The Salton Sea (2002)

Misdaad

geregisseerd door D.J. Caruso
met Val Kilmer, Doug Hutchison en Vincent D'Onofrio

Danny Parker leeft samen met enkele vrienden afgesloten van de buitenwereld als drugsgebruiker. Terwijl zijn vrienden genieten wanneer ze high zijn, wordt Danny geplaagd door herinneringen aan zijn oude leven als Tom Van Allen, een trompetspeler die zijn vrouw verloor bij een schietpartij. Om de dader te vinden is Tom politie-informant geworden. Wanneer hij er achter komt dat een Mexicaanse drugsbaas het op hem voorzien heeft, besluit hij een laatste deal te maken, om hem daarna te smeren. Helaas voor hem is het een deal met de sadistische drugsbaas Pooh Bear...

Dez lijkt me wel goed.

avatar van Jordy
Niet de meest originele film (Kilmer heeft nog net geen last van z'n geheugen) maar zeker erg de moeite waard. Cool, komisch, en een erg goede cast, vooral D'Onofrio is erg sterk, en naast de namen hierboven spelen ook mensen als Luis Guzman en Anthony LaPaglia mee

3,5 *

avatar van Macmanus
Dit vind ik pas een mooie poster.

Ik ben het helemaal eens met jordy

Mooie film, goed verhaal, flauw eind.
Dat was wel een beetje jammer.
3,5 ster

avatar van Sjan
Aardige film. Eerste halfuur gaat de film eigenlijk nergens naar toe, maar daarna krijg je het echte verhaal te horen en dan is het toch wel een coole film. Die gast met die plastic neus is echt komisch. 3*

Hier en daar wat jatwerk maar toch behoudt het een eigen smoel. Erg mooi geschoten, vooral het begin. Er zitten echt een aantal totaal geschifte karakters in. Voorlopig 3.5

avatar van as
as
Zeg maar gerust veel jatwerk maar toch nog net de moeite waard. Jammer van die verschrikkelijke voice over van kwalm kilmer.
Gelukkig geen overdaad aan overbodig geweld maar een aardig verhaal dat zich rustig ontvouwt. Mooi camera werk ook !

leuke film...
de moejte waard om die eens te gaan bekijken.. verw8 geen topper.. maar wel een leuke film

Ik vond dit de beste film die ik in 2002 gezien heb, ik vind het vreemd dat ik hier zo weinig over gehoort heb (hij draaide maar in een paar zalen in nederland en in het weekend na premiere dat ik em bekeek waren er maar iets van 10 mensen in de zaal).

een sublieme mix van Requiem for a dream en Memento.

avatar van Stephan
Wat onrustig begin maar het verhaal ontwikkeld zich naar een mooie climax.
Schitterende rol van D'Onofrio hoewel hij me wel een paar keer aan MIB deed denken.

IQ160
Ik had er net ietsjes meer van verwacht.
Vooral naar aanleiding van de melding 'nothing
is as it seems' aan het begin van de film;
echter de plot ontvouwt zich soepeltjes
zonder al te schokkende wendingen.
Na afloop had ik niet echt de idee een
bijzondere film gezien te hebben, zoals bij
bijv. 'Fight Club' wel het geval was.
Niet dat ik deze film daarmee wil vergelijken;
ik doel slechts op de impact van een film door
een zorgvuldig opgebouwde plot-line.

Best een aardige film om eens te bekijken. Niet echt wereldschokkend, maar leuk genoeg om te kunnen boeien. Af en toe grappige scenes, maar hierdoor ging wel een hoop van de spanning verloren. 3,5*

Finn: They say he hasn't slept in like over a year.
Danny Parker: Bullshit!
Finn: Naw, it's true. I've never seen him sleep. Seriously.
Danny Parker: Have you ever seen Queen Elizabeth sleep?
Finn: No, why, is she a tweaker?

avatar van Bandit
Deze film is me 100 % meegevallen. Kilmer doet het niet slecht en Vincent D'Onofrio
steelt moeiteloos de show.

avatar van kungfuzombie
Goeie film, begint als een drugsfilm maar gaat naar mate hij vordert steeds meer naar misdaad/politie achtig iets. Wel af en toe een vreemde mix van humor en drama. Misschien wel een film die over een aantal jaar stukken meer gewaardeerd wordt dan nu.

avatar van Banjo
Prima film met goed acteren.
alleen de steeds terug komende flashbacks van zijn vrouw, hadden er van mij niet ingehoefen het haalde de snelheid eruit.

3 1/2 ster

avatar van Banjo
ik verhoog met 1/2 ster ik heb hem net gekocht op dvd!!!

avatar van Macmanus
Niet zo speciaal, er zitten een paar stoere scènes in zoals de scène dat hij zijn kogels gaat tellen.
Maar voor de rest is het allemaal redelijk rommelig en niet al te boeiend.

2,5 sterren

avatar van Redlop
De film zal ik over een maand alweer vergeten zijn maar de rol van D' Onofrio zal me heel erg lang bijblijven. Vooral daarom 3*

avatar van wackyboy
Inderdaad wel aardig maar ook niet heel erg bijzonder. De Lock Stock en Snatch achtige scenes zijn af en toe wel leuk, maar dat wordt nu toch ook wel weer een beetje een uitgesleten stijlvorm.
Verder heb ik eigenlijk altijd een beetje een hekel aan Val Kilmer, maar dit is toch wel een aardige rol van hem. Het is het alleen allemaal net niet.

avatar van jassonn
Niks bijzonders.De film heeft het allemaal net niet,vooral het verhaal had beter gekund.2,5 *

avatar van Safri
Ik zet hem nu af, heb er geen zin meer in. Kan Kilmer gewoon echt niet uitstaan. Zit dit allemaal te typen onder de film. Zegt genoeg he?

Hmm... Nee snap ik niet veel van. Ik vond deze toch echt wel de moeite waard. Eindelijk weer eens een coole rol van Val Kilmer, tof kapsel trouwens en een erg mooie poster ook.

avatar van Safri
Ik ga hem ook nog niet beoordelen hoor, doe dat als ik hem een keer helemaal zie

avatar van Purmerend
3 Grappige momenten:

- Kruimeldief gebruiken als wapen
- Duiven in een karretje en er dan op schieten
- Het kogels tellen als er iemand met een pistool op je richt

Lekker filmpje 3,5*

iwi
Kan de film erg waarderen omdat de levensstyle nogal herkenbaar is en veel van deze dingen op een zeer geestige manier zijn uitgewerkt.

Een pluim gaat ook uit naar Peter Sarsgaard voor zijn overtuigende rol als Jimmy the Fin.

ThijsB schreef:

een sublieme mix van Requiem for a dream en Memento.

Heb de film gehuurd, alleen al op basis van deze uitspraak. Aangezien dit zo'n beetje mijn 2 favoriete films zijn, verwacht ik er veel van.

avatar van SaintOfKillers
11501150 schreef:

Er zijn wat algemene overeenkomsten qua plot, maar ik vind het toch een heel andere film dat die 2. OK, er komen drugs in voor, maar voor de rest heeft hij bijzonder weinig overeenkomsten met RFAD.

Wel een goede film trouwens. Al vond ik 'm zeker niet zo goed als die 2 eerder genoemde films.

Wel aardige film, maar ik had een ander soort film in gedachten. Nouja, ik heb me wel vermaakt.

Niet echt een hele goede film. Ik had er duidelijk meer van verwacht. Vooral minder actie en meer getergdheid enzo. Beetje jammer. Lijkt in de verste verte niet op memento en ook niet op requiem for a dream. Of het moet zijn het drugsgebruik in memento en de opbouw van requiem for a dream