One Night at McCool's (2001)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Harald Zwart
met Liv Tyler, John Goodman en Matt Dillon

Na een zware avond in de bar McCool's komt barman Randy Jewel tegen. De verleidelijke vrouw heeft op het nippertje weg kunnen rennen voor een verkrachting. Als de man haar achterna komt, schiet ze hem dood. Randy neemt Jewel mee naar huis, en ze krijgen een relatie. Jewel wordt echter een veeleisende vriendin, en ze dwingt Randy om misdaden voor haar te plegen. Ondertussen hebben de neef van Randy, en de politieagent die onderzoek doet naar de zaak ook een oogje op Jewel.

Prima misdaad/komedie met een uitstekende cast en een leuk verhaal. En wat zag Liv Tyler er in deze film bloedmooi uit Alleen al om haar is het waard om deze film nog eens te bekijken.

avatar van 606
Aardige en vermakelijke komedie.
Goede acteurs en prima muziek keuze.
Verhaal is zeer leuk en einde ook.

3,5 ster

avatar van oemoemenoe
nee , niet goed .
een flop.
Liv ziet er uit als een straatsletje , niks bijzonders hoor.

Reinbo
oemoemenoe schreef:

Liv ziet er uit als een straatsletje , niks bijzonders hoor.

Waar woon jij?

avatar van DonOswaldo
Gemiste kans.

Best een verhaaltje met potentie. Cast mag er ook wezen. Matt Dillon blijkt z'n rol prima aan te kunnen en Liv Tyler zie ik altijd wel graag spelen, al weet ik niet of deze rol helemaal bij haar past (ook mocht haar character soms wat duidelijker neigen naar aardig/bitch). John Goodman vind ik ook wel een toffe komedie-acteur.

Maar de humor komt veelal wat geforceerd over en ook op misdaad-vlak weet het maar deels te beklijven.

Of het verder per se een meerwaarde is om het van een vooruitblik te vertellen weet ik ook niet zo zeker, maar goed het stoort niet. Wel is het jammer dat het vanuit drie verhalen verteld wordt, de sub-plotjes zijn immers gewoonweg niet boeiend(/grappig) genoeg. Wel climaxt het redelijk, al had ik wel wat moeite met hoe het eindigt (dat ze bij Douglas in de auto stapt). Beetje gemakkelijk (en misschien voelt het ook wat misplaatst door de iets te serieuze toon). Had wat dat betreft liever een einde gezien waar ze elkaar allemaal hebben afgeknalt o.d.

Nieksnut
Vermakelijk met een verrukkelijke Tyler.

Van in het begin ben je mee met het verhaal.
Alleen naar het einde toe vond ik het wat minderen en over de top gaan, natuurlijk met uitzondering van de grappige YMCA-scene.
Zag het einde ook een beetje aankomen, maar verder toch geslaagd.

ik vond hem echt fantastisch, vooral douglas. superfilm echt leuk.

avatar van rep_robert
Inderdaad een film met veel meer potentie en uiterst rommelig aanvoelt en Tyler haar rol voelt niet voldaan aan. Toch wordt de film nog gered wordt door de uitstekende cast die de 90 minuten nog kijkbaar maken. Kudos verder nog voor Tyler, die er hier op haar mooist uitziet.

avatar van Spetie
Leuke film met een hoop bekende gezichten die bijna allemaal een wezenlijke bijdrage leveren aan de film.

De film is een mix van meerdere verhaallijnen door elkaar waarin Jewel, gespeeld door Liv Tyler, centraal staat. Iedereen valt voor Jewel in de film en het moet ook gezegd worden dat Tyler er geweldig uitziet hier. Naast Tyler, doen ook Dillon, Goodman en Michael Douglas het allemaal erg goed. Elk personage heeft wel iets grappigs, waarbij ze geholpen worden door de dialogen, die van een goed niveau zijn.

De film kent verder een paar leuke wendingen en hoewel de film op sommige momenten op randje van de geloofwaardigheid balanceert, wordt die grens gelukkig nooit overschreden. Verder komt de film op momenten erg fris over. Toch moet ook gezegd worden dat er misschien een wending teveel inzit, waardoor de film soms een klein beetje geforceerd aanvoelt.

Toch geef ik de film graag het voordeel van de twijfel, want daarvoor bevat de film teveel goede elementen en daarnaast is het allemaal erg vermakelijk.

Lekker ding, flauwe humor, flauwe film

avatar van tommykonijn
Deze film ooit heel goedkoop meegenomen. Ik geloof dat ik hem destijds niet helemaal heb afgekeken. Door enkele positieve reacties die ik heb gelezen besloot ik tot een herziening. Maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik dit een leuke film vind.

One Night at McCool's is zo'n typische komedie waarbij ik me achteraf realiseer dat ik eigenlijk niet gelachen heb. Ik lees hier vooral dat iedereen Liv Tyler heel knap vond en bij die mening sluit ik me graag aan, maar dan heb ik zowat het positiefste aan de film genoemd. Ondanks dat hier toch een aantal vrij grote namen waaronder John Goodman, Matt Dillon en Michael Douglas aan meewerken vond ik het acteerwerk toch vrij matig. Eigenlijk had ik het gevoel dat geen van de acteurs echt kon laten zien wat ze in hun mars hebben. Toegegeven; die laatste scenes waren wel leuk. De schietpartij in slow-motion onder begeleiding van het nummer Y.M.C.A. is wel leuk gevonden en ook het definitieve einde zorgde wel voor een glimlach. Maar een à twee scenes kunnen natuurlijk niet een film die anderhalf uur duurt redden. Het overige deel van de film vond ik behoorlijk saai. De film doet bij vlagen denken aan het concept van There's Something about Mary, maar dan wel stukken minder leuk.

Het zal wel aan mij liggen maar ik vond deze toch erg tegenvallen. Normaal hou ik wel van komedies met een beetje flauwe humor en een bekende cast, maar hier leek het niet echt veel uit te maken. Ondanks dat het lijkt alsof de film goed in elkaar steekt (door de verschillende personages die een oogje hebben op Jewel afwisselend in beeld te laten komen) vond ik het totaalplaatje toch erg rommelig overkomen. Het leek alsof men niet goed wist waar men nou precies heen wilde hiermee. Na het einde dacht ik eerst nog aan 2 sterren, maar de grappen vind ik te mager en de andere minpunten overheersen te sterk.

avatar van VforVictor
Mwh als film valt ie een beetje tegen maar damn wat ziet die Liv Tyler er hier heerlijk uit. Het begon nog aardig in die kroeg maar zakte als snel in elkaar...

avatar van 93.9
Verder dan 'aardig' kom ik ook niet.

avatar van Lovelyboy
You're a sick puppy, man.

Meer dan kostelijke komedie rond mannenverslindster Jewel die alles om haar vinger wind. Overigens mij een raadsel waarom de film zo slecht scoort. Een hoogvlieger is het natuurlijk niet, maar in zijn genre gewoon echt prettig en vermakelijk.

De film begint in eerste instantie met de niet bepaald heldere Randy die een vrouw in nood lijkt te redden waarna een romance opbloeit, nog niet helemaal bewust van wat hij in huis haalt. Tot daar niets bijzonders eigenlijk of het moet de bloedmooie en wulpse Liv Tyler zelf zijn die geknipte is met haar suikerzoete stemmetje en engelachtige uiterlijk. Wie smelt daar nu niet van ook al is het allemaal wel eens een beetje op het randje?

De film wordt pas echt interessant als er nog twee heerschappen voor haar lijken te vallen, zij dit op genadeloze wijze uitbuit en het verhaal vanuit verschillende oogpunten vertelt wordt waarbij het zo nu en dan wel eens de vraag is wie wie nu eigenlijk aan zet en waar de waarheid precies ligt. Kostelijke en koddige scenes doen zich voor, de detective die zijn hart lucht bij de priester die op zijn beurt alles opslokt, Randy die in een humoristische omgeving, de bingohal, zijn hart lucht aan de man die hij note bene inhuurt, en de gesjeesde Carl die volgens eigen zeggen alles heeft maar compleet leegloopt bij de psycholoog, om de bijzonder lachwekkende confrontatie op het einde niet te vergeten tussen alle mannen die om haar hand dingen naast een dodelijke mysterieguest.

De acteerprestaties zijn prima met de innemende Tyler, de goeder dan goed Matt Dillon, maar vooral Paul Reiser die ik als aimabel karakter ken uit de serie Mad about You en hier een hele andere kant laat zien als de succesvolle, rijke, opschepperige patser die naar alle waarschijnlijkheid dood ongelukkig is met een veel te serieuze en saaie vrouw en ieder verzet aangrijpt.

One Night at McCool's is een heerlijke doldwaze en vooral schertsende kijk op de onnozelheid van sommige mannen en hoe gemakkelijk ze zich laten paaien. De film vermaakt, heeft een prima verhaal, is grappig en is niet te lang. Gewoon prettig voor een niet al te serieuze bui.