Stand by Me Doraemon (2014)

Alternatieve titel: Stand by Me ドラえもん

Japan / Verenigde Staten
Animatie / Komedie

geregisseerd door Tony Oliver, Ryuichi Yagi en Takashi Yamazaki
met de stemmen van Wasabi Mizuta, Megumi Oohara en Satoshi Tsumabuki

Nobita "Noby" Nobi zit in de 4e klas van de middelbare school. Hij krijgt voortdurend onvoldoendes vanwege zijn luiheid en wordt altijd gepest door zijn klasgenoten Suneo "Sneech" Honekawa en Takeshi "Big G" Goda. Zijn achter-achterkleinzoon uit de 22e eeuw, Sewashi, die hem elke dag toekijkt reist naar Nobita's tijd in gezelschap van zijn robotkat Doraemon. Sewashi voorspelt dat als Nobita zijn gedrag voortzet hij een rampzalige toekomst zal hebben.

avatar van McSavah
Sinds wanneer is Japans schrift toegestaan op MovieMeter?

avatar van Mochizuki Rokuro
Deze film won de Japanese Academy Award voor beste animatiefilm.
McSavah schreef:
Sinds wanneer is Japans schrift toegestaan op MovieMeter?
sinds wanneer niet? Arabisch en Russisch kom ik ook vaak genoeg tegen bij de alternatieve titels. Niks mis mee toch?

avatar van McSavah
Ik meen dat enkel titels in het Grieks en cyrillisch alfabet als alternatieve titel mogen worden gebruikt. Maar bijvoorbeeld geen Japanse, Chinese, Koreaanse, Arabische of Hebreeuwse schriften. Wellicht vanwege de Europese inslag? Geen idee eigenlijk.