The Natural (1984)

3,17

Drama / Sport

geregisseerd door Barry Levinson
met Robert Redford, Robert Duvall en Glenn Close

Een onbekende slagman genaamd Roy Hobbs met een mysterieus verleden neemt een verliezend baseballteam onder zijn hoede. Nu pas geniet hij van de beroemdheid als een pitcher.

14 BERICHTEN 6 MENINGEN
geplaatst: 24 mei 2002, 16:10 uur [permalink]
Ik dacht dat ik dit een hele mooie film vond.

avatar van petey
geplaatst: 28 juli 2002, 23:07 uur [permalink]
Ik wil niet vervelend doen, maar hoeveel hoeden had hij nodig om het team onder te doen??
Flauw, ik weet het, zeker van iemand die typt met bokshanschoenen.

FisherKing
geplaatst: 9 augustus 2002, 15:21 uur [permalink]
hij had hier inderdaad zo'n twaalf hoeden nodig !

neo (crew)
geplaatst: 22 januari 2006, 00:40 uur [permalink]
Best een aardige sport film met de bekende formule. Leuke cast met een sympathieke Redford, een toen nog best aardig knap uitziende Glenn Close en een guppie Michael Madsen in een van zijn eerste rolletjes. 3 sterren

geplaatst: 4 april 2006, 23:02 uur [permalink]
Mooie, bijna poëtische film.

avatar van streeter
geplaatst: 29 mei 2007, 16:47 uur [permalink]
De nieuwe Director's Cut, die vooral grote veranderingen in het eerste kwart inbrengt, is uitstekend. Het is al jaren sinds ik de originele film had gezien dus behalve dat kan ik niet zeggen hoe de rest verschilt.

avatar van Scorpio11
geplaatst: 3 november 2008, 11:55 uur [permalink]
Als je van honkbal houdt mag je deze niet missen.

avatar van Rudeo
geplaatst: 24 januari 2009, 11:28 uur [permalink]
Wat hieronder ook al werd gezecht is het een bekende formule kwa verhaal, ik wist van te voren uit welk jaar hij kwam maar als ik naar Amerikaanse sportfilms kijk die tegenwoordig uitkomen doet deze daar echt niet voor onder. De eerste helft van de film vond ik wel het sterkst naar het einde toe werd hij op een gegeven moment wel erg gerekt wat voorheen in minder mate voorkwam en wat er voor zorgde dat de vaart er behoorlijk uit raakte ook omdat je eigenlijk al weet hoe het gaat eindigen. Een jonge Redford die een degelijke rol neerzet en de rest van de cast die het plaatje compleet maken. Er zit naast de dramatische wendingen ook nog best een dosis humor in ondersteund door een opwekkende score. En het is absoluut niet alleen een film voor de honkbal fan, eerder voor de sportfan.

avatar van Hannibal
geplaatst: 24 januari 2009, 13:30 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Bah, honkbal. En dan ook nog dat misselijkmakende einde. Het leek gewoon op een parodie op Amerikaanse sportfilms, maar het is geen parodie. De ¨volle bak¨, zoals dat geloof ik wordt genoemd, vervolgens voor de spanning nog een foutslag, en dan.... dan krijgt hij een superknuppel in zijn handen en hoort ie dat zijn zoontje zit te kijken! Een Homerun!!! Dwars door de stadionlampen heen om het allemaal nog wat spectaculairder te maken! De lampen exploderen vervolgens enkele tientallen keren en men kan genieten van Robert Redford die in slow motion zijn ronde loopt met op de achtergrond het schouwspel van de vonken uit de lampen waar geen einde aan lijkt te komen.
Ik werd er echt niet goed van. 😷

avatar van hannes64
geplaatst: 2 juni 2010, 17:34 uur [permalink]
Vreemd, ik vond `t juist 1 van de beste momenten uit de gehele film....zo heerlijk bombastisch.
Kippenvel.

avatar van Stephan
geplaatst: 28 december 2012, 03:02 uur [permalink]
Geweldige fotografie. Simpel maar doeltreffend plot, een geweldige cast en dito muziek.

Prima vermaak met een vleugje mysterie.

geplaatst: 23 september 2013, 12:43 uur [permalink]
Gelaagde sportfilm vol intriges. Het scenario zit goed in elkaar en de vertolkingen van Robert Redford en vooral Kim Basinger mogen er best wezen. Boeiende film met een hoge amusementswaarde en knap camerawerk.

geplaatst: 22 maart 2014, 18:47 uur [permalink]
Een ouderwetse, onderhoudende en conventionele sportfilm waarin vooral uitstekend geacteerd werd. Alles omtrent honkbal werd geromantiseerd: het verhaal was een combinatie van mysterie, romantiek en een beetje humor, waarin de focus op de kennis, mythologie, energie en de pit van het spel werd gelegd (het leek soms wel 'n beetje een bevrijdingsfeest).

avatar van missl
geplaatst: 6 november 2016, 16:33 uur [permalink]
Wel slaan, niet slaan, mysterieus, sport, weer niet slaan, of toch wel? Dat is deze film in een notendop. Robert Redford heb ik in leukere rollen gezien. Gewoon over het algemeen een beetje saai en dan duurt ie heeeeel lang.