The Preacher's Wife (1996)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Penny Marshall
met Denzel Washington, Whitney Houston en Courtney B. Vance

De goedgelovige predikant Henry Biggs ondervindt moeilijkheden in z'n huwelijk. Zijn echtgenote Julia, de gospelzangeres in het koor, kan zijn steeds frequentere afwezigheid niet meer aan. Hij is steeds in de weer met de problemen van de buurtbewoners en daarnaast wil een vastgoedmakelaar de kerk laten afbreken. Biggs kan de problemen niet meer aan en roept de hulp van God in. Die komt in de vorm van de engel Dudley, maar Dudley brengt meer problemen met zich mee dan oplossingen.

FisherKing
Whitney Houston in een film !! ; en ze kan al niet zingen.

avatar van speedy23
Aardige remake van The Bishop's Wife uit 1947, met populaire zwarte acteurs in de hoofdrollen, die vroeger gespeeld werden door Cary Grant, David Niven en Loretta Young. Het camerawerk van Miroslav Ondricek is vlekkeloos, maar de film is een hoop suikerzoete kitsch...

ik ga alleen al kijken omdat denzel erin speelt!! boeit verder niet of de film goed is of nie!

okee, neem mijn mening terug. vond het toch nie zo boeiend, of kwam dat misschien doordat mijn zusje naast me vervelend zat te doen??

Hele leuke en mooie film
Ook nog een leuke rolletje van lionel richie!
****

avatar van Jorick
Een best leuke film met grappige momenten, maar aan de andere kant ook weer voorspelbaar en standaard.

1 ster voor de prachtige gospelmuziek.

1 ster voor Denzel Washington, wat een schatje is het toch, een goede acteur!

0,5 ster voor Whitney Houston en haar prachtige stem (acteren gaat haar niet zo goed af).

Verder deed de film me niks, het verhaal is saai en cliche.

2,5* dus

avatar van wendyvortex
Hopelijk zal het iedereen duidelijk zijn dat het bekijken van deze film niet geheel mijn eigen keuze was, maar voor het kerstdiner was mijn nichtje de baas over de afstandsbediening. Mierzoet cliche-verhaal en tot overmaat van ramp kweelt Whitney Houston ook nog een paar liedjes. Godzijdank is dit typisch zo'n film die alleen rond de kerstdagen te zien is. Vreselijk.

avatar van boemboem27
allemaal heel cliché aardige rollen van Denzel Washington als engel
,klein rolletje voor Lionel Richi.
Whitneys mooie stem.
ach ja er zijn slechtere films....

avatar van yiske
De aanwezigheid van Whitney Houston en haar prachtige stem maken deze film voor mij het zien waard. Wat een charismatische persoon! Ook de aanwezigheid van Denzel Washington als engel is prettig. Een fijne feelgood film voor in de donkere wintermaanden.