Kung Fu (2004)

Alternatieve titels: Kung Fu Hustle | 功夫

Hongkong / China
Actie / Komedie

geregisseerd door Stephen Chow
met Stephen Chow, Hsiao Liang en Wah Yuen

Kanton, China, jaren '40. Sing wil wanhopig lid worden van Hong Kongs meest beruchte gangsterbende, de 'Axe Gang', maar hij kan niet eens een mes hanteren. De bende is van plan het territorium uit te breiden en werpt een oog op Pig's Sty Alley, een heilige straat bevolkt door een heel arsenaal excentrieke karakters. Enkelen van hen zijn zelfs kung fu meesters in vermomming en wanneer ze de bendeleden op hun donder geven, slaan deze keihard terug.

avatar van otherfool
Hilarische en prachtig aangeklede film, op alle fronten een lust voor het oog. Deel hommage, deel parodie, de Oosterse 'Shaun of the Dead' is al net zo leuk als zijn Britse broertje. Binnenkort toch maar eens Shaolin Soccer proberen.

4*!

avatar van james_cameron
Grappig, mooi gemaakt en vol ingenieuze aktiescenes, maar tegelijkertijd rommelig, flauw en vermoeiend. De positieve punten overheersen gelukkig, maar een iets minder hectisch en vooral beter verhaaltje hadden de film net dat beetje extra kunnen geven. Neemt niet weg dat er veel te genieten valt, maar Shaolin Soccer is beter.

avatar van De GeuS
Erg vermakelijke en grappige film, met een paar zeer mooie, gevechten en bijbehorende special effects; 3,5*

avatar van BoordAppel
Wat een onzin allemaal zeg. Complete nonsens, het gaat echt helemaal nergens over. Erg leuk dus .

Vond m ook iets beter dan Shaolin Soccer, vooral omdat het hier vanaf het begin een niet stoppende achtbaanrit van (weliswaar soms crappy CGI) special effects was. Heb ook erg veel moeten lachen. Soms weer erg domme humor, maar dat is nu typisch Chinees. Chow is leuk, moet nodig meer van m zien.

Ash Krueger
Wat ik wou zeggen, heeft iedereen eigenlijk al gezegd:
hoewel af en toe nogal flauw, toch wel leuke humor. Alleen verhaallijn was wat minder, dus daarom een halfje eraf, wat neerkomt op een score die ook bijna iedereen noemt: 4*

Halfje erbij. Net herzien en weer genoten. ****

avatar van Banjo
zwaar, zwaar !! over de top!
maar wel heel erg leuk!

3 1/2

erg leuke film! vooral de eerste helft was erg geslaagd. de film ziet er geweldig uit en heeft erg leuke momenten. enkele scenes zorgen voor absolute hoogtepunten in het genre (en welk genre is dat dan eigenlijk?)

toch is er op een gegeven moment een overdaad aan maffe situaties, waardoor dit net geen meesterwerk is. de tweede helft is een superhelden film, die eigenlijk alleen nog maar het thema baas- bovenbaas behandelt. nog steeds leuk, maar niet geniaal.

daardoor 'slechts' 4 sterren.

ik vond het een beetje tegen vallen, alles was erg overdreven.. de een houdt er van ik duidelijk niet...
beetje tekenfilm achtige momenten zitten er in.
hiermee bedoel ik als er zo belachelijk snel gelopen wordt dat de benen zeg maar rond draaien....
ik geef deze film 2 1/2 sterren

Leuke komedie, goede actie, prachtige beelden en grappige beeldfoefjes.
De cast is ook erg hilarisch. Neem bijvoorbeeld de man met zwerver looks met badslippers die een gevaarlijke moordenaar is. Heerlijk weird allemaal. Ook de hospita vond ik erg maf.
Wat mij betreft leuker dan Kill Bill. Tarantino zou willen dat 'ie deze film gemaakt had.
Er is al een vervolg aangekondigd. Laat maar komen, ik heb er alle vertrouwen in.
De poster deed me een Jackie Chan achtige film vermoeden, waar ik duidelijk niet van houd. Gelukkig wist mijn bezoek me te overtuigen, want dit is een erg goede film.
4 sterren

De poster deed me een Jackie Chan achtige film vermoeden

Waarschijnlijk de lollie gemist ?

avatar van BoordAppel
Wat mij betreft leuker dan Kill Bill.

Onderhond schreef:
Waarschijnlijk de lollie gemist ?

Ja!
Ik had het ook niet als lollie herkend, misschien omdat ik dacht dat dit een 'serieuze' kung fu film zou zijn.

Wat mij betreft leuker dan Kill Bill.
BoordAppel schreef:

Maar wel totaal niet te vergelijken.

Ja vind ik wel. Beide zijn actie+(oosterse)vechtfilms die er flink op los parodiëren en veelvuldig naar eerdere en oudere films verwijzen. Ik vind dat toch echt in hetzelfde straatje liggen. Natuurlijk zijn er verder veel verschillen in uitwerking, dat ontken ik niet.

BoordAppel schreef:

Maar wel totaal niet te vergelijken.

op het begin moest ik ook regelmatig aan Kill Bill denken. later is het idd. minder te vergelijken.

hot shots maar dan op zijn aziatisch. 2*

Echt leuk! Leuk die knipogen naar andere films.

avatar van Boris75
Niet te geloven dat deze film blijft steken op een gemiddelde waardingen van zo'n 3.6. Deze film verdient beter.
Natuurlijk slaat de verhaallijn nergens op, maar dat is ook niet de intentie. Voor mij is dat geen reden om de film laag te laten scoren. Het is juist een plus. Wat een grappige onzin. Heerlijk!
Monty Python reken je toch ook niet af op zijn verhaallijn of flauwe grappen? Je moet gewoon geen serieuze actiefilm verwachten, dat is al.
Cameratechnisch ook heel sterk. Voor mij n 4.5

Pff... 3,6 is echt extreem hoog voor zo'n flauwe komedie met een paar leuke vondsten die na 20 minuten al gaan vervelen.

Vond het een van de leukere films van de laatste jaren.

avatar van BoordAppel
Leuk dat een komedie een keer zo hoog scoort, is een uitzondering op MM.

The Big Lebowski

Onderhond schreef:
The Big Lebowski

BlueSword
erg leuke film, soms wel een beetje flauw...niet echt grappig dan maar heb mij er zeker mee vermaakt.
mooie special effects en grappige cast...vooral die dikke vrouw.

Ik vond dit echt wel een slechte film. (itt tot de meesten hier)
Ik vond het maar domme actiescènes (een beetje erover: mensen die 20 meter ver vliegen nadat er tegen hen gestampt wordt enzovoort...)

De film ging helemaal nergens over, zelfs geen klein verhaal of moraal, gewoon echt nergens over.
Sommige Jackie Chans ofzo is tenminste nog een beetje een fatsoenlijk verhaal rond gebouwd.Maar dit echt niet.

Sorry, 1 ster

Reinbo
Soort moderne Bud Spencer & Terrence Hill, vroeger altijd goed voor 0,5* Nu 1* vanwege een enkele originele gedachte. Bagger puur sang.

Mega zalige film...
Ik heb echt platgelegen!
De actie was ook mega goed!
Zit nu al ongeduldig te wachten op het vervolg!

Héél goede film!: 4*

avatar van Maikeru
Erg leuke film, waar je meest gekke dingen kan verwachten - het zit dus helemaal in mijn straatje... Ik heb bij sommige delen kapot gelegen, soms bij de meest droge delen, maar het was zeker goede humor. Ook de actiescenes vond ik erg vermakelijk...

avatar van Maikeru
nog een keer gekeken, toch maar verhoogd naar 4.5* gewoon een geweldige film...

enzyme schreef:

haha, verhaal en moraal rond Jackie Chan films zijn vaak verder te zoeken dan ze hier zijn naar mijn mening...

ik vind het echt een te domme film