• 8.660.227 stemmen

Releasedatum: 14 augustus 1992

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot White Sands

"The most dangerous way to solve a murder... become the victim."

Hulpsheriff Ray Dolezal vindt in de woestijn een lijk en een koffertje met een half miljoen dollar. De dode blijkt een zekere Bob Spencer te zijn. Bij een autopsie vindt men in de maag van Spencer een stukje papier met daarop enkele nummers. Ray veronderstelt dat het om een telefoonnummer gaat en probeert het uit.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Deputy Sheriff Ray Dolezal

Gorman Lennox

FBI Agent Flynn

Roz Kincaid

Molly Dolezal (onvermeld)

avatar van Sparkle

Sparkle

Niks zo leuk als een goed complot in een film, tenzij 2 complotten. Maar deze film overdrijft en begint er zelfs in te verzuipen. En van spanning is er ook niet veel sprake. Maar de film op zich is niet slecht.

avatar van ichi

ichi

Dafoe is zoals altijd erg goed en dat tilt deze film net een stukje naar boven.

avatar van Goodfella

Goodfella

Queto, waarom vind je deze film eigenlijk zó goed? Gewoon nieuwsgierig...

avatar van Queto Yurlunyur

Queto Yurlunyur

Wat ik zo goed vind aan deze film is primair het plot, dat met zijn dubbele bodems goed in elkaar zit, en mooi toewerkt naar zijn sterke climax. Ik snap trouwens niet dat sommige mensen beweren dat deze film zou verdrinken in zijn complotten; het klopt allemaal prima (en het is niet eens geweldig gecompliceerd hoor, 't is allemaal uitstekend te volgen). 't Is misschien strikt genomen niet allemaal even geloofwaardig, maar dat kan je veel myseriethrillers verwijten, en daarmee vergeleken valt het hier nog heel erg mee.

Het verhaal wordt verder uitstekend uitgewerkt middels het sterke acteerwerk: Dafoe zet de hoofdrol uitstekend neer, en Rourke mag zijn naam dan bevuild hebben met veel b-werk, maar acteert hier toch echt sterk. Mastrantonio mag trouwens ook niet onvermeld blijven.

Die combinatie (van verhaal en acteerwerk) maakt deze onderschatte film in mijn ogen tot één van de beste thrillers allertijden.

(edit: en dan vergeet ik Samuel L. Jackson nog)

avatar van Goodfella

Goodfella

Bedankt voor je uitleg. Ik zal me wel eens aan een kijkbeurt wagen als ik de film tegenkom

avatar van Wouter

Wouter

Naar aanleiding van je aanprijzing de dvd in de US besteld, Q.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20827 berichten

Het grote probleem van deze film is dat hoewel de hoofdpersoon in het nauw zit en niemand kan vertrouwen ik dat nooit, maar dan ook geen enkel moment zo voel. En zoiets doet een thriller als deze nogal de das om. Jammer van de goede elementen (want die waren er beslist).

avatar van Wouter

Wouter

Redelijk plot, maar kan zich helaas niet onderscheiden door de karakters. Uiteindelijk toch een 13 in een dozijn thriller.

**1/2

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

• 1971 stemmen

De film is lang niet zo verrassend als verwacht. Daarbij lopen er veel te veel zaken door elkaar wat de film een beetje rommelig maakt.

Het goede acteerwerk van Defoe en Rourke en de paar spannende momenten in het begin maken een hoop goed. 3*

avatar van xenne

xenne

beter dan gemiddeld (leuke cast), helaas verdrinkt de film in de 2e helft een beetje in overdreven veel complotten .. de moeite waard, maar er zat veel meer in ... 2,75

avatar van Mescaline

Mescaline

Door vele matige reacties hier ging ikde film kijken zonder alteveel verwachtingen..

Maar ik moet zeggen dat de film erg mee viel.

Goed geacteerd goed verhaal en helemaal niet moeilijk om het te kunnen volgen.

De film heeft weinig spannende momenten maar verveeld daarom nog niet.

Samuel l Jackson vond ik ookleuk om in deze film tezien.

Raar datzijn naam niet op de hoes en hier op moviemeter staat..? hij heeft toch nog best een redelijke grote rol..

Maargoed.. 4 sterren en zeker wel verdiend heb me prima vermaakt.

avatar van nightbreed

nightbreed

Raar dat deze vermakelijke film zo'n laag cijfer krijgt.

Cijfer: 3,5

avatar van M.Goodkat

M.Goodkat

Ik ga eens de film morgen hartig bekijken

avatar van Barcel

Barcel

Goodfella schreef:

Ik zal me wel eens aan een kijkbeurt wagen als ik de film tegenkom

Dat kan je bij aanstaande vrijdag doen. Dan komt ie op de tv.

avatar van MiSs CrY bAbY

MiSs CrY bAbY

Ik vond het wel een goede film, sterk geacteerd en een goed bedacht plot.

avatar van De GeuS

De GeuS

De fil begint leuk en redelijk spannend, maar verslap naar een goede twintig minuten in allerlei niet interessante plotjes; 2,5*

avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

Barcel schreef:

Dat kan je bij aanstaande vrijdag doen. Dan komt ie op de tv.
5 jaar later..

avatar van Barcel

Barcel

Lol, ik heb het niet gezien.

avatar van badfans69

badfans69

leuke middelmatige thriller

avatar van hannes64

hannes64

Goeie thriller met een best aardig plot, en een zeer mooie Mary Elizabeth Mastrantonio.

avatar van sofripa

sofripa

Lekkere thriller met een goede cast. En met een onwijs lekkere Mary Elizabeth Mastrantonio . En ja, er spelen de nodige dubbele bodems die vervolgens onafgewerkte plotholes worden. Boeie, want had ik al gezegd dat Mary Elizabeth Mastrantonio meespeelde. Pfff

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2072 berichten

Onderhoudende thriller, mooi gefilmd en Dafoe speelt goed. Het verhaal rammelt wel hier en daar. Film bijna 20 jaar geleden al eens gezien en toch ook nu weer met plezier.

avatar van K. V.

K. V.

'k vond hem wel goed, maar niet goed genoeg om hem te kopen. Het verhaal werd boeiend gebracht en ook het tempo zat goed. De cast bestond uit heel wat bekend volk, niet allemaal van naam, maar bepaalde zou je wel herkennen uit andere films.

Desondanks had 'k er niet direct een waw-gevoel bij en vond 'k het toch geen topper, maar wel eentje om eens mee te pikken als ze hem op tv tonen.

avatar van Noir

Noir

Iets te ingewikkelde, maar stijlvolle thriller met stemmige filmmuziek en mooie cinematografie. Acteerwerk van hoofdrolspelers Dafoe en Mastrantonio laat niets te wensen over, met eervolle vermelding voor Rourke in prima rol van sleazy CIA-man turned wapenhandelaar. 3*

avatar van trebremmit

trebremmit

Mooie gefilmde neo-noir, prachtige omgeving ook op die vlaktes. Helaas met iets teveel plotwendingen, maar dat is het genre ook wel eigen. Het verhaal is de eerste helft spannender dan de tweede, omdat het dan wat al te ver gezocht is wat mij betreft, maar de uitstekende cast maakt dat wel weer goed.

avatar van Foose

Foose

Gisteren voor de eerste maal gezien en was aardig verrast. Ik piep altijd wel eerst eens naar de reviews hier voor ik een film kijk en ik las vaak dat de film nogal 'verwarrend' zou zijn.

Een best boeiend verhaal vond ik, met een uitstekende cast.. Dafoe is altijd goed maar wat mij betreft is Rourke toch wel de blikvanger hier. De cynische Emmet Walsh was ook lachen en goed op dreef. Net zoals het tempo, dat zat er best wel in en personages werden héél snel en vaak zonder enige vorm van introductie. Ook volgen er vaak veel plotwendingen elkaar op, waardoor het soms wat rommelig lijkt, maar dat vond ik net weer interessant want het maakte mij nog meer nieuwsgieriger. Moeilijk om volgen is het niet, maar je moet er wel je aandacht bijhouden. Er zijn gerust dingen die beter kunnen of waar ze wat meer aandacht aan moesten besteden, maar ik vind dat het geheel mooi in elkaar vloeit, het camera werk heel goed was en de film nergens verveelt.

Het einde kon beter en moest wat mij betreft geen happy end zijn

Heb me toch wel goed vermaakt met deze film! Al is het maar om opnieuw een blote tiet op te vangen van Mary Elizabeth Mastrantonio

Deze behoort samen met The Bounty & The World's Fastest Indian zeker tot het betere werk van deze, in mijn ogen, goede regisseur.