• 11.500 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Richard Shepard

Met onder meer: Pierce Brosnan, Greg Kinnear en Hope Davis

Gesproken taal: Spaans, Engels en Portugees

Plot The Matador

"A hitman and a salesman walk into a bar..."

Julien Noble is een huurmoordenaar, Danny Wright een getrouwde zakenman. Deze nogal verschillende personen krijgen een ongewone vriendschap wanneer ze elkaar ontmoeten in Mexico-Stad. Hun wegen lijken echter te scheiden wanneer Julien Danny wil betrekken bij een aanslag.

Julian Noble

Ten Year Old Boy

Ten Year Old Boy's Mother

avatar van ella9084

ella9084

totaal ongeloofwaardig, maar wat erger is: nauwelijks een spanningsboog. Ook niet vermakelijk, ondanks Brosnan wanhopige pogingen daartoe. Af en toe een aardige kwinkslag, maar verder veel losse flodders. Het rare karakter vd huurmoordenaar is het enige wat werkt. Het verhaal is ronduit slecht. Niet uitgewerkt, het lijkt meer een idee dan een afgerond geheel.

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2073 berichten

Echt een leuke misdaad-komedie. Het eerste gesprek aan de bar begon al perfect, Danny verteld over de dood van zijn zoontje en Julien zegt "Er lopen twee mexicanen een Cantina binnen", dat is goede humor. Uitstekend gespeeld een overspannen huurmoordenaar en niets is wat je verwacht. Zelfs de vrouw van Danny past helemaal in het verhaal. Einde was ook uitstekend.

avatar van Mistaa-g

Mistaa-g

Leuke, originele actiekomedie waarin Brosnan best leuk acteert. Alleen is er veel te weinig gedaan met het idee en het verhaal kan je eigenlijk amper een verhaal noemen. Er zijn iets té veel dialogen die net niet genoeg grappig zijn op elk moment om er echt uit te springen in de middenmoot, maar toch een aangenaam kijkstuk

avatar van witboek

witboek

Saaie film die op niets trok. Soms was die wel grappig, maar Brosnan acteerde slecht.

avatar van LostCauze

LostCauze

Leuke film. Had verwacht dat ik het niets zou vinden vanwege de lage score hier en het feit dat ik Brosnan altijd maar een middelmatige acteur heb gevonden. Maar vreemd genoeg heb ik genoten van zijn rol en vooral de verrassend goed werkende, odd-couple achtige samenwerking met Kinnear die ook zeker een pluim verdient voor zijn rol.

De humor maakt meteen duidelijk dat deze film niet te serieus genomen moet worden, en dat zorgt voor een hele aangename sfeer. Heb volgens mij constant met een glimlach naar de buis zitten staren en veel meer vraag ik niet van een film als dit, goed tijdverdrijf, 4 sterren.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Aardige film die vlees noch vis is. Komedie is het absoluut niet(mijn mening) en dat je nou zegt thriller, nee ook dat niet. Eigenlijk een beetje flauw.

avatar van notsub

notsub

Komedie? Er viel weinig te lachen. Thriller? Nou, dat viel ook wel mee. Het is allemaal met niet in deze film. Het kabbelt maar een beetje voort, zonder dat je ergens in de film getrokken wordt. De personages komen wel tot leven , maar boeien gewoon te weinig. Nee, deze film heeft het gewoon niet.

gauke

Een onderhoudende en leuke zogenaamde buddy film over de onwaarschijnlijke vriendschap van twee totaal van elkaar verschillende mannen. Op een simpele manier werd de weg naar goed of kwaad verklaard en het verhaal, met een lach en een traan, kende enige grappige killer- en duistere komische scènes. Pierce Brosnan droeg deze productie.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Leuk, maar hoe verder ik in de film kwam hoe minder het me allemaal nog boeide. Brosnan die in het begin nog leuk is, is op laatst tegen het irritante aan.

Film heeft echt leuke momenten en het camerawerk met haar kleuren is zeer aangenaam. Deed me op momenten aan Planes, Trains & Automobiles denken, het verhaal is niet super origineel. Muziekkeuze was soms erg leuk en lekker.

Ik kom niet verder dan 3**, hoe verder ik in de film kwam er ook wel klaar mee was.

avatar van blurp194

blurp194

Misser.

Het gezochte basisgegeven werkt niet, is te absurd. De manier waarop het verteld wordt had nog kunnen werken als het volledig over the top was uitgewerkt, maar daarin schiet de film veel te kort. Brosnan doet zijn best misschien, maar komt daarin ook te kort, en Kinnear krijgt te weinig ruimte om zijn deel van het verhaal in te vullen. De grappen werken niet goed genoeg om er een behoorlijke comedy van te maken, ik heb mezelf in ieder geval nergens op zelfs maar een flauwe glimlach kunnen betrappen.

avatar van Robi

Robi

Een onschuldige wat naïeve zakenman leert bij toeval een huurmoordenaar kennen. Ze gaan een dag met elkaar om en dan scheiden hun wegen weer. Totdat de huurmoordenaar jaren later bij hem aan huis komt. En dan hebben we twee derde van de film gehad. Eigenlijk had ik vanaf dat moment een thrillerachtige wending verwacht. Maar de plotwending zit anders in elkaar. Misschien maar goed ook, maar op de een of andere manier vond ik deze afloop van de film toch ook ongeloofwaardig en vooral onbevredigend. De film is wel omgevlogen. Ik werd vanaf het begin meegezogen in het boeiende verhaal. En daarom had ik waarschijnlijk ook gehoopt dat ik na afloop zou kunnen zeggen dat ik naar een steengoede boeiende film had gekeken. Maar niet dus, helaas. Dit was uiteindelijk een gewoon goede film. En niet dat stuk meer als waar het op leek.

avatar van Movsin

Movsin

Splijtende zwarte-komedie met schitterende acteurs. Origineel en bezaaid met grappige tot cynische dialogen en situaties. Verrassend fris met een luguber thema als leidmotief.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Middelmatig.

Pierce Brosnan in z'n post-Bondperiode is al even voorspelbaar als die tijdens z'n Bondperiode. Als twijfelende, doch gladde huurmoordenaar gooit hij dat Bond-juk niet van zich af. De combo met Jan-met-de-pet Greg Kinnear is niet-alledaags en ik weet ook niet goed wat er van te vinden.

Dat geldt eigenlijk voor de hele film. Slecht vind ik het nooit. Enkele scènes zijn behoorlijk vermakelijk en al bij al is de film vlot genoeg geregisseerd waardoor het nooit begint te slepen. Toch mis ik humor of scherpte om dit echt goed te vinden. Uiteindelijk rest de vraag waar dit nu eigenlijk over gaat.