One Night at McCool's (2001)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Harald Zwart
met Liv Tyler, John Goodman en Matt Dillon

Na een zware avond in de bar McCool's komt barman Randy Jewel tegen. De verleidelijke vrouw heeft op het nippertje weg kunnen rennen voor een verkrachting. Als de man haar achterna komt, schiet ze hem dood. Randy neemt Jewel mee naar huis, en ze krijgen een relatie. Jewel wordt echter een veeleisende vriendin, en ze dwingt Randy om misdaden voor haar te plegen. Ondertussen hebben de neef van Randy, en de politieagent die onderzoek doet naar de zaak ook een oogje op Jewel.

Diesel
Amusante komedie met leuke rollen en geestige dialogen. De film is niet altijd even subtiel maar wel grappig genoeg voor drie sterren..

Wel een leuke boeiende film. Vooral het einde met het schieten is wel fun.

BlueSword
een aardig leuke film maar niet echt super.
zitten wel leuke grappen in en het is grappig hoe alles bij elkaar komt.
beetje een mix tussen there's something about mary en wild things, alleen dan een stuk minder.
toch nog wel vermaakt en lyv tyler is in deze film echt een lekker ding.

neo (crew)
hugohei schreef:
Morgen komt hij ineens met een meesterwerk - want zo gaat dat soms.

Oef, misschien overmorgen, want datgeen wat hier op volgde was niet bepaald van hoog niveau. One Night at McCool's is dat natuurlijk ook niet. Liv Tyler is hier leuk de 'rode draad' door het verhaal, het rode gevaarte, het hoe je het ook wilt noemen. Bijzonder grappige film. 3 sterren

Ook leuk die bijrol van Paul Reiser.

Kurosawa eat your heart out!

Hehe, best lollig met een leuke Tyler.

kArIzMa_TuRk
een van de beste films van 'Harald Zwart'.
vond hem ook wel goed krijgt een 3* van mij.

avatar van Moviestar1979
Haha, best wel een leuke komedie.
Vooral omdat hij zo goed in elkaar steekt.
Het hilarische einde maakt het mooi af.
Echter ben ik van mening dat er nog wel wat meer grappen in verwerkt konden worden.

2,5 *

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Heb me zeker vermaakt met deze film heb er geen spijt van dat ik deze gekeken heb. lekkere droge humor en een leuke verhaal lijn wat leuk is uitgewerkt.
4 sterren. wel verdiend.

avatar van Jeewee
geweldige film. ik vond het fantastisch om te zien hoe Liv Tyler iedereen inpakte. de overdreven sletterige scénes van Liv waren hilarisch!
leuke film met een supersterk einde

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Film voor de 2de keer bekeken.. blijft een leuke erotiche comedy.. en is zeker de moeite waard!
4 sterren nog steeds..

avatar van nightbreed
Goede film met Tyler, de femme fatale, die Dillon helemaal uitzuigt en gek maakt.

avatar van Thomas83
Liv Tyler als femme fatale? Dat maakt me wel nieuwsgierig.
Sowieso zie ik haar graag. Ze is echt prachtig.
Misschien als tussendoortje dus maar eens kijken.

Geweldige film, vooral alle verwikkelingen, wat zijn mannen dan ook makkelijk in te pakken, ha ha.
Eem dikke 3,5.

Leuke film, begint zeer sterk, maar het einde dat compleet over the top gaat doet echt afbreuk aan de rest van de film. Dat laatste shot deed me zelfs aan scary movie denken, erg flauw.

avatar van Thomas83
Deze film heb ik al eens gezien, was ik totaal vergeten.
Een wat aparte maar ook erg vermakelijke en bepaald niet onaardige komedie. De flauwe humor is soms wel erg vaag, maar af en toe is de film ook nog heel geestig en lekker droog, en het kijkt allemaal prettig weg. Leuk plotje en een prachtige Liv Tyler. Ze is in haar femme fatale-rol ook nog redelijk overtuigend, verrassend genoeg. Ze heeft toch een beetje een lieve uitstraling zeg maar, dus niet de eerste persoon die ik had gecast.
De muziekkeuze en montage zijn ook vrij leuk gedaan, de film heeft iets fris. Alle bijrolletjes zijn ook leuk, met de nodige bekende gezichten. De altijd leuke John Goodman en Michael Douglas onder andere.
Matt Dillon is goed gecast. Hij is geknipt voor dit soort niksnut-rollen. Al speelt hij niet eens zo goed. Het zijn de bijrollen die de show stelen. Paul Reiser is ook heel leuk.
Een nog behoorlijk onderschatte film eigenlijk. Heb er nog net 3.5* voor over. Voor een deel komt dat door het erg komische einde. Een geweldige climax.

veron35
Absolut bovengemiddelde komedie. Goede cast en goede opbouw.

avatar van ILDIB
waarom zo laag? Simpele edoch doeltreffende komedie met een heerlijke tyler. Sommige scenes zijn echt prachtig met visuele jokes.

avatar van tommykonijn
Nou niet echt een erg geslaagde film vind ik, Matt Dillon vind ik in There's Something about Mary beter acteren, Liv Tyler : gaat wel dus voor de acteerprestaties net een voldoende. Het verhaal vind ik niet zo heel interessant dus kortom : een matige film. Maar er zaten ondanks dat toch nog wel een paar leuke scenes in.

avatar van Dark Knight
geen leuke film, erg flauw. enkel John Goodman en Liv Tyler zijn een pluspunt.
1,5*********

avatar van film88888
Normaal kijk ik niet snel films als deze, maar deze viel echt super goed mee (Ik was onder de indruk ervan)

Leuke cast, maar spijtig genoeg was iedereen niet even goed.
Matt Dillon heb ik al in andere films veel beter zien spelen, en Paul Reiser vond ik echt het slechtste van allemaal spelen, maar gelukkig waren Liv Tyler, micheal Douglas, en John Goodman echt super op dreef, en Tyler vond ik hier het beste spelen dan in al de films met haar die ik heb gezien.
Goodman als een naive flik vond ik wel leuk.
Douglas in de coolste rol van allemaal, en met de grappigste opmerkingen.

Verhaaltje is leuk gevonden.

Gewoon een goede komedie.

avatar van Leland Palmer
Erg leuk filmpje die prima in elkaar zit. Veel ongeloofwaardigheden e.d. maar een groot obstakel is dat niet. Liv Tyler werd op een gegeven moment wel wat irritant, maar de kleine rol van Michael Douglas maakte dat weer helemaal goed. Geweldig rolletje van hem. De film bevat veel grappige momenten en het einde - waar alles samen komt - is het hoogtepunt, geweldig. Owh jah, de laatste scéne met Y.M.C.A. is ook hilarisch. Voor de rest geen hoogvlieger, maar erg vermakelijk om eens gezien te hebben.

avatar van Vinokourov
Hap-slik-door-filmpje. Er valt hier weinig uit te halen, maar vervelend is het ook niet. Deze laagvlieger duurt namelijk ook allemaal niet zo heel lang. Liv Tyler is overigens altijd irritant door haar gare gelaatstrekken, die ze van haar vader geërfd heeft.

avatar van brielen
Coole cocktail boordevol spannende ingrediënten als moord, jaloezie, liefde en hebzucht.
Dit vond ik een waanzinnig leuk filmavontuur.3,5

avatar van dalma
gewoon een leuke film

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Nooit geweten dat dit van een Nederlandse regisseur was.

avatar van Hard & Vies
YMCA

Helios
een leuke grappige film moet ik zeggen.

Vervelt niet, leuke grappige scenes dat het tegen zoude vallen, maar je wordt wel 85 min vermaakt!

avatar van Filmkriebel
Is dit nu een parodie op film noir (comédie noire) of is dit een keiharde kritiek op femme fatales, die de mannen bij hun pikkie beethebben en hen kunnen laten doen wat zij willen zonder dat ze het zelf beseffen? Het is een beetje van de twee naar mijn mening. In ieder geval zat er wel genoeg leuks in, of het nu de carwash scène is waar Liv Tyler de vleesgeworden fantasie van John Goodman wordt (en niet alleen Goodmans!!) , of de finale scène met Reiser in bondage-uitrusting. Jammer dat Michael Douglas hier geen volwaardige rol in speelt. Ik heb enkele keren goed zitten grinniken maar vond het ook tegelijkertijd een zeer matig geregisseerde film met die crosscut structuur.

avatar van jeroentjuhhhhh
Mwha

Niet onaardig, maar uiteindelijk vaak te oninteressant en niet-grappig dat het niet meer is dan een middelmatige flick. Wat jammer is, want zo'n verhaaltje is best leuk. Met een wat leukere cast en met wat echt goede grappen kon het erg leuk worden. Misschien 2 á 3 grijns momenten nu en dat was het.

Liv Tyler was dan nog wel een beetje te doen, maar kon ook niet voorkomen dat haar personage vervelend werd. De rest van de cast doet het redelijk, maar het kan dus een stuk beter. Al met al is het niet slecht, gewoon vermakelijk tot op een zekere hoogte..