One Night at McCool's (2001)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Harald Zwart
met Liv Tyler, John Goodman en Matt Dillon

Na een zware avond in de bar McCool's komt barman Randy Jewel tegen. De verleidelijke vrouw heeft op het nippertje weg kunnen rennen voor een verkrachting. Als de man haar achterna komt, schiet ze hem dood. Randy neemt Jewel mee naar huis, en ze krijgen een relatie. Jewel wordt echter een veeleisende vriendin, en ze dwingt Randy om misdaden voor haar te plegen. Ondertussen hebben de neef van Randy, en de politieagent die onderzoek doet naar de zaak ook een oogje op Jewel.

avatar van Jordy
Echt een erg grappige film, die bovendien op een zeer goede manier in elkaar zit. Tyler is best goed als de vrouw die de het hoofd van elke man in deze film op hol brengt, maar verder valt vooral Michael Douglas op in een geweldige rol als oude redneck in een bingo-hal. De film is al erg grappig, je ziet de gebeurtenissen in de film op een erg leuke manier via verschillende perspectieven, maar het einde van de film is helemaal hilarisch. Een Falling Down persiflage, een Shaft-achtige actiescene (inclusief muziek) en een door "Y.M.C.A."-begeleide schietscene maken de film perfect af. 3,5 sterren.

vic
ik vond eigenlijk de Y.M.C.A. schietscene het enige leuke

En de geile Liv die een auto gaat wassen vond je maar niks?

YeP was WEL leuk ik had er wat meer van verwacht....maar goed heel veel leuke momenten!!.....

avatar van Jordy
ja na onze daverende reacties lagen de verwachtingen natuurlijk te hoog iman

maar toch maar goed dat je niet naar tomb raider bent geweest hoor.. ppft

Gisteren deze film gezien en ik moet zeggen dat ik er wel iets meer van had verwacht.
Toch zitten er echt leuke momenten in (Falling down & YMCA scene)en bij de climax van de film valt alles mooi in elkaar. Leuk was de verwijzing naar de sneeuw-cone als Matt Dillon in zijn huis werkelijk in de 'sneeuw' staat.
Maar of van een echte topkomedie te spreken, nou nee, drie sterren

hmm jah ik vond de film niet zo fantastisch en het einde vond ik niet slecht maar vond het toch iets missen. Wilde de film eerst 2.5 sterren geven maar staat hele extra op dvd zal het niet verklappen zit iig bij de gag reel. Daar moest ik erg om lachen dus daarom 3 sterren

avatar van Jordy
uhm je moet natuurlijk niet een film gaan waarderen op hoe goed de dvd is he ??

ja maar dat hadden ze zeg maar uit de film gehaald dus eigenlijk

Leuke film, goeie cast, moet meteen aan something about mary denken.
De beste rol is duidelijk voor Michael Douglas, die man kan echt iedere rol spelen.
3 sterren.

Vermakelijke komedie, goed acteer werk, liv is erg leuk om naar te kijken. Ik vond het alternative einde in de deleted scene's iets beter.

avatar van StuF
ik vond de film wel lekker om te kijken,vooral door de goed afgewogen keuzes voor de typetjes... ze hadden stuk voor stuk iets symphatieks waardoor je haast medelijden met ze krijgt, zou het niet dat je voor Liv toch de meeste sympathiek krijgt ondaks dat je beseft dat ze een manipulerende leugenaar is

Menni
Vreselijk.. VRE-SE-LIJK!! Drie kwartier Tyler-tieten kijken is meer dan voldoende, wat is niet gaan vaak toch beter dan halverwege moeten vertrekken. Maar goed, als Cruel Intentions geweldig wordt gevonden, zal deze ook wel scoren. 'Niet mijn genre' heet het kennelijk.

Of de film nou aardig is (wat ik vond) of niet - over Harald Zwart valt te melden dat hij jarenlang in Amsterdam heeft gewoond en opgeleid is op onze eigen Filmacademie. Hij is een Noor en spreekt ook vloeiend Nederlands. En hij heeft dus voor mekaar gekregen dat de ouwe Michael Douglas een (leuk) rolletje wil spelen in zijn debuut. En het hele zaakje produceert.
Dat vind ik knap, en lol.
Morgen komt hij ineens met een meesterwerk - want zo gaat dat soms.
Hou 'm in de gaten. In Noorwegen heeft-ie al een toegwijde fanclub.
En Liv Tyler is een lekkere meid.

Lachuh deze film. Vooral de totaal verkeerd uitziende Douglas is goed. Ook de parodieën op Falling Down en YMCA zijn goed. Er zit zelfs een Naked Gun-achtige BINGO-grap in de film.
Vond alleen Liv Tyler niet zo goed spelen.

avatar van lorelei
grappige film. Maar Liv wordt veel knapper afgeschilderd dan ze is.

Yeah right....

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Redelijke film, maar niet veel meer. De cast is oké en het script bevat gelukkig een aantal aardige momenten, maar veel grappen zijn voorspelbaar en de personages hadden volgens mij een heel stuk leuker gekund. Wat dat betreft is One Night at McCool's zeker niet slecht, maar het blijft allemaal wat karig, met een dergelijke cast was volgens mij meer te doen.

2,5 sterren.

avatar van Sjan
Leuke komedie met een slim verhaal en hilarische scenes. Vooral de YMCA-scene en de Falling Down parodie waren erg grappig. 3.5*

Reinbo
EmDee schreef:

Vond alleen Liv Tyler niet zo goed spelen.

Je bent zeker een vrouw (of homo)

avatar van Yekezzez
Reinbo schreef:

Je bent zeker een vrouw (of homo)
In dat geval verhoog ik snel mijn stem naar 5 sterren.

erg matige film. veel op zich aardige ideeen zijn helemaal verkeerd uitgewerkt. erg pijnlijk. paar leuke bijrolletjes. 2 sterren

die shootout op the village people muziek was hilarisch, en liv tyler blijft lekker

avatar van Purmerend
Chainsaw schreef:
Vond hem niet geweldig. Wel grappig, maar niet echt super. Toch 2,5 sterren voor de goeie cast !

Helemaal mee eens.

ag..een film waar je niet hard bij na hoeft te denken..ook wel eens lekker..:)
Ik vond Liv wel goed...gewoon een geschikte rol voor haar..ik zie haar eerder zo..dan als een serieuse advocaat...or something like that..;)

Geen geweldige film, maar ik vond dat er best wel aardig wat grappige stukjes en rolletjes in zaten. Hilarisch was natuurlijk de Village People scene. Verder is Liv altijd wel leuk om te zien, dus 3 sterren omdat ik me wel aardig heb vermaakt

vermakelijk film met een licht zwart tintje...
***

avatar van mikey
De village people vs The IRS was inderdaad extreem grappig. Verder was hij een tikkeltje simpel maar toch leuk. 3 sterren. Matt dillon deed zijn rolletje uit There is something about.. dunnetjes over, maar heeft zeker komisch talent.

Ik vond het een vermakende film, niet 1tje die je na 5 minuten weg zapt omdat er niks aan is..., het plot is leuk bedacht en ik vond dat "desperate" van die mannen leuk neer gezet..

avatar van DiKKe_OsCaR
Liv Tyler is echt mn matje.. Prachtige meid, superlach... Dat was dan ook de reden dat ik deze film heb gekeken toen hij deze week op televisie kwam...

Tjah, het was allemaal geen hoogstandje, maar een redelijke wegkijker. Daarvoor 3 sterren.

Het einde.. Tjah, ik vond het minder wantja.. Liv Tyler he , die wil ik zo niet zien.