Kung Fu (2004)

Alternatieve titels: Kung Fu Hustle | 功夫

Hongkong / China
Actie / Komedie

geregisseerd door Stephen Chow
met Stephen Chow, Hsiao Liang en Wah Yuen

Kanton, China, jaren '40. Sing wil wanhopig lid worden van Hong Kongs meest beruchte gangsterbende, de 'Axe Gang', maar hij kan niet eens een mes hanteren. De bende is van plan het territorium uit te breiden en werpt een oog op Pig's Sty Alley, een heilige straat bevolkt door een heel arsenaal excentrieke karakters. Enkelen van hen zijn zelfs kung fu meesters in vermomming en wanneer ze de bendeleden op hun donder geven, slaan deze keihard terug.

avatar van pjotr
Check de site en doe een gooi...

Erg vermakelijke film. Minstens net zo goed als Shaolin Soccer, vorige film van Chow. De viusual effects zijn in iedergeval sterk verbeterd. Weer een flinke dosis humor en de gevechten zijn weergaloos.

Zeker een aanrader!

Shaolin Soccer, maar dan meer van dat. Chow verwijten dat hij steeds dezelfde film maakt is een optie, maar Shoalin Soccer was op zich ook maar de zoveelste in de rij.

Belangrijkste afwezige hier is Man Tat Ng, verder weet je wat je kan verwachten. Ben het eens met Trabausius, behalve wat de sfx betreft. Niet echt hoogstaand, maar dat hoort eigenlijk ook wel bij die flauwe Chinese humor.

Enkele geweldige scenes wel, die kikker techniek is fenomenaal, en Chow doet mijn favoriete scene uit de Simpsons ook nog eens lekker over, die Lion's Yell techniek door de bel.

Gelieve dit vooral niet serieus te nemen, en gewoon te genieten van de onzin die Chow op het scherm tovert. De meeste Chinese kung fu films hebben al een dosis humor, maar in Chow films overheerst toch de humor. Heb me weer kostelijk vermaakt, al vond ik em net dat ietsje minder dan Shaolin Soccer. Niet omdat die beter was, gewoon omdat ik gewoon ben geraakt aan de stijl van Chow. Wel dikke 4*.

Topie Topie Topie!!!!
Dit was wel weer een echte goede film. Je moet natuurlijk wel van science fiction houden, maar gelukkig doe ik dat ook. De vecht sene`s waren gewoon echt top. Beter dan die oude vecht filmen waar ze van boom naar boom vliegen (niet dat die natuurlijk niet goed zijn). Maar in deze film komt nog wel wat meer science fiction bij. Hier komt muziek spelen aan te pas, hoge noten zingen en snelheden de matrix zelfs inhalen. De film is gewoon geweldig. Daarom heb ik deze film een dikke 5 gegeven. Die is vooral verdient voor de geweldigen science fiction sene`s in de film.

Science fiction

mensen die deze film willen gaan zien moeten zich best niet aan science fiction verwachten.

avatar van fritsy
Onderhond schreef:

Science fiction

Hoezo science fiction ?

avatar van fritsy
Trabausius schreef:

Zeker een aanrader!

Helemaal met je eens, heb genoten van de viusual effects met komische noot er aan. film gewoon kijken als komedie

was echt een topfilm. Ik vond het zo grappig toen hij een opgezwolle mond had. Het was een beetje nep...maar toch grappig. Ik geef het 4 sterren!

avatar van Safri
waar hebben jullie deze gezien? Als jullie hem gedownload hebben gebruik dan het codewoord: Peter R

Binnekort te Peter R zien op BIFFF, dus kan je misschien daar naartoe

avatar van Safri
Ok, bedankt voor de tip. Ik reserveer alvast wat kaartjes

eerste film die ik zie van Stephen chow
en ik heb me zeker vermaakt
verbaasde mezelf gewoon dat ik in me eentje zat te lachen om deze film, want normaal is daar heel wat voor nodig.
vechtscenes waren zeker leuk gedaan....en vol met onzin, die dan toch ook weer grappig zijn
Vond het alleen dan weer jammer dat het rennen (van de landlady o.a.) in vergelijking met de vechtscenes er dan zo ongelooflijk nep uitziet...maarja was vast de bedoeling ofzo maargoed....

3.5 ***

avatar van KW2
KW2
Safri schreef:

Van Peter R mag je films wel downloaden hoor... staat op de site.

BIG staat ook voor Ban Illegale Games en Software.

heh, net trailer gezien. ik kijk er naar uit

echt een leuke film
in het begin dacht ik pffffffff
maar toen eenmaal ik de humor ervan inzag pfff
een aanrader voor de jeugd en iedereen die ff gewoon wil en kan genieten
een toppertje

Syt
Leuke film! Kwam een beetje western-achtig op mij over, heel apart. Alleen misschien net iets teveel special effects in de laatste 20 minuten.

Leuke film. Het 1ste half uurtje is een beetje saai. Maar naar dat half uurtje is het toch een ander verhaal. Leuke special effects. En de aktie scenes, zien er ook leuk uit. Toppie !!!

Hele grappige en spannende film. Stephen Chow is een fantastisch acteur die heel grappig kan overkomen en beschikt over goede getalenteerde vechttechnieken. Het verhaal is goed verzonnen met spannende, grappige en dodelijke momenten. De special effects zien er goed uit. Stephen Chow heeft zijn vorige hit Shaolin Soccer zeker overtroffen.

Persoonlijk vind ik deze film eens stuk minder als Shaolin soccer. Hoewel in de laatste film ook een paar scenes zaten waarin de humor mijlen ver aan me voorbij trok heb ik bij Kung Fu Hustle weinig gelachen. Stephen Chow zelf heeft in deze film de beste momenten maar voor het grootste gedeelte was de slapstick humor mij van een te kinderachtig niveau. Ook de overkill aan special effects doen deze film niet veel goeds, het ziet er veels te nep uit. Neem daarbij het nogal simpel uitgevoerde verhaal samen met het rommelige script en je zit je toch anderhalf uur een beetje te vervelen. Er gebeurd genoeg maar raken of interesseren kon het me niet en hoewel de film zijn momenten heeft kan ik Kung Fu Hustle alleen maar afraden.

Dit is een geweldige film. Hij gaat eigenlijk nergens over, maar dat doet er niet toe bij deze film. Er zit geweldige originele humor in, en de actie is echt super. Maar toch het gebrek aan een goed verhaal is jammer. vandaar 4.5*.

wel een erg goede film maar net geen shaolin soccer zoals hier boven vermeld wordt

heerlijke comedy
erg goeie special effects trouwens. zaten een aantal bijzonder mooie scenes in...

dit was gewoon een gruwlijke aparte film(vooral die stuk met die gitaar|)

Beste mensen! Wat een fantastische film!De matrix/ kill bill/ the mask in een chinees kong-fu jasje! Lachen om karakters en prachtige special-effects!
Gegroet, Weasel

Een geweldige film, niety te missen als je bijv.
Shaolin Soccer en Ong Bak ook goed vond.

Supervette film, heb in lange tijd niet zo'n gave film gezien.
Niks geen ingewikkeld verhaal, gewoon supertoffe special effects , kung fu en humor.
Ideaal om eens lekker bij te ontspannen.
Dikke 4 *

Complete bagger... Hij was zelfs zo flauw dat hij bijna leuk werd... Maar nu niet dus... 2*

avatar van Goodfella
In de categorie "geweldig om er dagelijks een minuut of 10 van te zien". Anderhalf uur lang campy ongein was toch wat teveel, maar dat gevoel had ik bij Shaolin Soccer ook al. Deze gaat overigens nog harder over the top

Droogstoppel

avatar van zeus
Het begon leuk, maar al snel zwakte het toch wel af. Het ging in ieder geval helemaal nergens over.