Eiga Doraemon: Shin Nobita no Uchû Kaitakushi (2009)

Alternatieve titels: Doraemon the Movie: The New Records of Nobita's Spaceblazer | 映画ドラえもん 新・のび太の宇宙開拓史

Japan
Animatie / Sciencefiction

geregisseerd door Shigeo Koshi
met de stemmen van Wasabi Mizuta, Megumi Oohara en Yumi Kakazu

In de ruimte probeert Ropuru met zijn ruimteschip te ontsnappen van een groep boeven. Door sneller dan het geluid te gaan ontstaat er een portaal tussen Ropuru's ruimteschip en Nobita's kamer. Doraemon en Nobita worden al snel vrienden met Ropuru en zijn maatje Chammy. Nadat ze het ruimteschip gemaakt hebben gaan Doraemon en Nobita mee naar Ropuru's planeet. De jongen maakt deel uit van een groep kolonisten die de planeet Koya Koya uitgeroepen hebben als hun nieuwe thuis. De planeet wordt echter aangevallen door een bende die probeert een speciaal kristal te bemachten. Nobita en Doraemon besluiten de kolonisten te helpen om de bende te verslaan.