar ik zeker wel van hou. Niks mis mee.

orbit
Bizarre klutsepluts over drugdeals en verslaafden met een revenge-thema. Niet onverdienstelijk, maar wel warrig verteld, maar dat hoort een beetje bij het genre.

avatar van 606
Een film met een leuke sfeer met leuke overdreven karakters.
Soms gebeurd er weinig en dat is een minpunt.
Verders goed geacteerd.

3 sterren