Coyote Ugly (2000)

Drama / Komedie

geregisseerd door David McNally
met Piper Perabo, Adam Garcia en John Goodman

De jonge Violet Sanford hoopt in New York een muziekcarrière te starten. Ze wil haar kansen wagen als tekstschrijfster. Het leven in de grootstad blijkt echter een heel stuk zwaarder te zijn dan ze ooit had kunnen vermoeden. Zonder job kan ze de eindjes niet langer aan elkaar knopen. Wanneer ze hoort dat er in de bar 'Coyote Ugly' iemand gezocht wordt, probeert ze de eigenaar te overtuigen van haar capaciteiten. Wanneer ze 's avonds de bar binnenwandelt, staat de hele tent op zijn kop. Luide muziek weergalmt en de opgehitste mannen schreeuwen de diensters toe. Waar is Violet terechtgekomen? Kan zij zich redden tussen de andere vrouwen? En hoe zit het met haar muzikale carrière?

avatar van Judith44
Ik zag deze film jaren geleden in de bioscoop samen met mijn toenmalige vriendje en nog een stel. Heb de hele film lang plaatsvervangende schaamte gehad over deze film: 'zie mij eens macht hebben als ophitsende/opgeilende meid.' Nou, niks is minder waar. Waardeloze film.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De film is nogal voorspelbaar en weinig verrassend. Maar de sfeer zit wel goed en ik hou wel van de soundtrack. Bovendien is Piper Perabo goed gecast hier en de combinatie met John Goodman lukt wel. Adam Garcia is dan weer miscast, maar dat wordt goed gemaakt door een stel mooie vrouwen die dansen op de toog. Zolang ze er niet afvallen is dat toch leuk om naar te kijken.

avatar van DDT
DDT
Leuke film,leuke muziek, so what dat ie voorspelbaar is,who cares........

Best aardige film, die het vooral moet hebben van de lekkere muziek met als klapper de tophit van LeAnn Rimes. Daarnaast is het acteren van Piper Perabo en Maria Bello zeker niet slecht.

Ik heb tijdens mijn verblijven in Amerika de Coyote Ugly's bezocht in Denver, New Orleans en New York. Het was daar tijdens mijn bezoeken lang niet zo druk als in deze film gesuggereerd wordt en het gaat er ook niet zo wild aan toe. Maar misschien was ik daar op de verkeerde avonden.

avatar van JSPR_G
Het grote verhaal is erg voorspelbaar, maar de uitwerking is best wel leuk. Ik heb geen seconde verveeld tijdens deze film, maar dat is vooral dankzij Piper Perabo.

Vermakelijk filmpje, maar als ik er nog eens zou naar kijken zal dit enkel vanwege de actrices zijn..

avatar van bozzy
zonder al die leuke damens was het helemaal niks geworden met dit filmpje.
maar een voldoende kan ik hem niet geven

2 1/2*

avatar van mnrk
But, why would you name your bar after somethin' like that? ....Oh, because Cheers was taken.

Dit is gewoon een leuke/prima feel good movie....

Het verhaal is natuurlijk niet bijzonder, maar de combinatie mooie dames en coole soundtrack maakt dat er een leuke sfeer hangt rond deze film....

Het acteerwerk is ook goed te doen en de aanwezigheid van John Goodman is altijd leuk en natuurlijk ook de leuke Coyote dames ...

avatar van K. V.
Het verhaal is niet zo bijzonder, maar mede door de muziek en de verschillende barscènes is het een toffe film geworden. De acteerprestaties zijn goed en ook de speelduur was prefect, niet te lang en niet te kort. Het bekendste liedje uit de film is "Can't Fight the Moonlight" en is toch wel een van de hoogtepunten in de film.
Een ontspannend filmpje, waar je niet te veel moet bij nadenken, maar waar je je ogen en oren de kost kunt geven.

avatar van DragQueen
Voorspelbare en weinig verrassende film. Er wordt nog wel leuk geacteerd door de cast, waardoor ze nog iets van de film kunnen redden. 2 Sterren.

avatar van gillie24
Film Pegasus schreef:

Als ze er wel afvallen, is het misschien nog wel leuker om naar te kijken....

avatar van Kisje
Pas deze film nog eens bekeken.. Vroeger was dit één van mijn favoriete film (what the hell was I thinking?!?)

God, wat een vreselijke film... Ik ben normaliter wel te vinden voor cliché's, maar deze is ronduit slecht en zo voorspelbaar dat ik er misselijk van word. Zulke films zou je niet meer moeten bekijken wanneer je wat ouder bent, dan zie je pas wat er allemaal mis mee is .

avatar van John Milton
ik wèèt dat hij slecht is, maar het is zo'n jeugdsentiment waar ik echt wel plezier aan heb beleefd toen.

Daarvoor toch een voldoende, geholpen door de leuke muziek, mooie dansende dames en John Goodman die danst op de bar. Verhaaltje is jeukerig, maar goed.

avatar van gillie24
Slecht verhaal, géén verhaal, voorspelbaar, cliché.......wat maakt het allemaal uit met zo veel vrouwelijk schoon? Gewoon een heerlijke wegkijker.

avatar van Sergio Leone
Niets voor mij.

Daarvoor is het gewoon te slecht, te vrouwenfilm-voor-tijdens-de-week-op-Vitaya. Het verhaaltje bestaat uit wat leeg 'drama', mopjes die niet grappig zijn en dansende dames die eigenlijk niet dansen maar eerder het dom kalf uithangen op een bar.

Acteren gebeurt hier eigenlijk niet. Op John Goodman na (al kan die ook vééél beter) bestaat de cast uit vrouwen die niet kunnen acteren en een Australische gladjanus die het zonder charisma moet stellen.

De Moonlight-hit van wie-was-het-ook-alweer is nog wel leuk ter herkenning en daar is zowat alles mee gezegd. Hap, slik en weg ermee.

avatar van MizKriz
Het verhaal op zich is idd voorspelbaar, als je in zo'n bar gaat werken, moet het vriendje ervan niet jaloers zijn
Het cocktail shaken, dansen, het opgeilen etc was best goed, goed op geoefend.
Maar het verhaal op zich, was idd wel slecht.
Er is ook weinig verhaal rond het personage van O'Donnel, ok heel de film draaid rond die Violet, maar rond de andere personages zit weinig verhaal in en dat vind ik bijzonder jammer.
De muziek erin vond ik wel erg goed passend in de scene's.
Maar zoals al vermeld staat, het is een film waar je goed van weg kijkt.

avatar van Cleanshot
Tja als je nix beters te doen hebt dan ga je kijken naar vrouwen die op de bar dansen, alleen daarvoor een 2,5.

avatar van Marvinleeaday
Leuke vlotte film, leuke vlotte meiden, leuke vlotte muziek en John Goodman, altijd goed voor een halfje meer.

Leuke film, goede muziek en de vertolkingen zijn ook goed.
Maar een topper in het genre is het niet, wat niet wil zeggen dat ik me ermee heb verveeld.
De film zou zonder de goede muziek veel minder zijn, dat is een feit !!

avatar van Richard_Voorhees
Beetje voorspelbaar, maar verder nog een best tof filmpje dat lekker wegkijkt.
Het acteerwerk is wel redelijk en tjah, als je een aantal erg knappe dames op de bar laat dansen, enz. is dat als man zijnde ook wel plezierig om naar te kijken.

avatar van IH88
Jeugdsentiment. Mooie dames + leuke muziek = aardige film. 3 sterren.

avatar van dvdcrusher
Vlotte onderhoudende film met mooie dames en schitterende muziek. 4 sterren

Cocktail meets Road House. Naar mijn mening licht ondergewaardeerd hier en op IMDB.
Voorspelbaar verhaal maar redelijk uitgevoerd. De dames zien er goed uit en zijn geloofwaardig in hun rollen. Samen met de soundtrack maak dat de film een aantrekkelijke wegkijker.
Lekkere feelgood-film, 3*.

avatar van IH88
“Is this a church meeting or is this a bar? Make some noise!”

Jeugdsentiment. De film is niet echt hoogstaand en het hangt allemaal van clichés aan elkaar maar het heeft allemaal wel wat aandoenlijks en het heeft altijd een bepaalde charme gehouden voor mij. Natuurlijk heeft dat ook wel met hele banale motieven te maken want welke man houdt nou niet van schaars geklede dames die op bars staan te dansen en alcohol over zich heen kieperen. Het is een beetje primitief maar hé...

En Piper Perabo speelt daarnaast ook erg leuk als Violet, een jonge vrouw die het wil maken als zangeres in the Big Apple. Perabo heeft iets sympathieks over zich en het is leuk om haar te volgen in haar avonturen. Daarnaast heeft ook Maria Bello een sterke rol als eigenaar van de bar waar Violet werkt. En Bridget Moynahan, Izabella Miko en Tyra Banks doen ook geen pijn aan de ogen. Speciale vermelding voor John Goodman die een grappige rol speelt als vader van Violet en de lachers op zijn hand heeft. En de muziek is zeer aanstekelijk. Coyote Ugly is zeker geen hoogstaande cinema maar soms kan een film dan nog heel lekker zijn.

avatar van Apollinisch
BBarbie schreef:
Ik heb de film nog niet gezien, maar ben de afgelopen weken wel naar Coyote Ugly's in Memphis, Nashville en San Antonio geweest. Mijn bezoekjes aan de vestigingen in Memphis en Nashville waren ook niet spectaculair, maar in San Antonio werd ik me toch een partij aangerand door een paar strippers. #meetoo (niet dat ik het erg vond). Morgen ga ik naar New Orleans. Eens kijken of ik de CU aldaar kan meepikken.

Opvallend trouwens dat er hier ondanks het lage gemiddelde vrij veel positieve reacties zijn van zowel mannen als vrouwen. Hoe zou dat nou toch komen.

Een gegarandeerd commercieel succes, want de grootste groep bioscoopgangers destijds, te weten tieners, werd op zijn wenken bediend. Lekkere dames voor de jongens en een voorspelbare lovestory voor de meisjes.

"Coyote Ugly" vertelt het formuleverhaaltje van een jonge frisse meid, te weten Violet Sanford (Piper Perabo), die het in de grote stad wil gaan maken als zangeres. Ze vindt een baantje in de hippe Coyote Ugly-bar, waar in strak leer gehulde dames op de bar dansen, en vindt de liefde bij de jonge Kevin O'Donnell (Adam Garcia).

Een Drama / Komedie film met lekkere, uitbundige muziek en een mooie rol van John Goodman als Violet's ongeruste vader. Piper Perabo zong in eerste instantie haar nummers zelf, maar uiteindelijk is daar toch de stem van LeAnn Rimes overheen gezet.