American Pie (1999)

geregisseerd door Paul Weitz en Chris Weitz
met Jason Biggs, Alyson Hannigan en Shannon Elizabeth

Vier vrienden besluiten na een feestje een pact te sluiten: ze zullen er alle vier alles aan doen om nog voor ze gaan studeren hun maagdelijkheid te verliezen. Het eindbal is natuurlijk de laatste kans voor de jongens. Terwijl het feest steeds dichterbij komt doen de jongens er alles aan om te scoren.

Jordy (admin)
Echt een geweldig leuke film, de grappigste high-school komedie sinds jaren. De film zit vol met, inmiddels klassieke, hilarische scenes: de internet-uitzendingen van Nadia vind ik serieus de beste grap die ik ooit in een film gezien heb. De jonge, toen grotendeels onbekende cast doet het echt heel erg leuk. Als je verder kijkt dan de sex-grappen, zit er ook nog een goede boodschap in de film. Deze wordt echter niet vervelend opgedrongen. 4 sterren.

vic
kan haast niet wachten op deel twee

Ik moet nog steeds om duistere redenen deze film nog zien (en ik heb hem al een hele tijd op DivX, dus ik heb eigenlijk geen excuus.

Ah de waar heb ik nog niet op gestemd knop doet al z'n werk. Ik had hem inmiddels al gezien en hij is inderdaad erg cool. 3,5

Deze film is erg herkenbaar en heeft hele goeie en leuke grappen, een v/d leukste comedy's van de laatste tijd! Na deze film, zijn er nog meerdere veel minder leuke films gekomen, die op het succes van American Pie probeerde mee te zeilen, zoals Dude where is my car e.d. 3,5 sterren voor deze zeer grappige film!

BS
leuke onderbroeken-humor-film.flauw e grappen en rake humor.Lachen man.4 steren.

Ben ik nou echt de enige die een hekel heeft aan dat soort humor??

Jordy (admin)
je hebt de film niet eens gezien! deze film heeft (toegegeven) een paar zeer platvoerse grappen, maar dan op een hele leuke, herkenbare, aandoenlijke manier, zodat je echt meeleeft met de personages

je moet ook geen Citizen Kane verwachten, maar dat je deze film niet gezien hebt vind ik écht een grote schande

Coming from the man who hasn't seen a lot of classics!

Jordy (admin)
ik geef het tenminste eerlijk toe!! dttom, ga nou gewoon American Pie huren eerdaags, wedden dat je 'm (op z'n minst) redelijk vindt??

Ik zie echt nergens staan dat dit een klassieker is, maar ik zal hem huren als er echt niks anders is ( dus eerst maar paar b-films :-P)

Twee leuke stukjes.

Coole film met hele leuke grappen. Ik wil hem eerdaags nog wel weer een keer zien.

avatar van Knoei
geweldige film, vooral voor pubers. Toch erg grappig. Veel gelachen.
3.5

avatar van aburefan
vooral voor pubers? hmmm misschien moet ik em dan toch maar eens gaan kijken lol..?

What can I say...luv it

avatar van aburefan
Tegen me verwachtingen in een erg leuke film!
ik irriteerde me alleen een beetje aan die chris klein

echt een te gekke film!

tom
veel onzin, veel gelachen

sydney
Leuke film voor pubers ja. Maar het geeft een totaal verkeerd beeld van waarden en normen. Meiden komen er alleen in voor als ze er goed uitzien en als ze met de jongen in bed gaan. De jongens op hun beurt worden afgeschilderd als domme achter hun pik aanlopende knullen. Als pubers deze film zien gaan ze zich net zo gedragen vrees ik. Misschien wat overdreven deze reactie, maar ja ik verplaats me even in de gedachten van de jeugd. Meningen worden toch altijd op een bepaalde manier gevormd. Overigens vond ik de film wel vermakelijk, omdat er gewoon goede grappen inzitten. AP2 is echter een kopie van deze film, en krijgt van mij dan ook een slechte waardering. AP1 krijgt van mij een 3.5*.

Jordy (admin)
ben ik totaal niet met je eens

ik zou deze film zo aan m'n (eventuele ) kinderen voorzetten. De film laat een gedrag zien die ELKE puber al van zichzelf heeft, en door de gebeurtenissen van de jongens "leren" ze dat er belangrijkere dingen zijn in het leven dan seks / "de eerste keer"

sydney
Ja, misschien gedragen pubers zich zo wel. Maar moeten ze het dan nog een keer extra benadrukt krijgen. Zo geraken wij nooit af van het ouderwetse rollenpatroon.

Grappige film, de humor is echt ontzettend 'plas-en-poep-haha'humor maar ik moest wel vrij regelmatig lachen om de grappen.
Leuke tienercomedy met destijds veel onbekende tienersterretjes.
4 sterren

avatar van Ralfke
Leuke, onderhoudende tienerkomedie. 1x zien is echter wel genoeg. Deel 2 is een simpel aftreksel, een woord dat hier zeker op zijn plaats is...

avatar van Goodfella
Vandaag voor het eerst gezien... (allemaal even lachen! )

Leuker dan ik had verwacht, maar door de overdaad aan sperma-, diarree-, en sexgrappen behoorlijk flauw af en toe.

Maar er zitten genoeg grappige momenten in om deze film boven de gemiddelde tienerfilm uit te laten steken.

Die Nadia is ook wel een lekkertje trouwens, half punt erop!

neo (crew)
Die Nadia is ook wel een lekkertje trouwens, half punt erop!

zijis eigenlijk het enigste pluspunt van de film en van mij mocht ze de hele film wel in beeld zijn

Dit is gewoon een soort Porky's van de jaren negentig.

Ontzettend veel enorm flauwe humor, die door mij meestal niet te waarderen viel. Toch een heel aardige acteerprestatie door een cast die net uit de zandbak komt.

De aanwezigheid van Shannon Elizabeth en Tara Reid haalt de film met 1 punt omhoog naar 2,5*

dus moet ik morgen gaan kijken

Jordy (admin)
ja dttom goddamned gewoon eens kijken morgen!!