Kung Fu (2004)

Alternatieve titels: Kung Fu Hustle | 功夫

Hongkong / China
Actie / Komedie

geregisseerd door Stephen Chow
met Stephen Chow, Hsiao Liang en Wah Yuen

Kanton, China, jaren '40. Sing wil wanhopig lid worden van Hong Kongs meest beruchte gangsterbende, de 'Axe Gang', maar hij kan niet eens een mes hanteren. De bende is van plan het territorium uit te breiden en werpt een oog op Pig's Sty Alley, een heilige straat bevolkt door een heel arsenaal excentrieke karakters. Enkelen van hen zijn zelfs kung fu meesters in vermomming en wanneer ze de bendeleden op hun donder geven, slaan deze keihard terug.

avatar van afca_fanatic
Ik vond er niks maar dan ook helemaal niks aan... Het werd zelf zo saai dat je gewoon de dvd af wou zetten.
Van mij niet meer dan een 0.5 * omdat de humor gewoon dood is, dat mensen zeggen dat het 4* waard is mag je het wel gaan vergelijken met Se7en of The Green Mile die zijn 4*+ waard

maar dit is geen se7en of green mile maar wel en 4.
de grappen zijn minder dat klopt, maar deze film is erg sterk in de fantasy-kungfu style, beetje in de style van de jaren 30 maar toch ook wel weer wat van dze tijd er in. het is een erg goede film, grappig hoeft ie ook niet echt tezijn.

avatar van balosa
de gevechten waren mooi en leuk, soms de wat aparte (Chinese) humor (zoals die vrouw die even een supersprint inzet, mijn chinese vriend lag in een deuk, ik vond het wel grappig maar ook weer niet zo leuk) met de mindere verhaallijn kom ik op 3.5*

nee, sorry, deze film kon me echt niet bekoren. Deze humor was zo flauw, dat het irritant werd en dat al na 10 minuten, wat dan wel weer knap is.

dit is pas lekkere import, genoten.

3,5 ster

avatar van Rujar
Ha een film die ik wel ga kijken! Weer eens wat anders. De voorstukjes doen mij wel weer denken aan Dragonball Z series!

avatar van reveal
Ik kan er niet aan doen, maar dit vindt ik prachtige cinema.
Jammer dat hij grafisch niet in de buurt van house of the flying daggers en hero kwam.
Toch nog 4 sterren voor de aparte sfeer en gelade momenten

Kvond het een hele leuke film, actie en humor tegelijk (wel een beetje mun genre) Ok verhaallijn is een beetje vaag maarja dat moet je er maar bij nemen.. Samen vond ik het een 3,5 waard.

heh, ik vind het mooi dat de film zo goed ontvangen wordt hier
dit soort films wordt meestal hard afgeserveerd hier!!

Ik vind het een leuke film. Het is zeker een 3,0 waard, maar vond deze een tegenvaller vergeleken met
kung fu soccer

avatar van aryan
Mooie vechtscenes. De comedy erin was ook leuk. Een echt duidelijk verhaal vond ik er niet in, maar sommige scenes waren echt heel mooi, zoals dat stukje met die 2 hitmans en dat muziekinstrument (met zwaarden of pijlen) en dan ermee schieten, dat was erg mooi.

Leuke actiefilm met de nodige humor en dosis gevechten. Echt typisch een chinese vechtfilm met de typische humor. Echt met genot naar gekeke. Der waren hier en daar wat kleine dingen, maar ik geef er 4 sterren voor

avatar van Altijdklagen
Wat een lol!! heb hiermee echt continue mee in een deuk gelegen. Prachtige gevechten, effecten en humor!!

Topfilm, en deze komt zeker in mijn collectie!

Vandaag herzien in de bios.

4* blijven zeker staan. Heerlijke onzin, geweldig hoe alles lijkt te mogen. Zaal had wat voller gemogen, zeker bij dit soort film, maar ach, een erg vermakelijk filmavondje gehad.

Vind de CGi trouwens verre van geweldig, wel schattig en koddig genoeg om voldoende effect te hebben. Chow mag snel aan z'n nieuwe film beginnen.

avatar van Jonkster
Ook gezien in de bios. Pure entertainment deze film. Lekker tempo. Veel actie, veel effecten en humor. De humor is flauw maar net niet te flauw naar mijn mening, (net geen naked gun niveau).

kan deze film iedereen aanraden. 4*

avatar van Word_Play
Heerlijke BLA-film. Die homo was geweldig! Vond hem iets minder dan Shaolin Soccer, omdat die naar mijn gevoel meer structuur had. Toch een dikke 3,5*.

deze film is echt goed

BS
Leuke film met leuk gemaakte en goede special effects.
Niet echt een diepzinnig verhaal,maar dat stoort niet.De leuke ( flauwe ) humor en gevechten zijn op zich al reden genoeg om ervan te genieten.
Gemaakt om te entertainen en dat doet het zeker!
3,5 ster

avatar van Linn
Ik vond hem geweldig ik heb hem gisteren in de bioscoop gezien...de humor was flauw maar ik vond hem zeker heel erg leuk!!! hoe kan ik aan de dvd komen? weet iemand dat?

Vette film. mooie actie's en grappig. Aanrader

AHWA
Grappige film met mooie kungfu-actie. Het jammere is dat het hoe langer de film duurt, hoe groter de gevechten moeten worden. Aan het einde is het echt wel heeeeeeeeel over the top. Ik weet dat het hierbij hoort, maar toch. En zo veel actie in een film geef de actie aan het einde een beetje een afstompende werking mee. Je hebt nu wel genoeg gezien. De humor is flauw, maar dat neem ik dan maar voor lief.

dit was echt een hele leuke film,het sloeg nergens op maar dat moet bij dit soort films ik heb voor het eerst in tijde weer kunnen lachen om totaal domme dingen.
ik vond het een goede film en ik geef hem een 4+

Vermakelijke en geniaal gemaakte nonsens.

avatar van YuLaw16
Ik vind dit een van de zwakke films van stephen chow. Ik heb welgeteld 3 keer kunnen lachen, alhoewel ik bij zijn andere films, ik constant met een brede glimlach zit. Doordat deze film te gelikt is, is het zijn magie kwijt geraakt, en je ziet ook duidelijk dat deze film voor een wat internationaal publiek is gemaakt. Naja een 3/5 dan maar.

avatar van johanm3
Leuke film. Niet dat je van je stoel af rolt van het lachen, maar hij is vermakelijk. Met veel leuke details. 3,5* voor de grappige dialogen, mooie gevechtscenes en het grappige verhaal.

avatar van Linn
Ik heb hem net gekregen vanuit Japan..van mijn beste virend uit Tokio..Natuurlijk met engelse ondertiteling!!! Ben er zeker wel blij mee..Maar het hoesje is toch heel anders als die van hierboven

Volgens mij zien wij hier in Nederland de min of meer kuise versie die voor Amerika gemaakt is.

Kung fu (2004) - Alternate versions - imdb.com

avatar van Poisonthewell
Aartsflauw maar wel vermakelijk. Leuke verwijzingen naar een aantal 'Westerse' films. 3,5*

avatar van John Doe
''Shaolin Soccer'' in de overtreffende trap en dat is knap Ik geniet hier met volle teugen van. Toch niet voor niks dat deze film won op het AFFF, jammer dat ik 'm toen niet ben gaan kijken. Stephen Chow komt over als een klein genie zoals hij weet de dingen neer te zetten. 4,5*

avatar van DOA
DOA
Ik vond em wel goed, maar niet beter/slechter dan shoalin soccer.

Bij een komedie hoor je te lachen, bij sommige films lukt dat niet, dan zeg (je)/ik haah stomme Amerikaanse humor... je moet even dom zijn als de ultra domme hoofdrolspeler om te kunnen lachen...

Bij deze film dus niet! 4*