Autumn in New York (2000)

Romantiek / Drama

geregisseerd door Joan Chen
met Richard Gere, Winona Ryder en Anthony LaPaglia

Will is een 48-jarige playboy, die niet gelooft in echte liefde. Als hij de 22-jarige Charlotte tegenkomt, die een levensbedreigend tumor heeft, komt hier echter verandering in. Zij leert hem, wat ware liefde is.

Gisteren gezien. Tja, ik weet niet echt wat ik van deze film moet denken. er was weinig boeiends aan deze film, verhaal was op zich wel goed te volgen, maar het bleef allemaal een beetje oppervlakkig..

avatar van Donkerwoud
Best mooie verdraaiing van het gegeven man met midlife crisis die jongedame schaakt in de liefde. Het voelde bij mij aan als de duistere variant op Pretty Woman. Helaas laat de chemie tussen Gere en Ryder te wensen over en blijft het drama teveel aan de oppervlakte borrelen. Hier had echt meer in gezeten. Maar ik vind jullie toch ook weer wat streng hoor.

Winona prachtig gezicht iemand ? Jo meen je dat ?

avatar van berghti
Heel lang geleden dat ik deze film heb gezien, maar snap het lage cijfer totaal niet. Kan me herinneren dat de film me erg ontroerde, maar misschien was het jeugdig sentiment Snel eens herzien

avatar van berghti
Donderdag dus

avatar van valerio2003
bibibaplo schreef:

Helemaal mee eens.

avatar van Mochizuki Rokuro
Toch al weer van even geleden dat ik zo'n draak zag. Ik denk dat de laatste twee minuten de film ook niet zullen redden, dus ik begin vast.

Ik weet nog de 'och'en 'aah' toen Winona als talentvol actrice op het verkeerde pad belandde. Een carrière gesmoord in de dop. Nadat ik haar zo'n tien jaar niet zag, denk ik, blijkt dat we destijds gewoon p**p in ons ogen hadden. Want een talentloze miemelkont is ze eigenlijk. Tenenkrommend.

Gere is uiteraard geen spat beter, maar wat JK Simmons hier totaal miscast als dé arts moet is mij helemaal onklaar. Een volkomen hopeloos en zeer slecht gescripte film ook. Dat eerste ongeloofwaardig, totaal van passie ontdane eerste half uur bijvoorbeeld. Bestaan er echt agenten die dat lezen en denken dit zal ik iemand aanbevelen?

Ik wilde oorspronkelijk iets over Sirk posten eigenlijk, maar dat zou heiligschennis zijn. Als Gere in slow motion door een 'glasgordijn' rent is het definitieve fiasco een feit, daar is Sirk boven verheven.

Wat errug. Wat een geldverspilling. Naar Gere kan ik echt niet meer kijken! Ryder werkte op m'n zenuwen. Ach, ik lag maar wat op de bank te puffen met de balkondeur open, lekker die commercials om weer water te halen, te gaan plassen van al dat water enz.

avatar van 4leafclover
Het is al een hele tijd geleden dat ik deze film gezien heb maar toen vond ik het wel een mooie film. maar ik heb een zwak voor Gere.
ik denk dat ik de film ook eens moet herzien om tot een goeie stemming te komen!

Film viel allemaal nog wel mee, het verhaal had veel beter verfilmd kunnen worden,
nu bleef het allemaal nog aan de oppvervlakte.
Ik heb al veel betere films gezien met Gere, daarom vind ik hem best een goed acteur.
Het verhaal van de 'relatie' tussen hen twee had veel beter uitgespeeld kunnen worden,
nu ging het hem vooral aan het drama, terwijl je aan het begin ook gewoon al kon voorspellen
wat er op het einde met haar gebeurt.

Ik ben waarschijnlijk een van de enigen die dit een goede film vond.
De onmogelijke liefde en de vrienschap vond ik goed gespeeld. Ik heb van dit filmpje genoten voor de 4€ dat ik er voor betaald heb.

Ik heb 'm dan voor €5,- gekocht, al een tijdje terug. Maar tot in tegenstelling van de algemene waardering voor deze hier vind ik dit juist een héérlijke film. Een rustige film met veel fraaie (herfst-)beelden en fraaie ontwikkelingen van een cassanova tot een begripvolle man.
Het is een verhaal, punt. Geen diepere betekenissen maar wel warme voor een stukje naturel emotie. Tot de uitzondering ik behoren zal geef ik deze een vier ster.

Ik snap echt de lage waardering van deze film niet!
De chemie tussen Richard en Winona spat er van af! Zeer mooie film,goed verhaal!
Ik heb deze film al meerdere malen gezien en hij blijft mooi,maar met een helaas triest einde.
Vanavond weer kijken! 4 sterren van mij

avatar van Passiebloempje
Wat stond die hoed toch geweldig bij die witte jurk, stond haar fantastisch die combinatie! :s

avatar van Pollypeachum1
Nee, dit is veel. Nu speelt mijn vooroordeel mee dat ik licht onpasselijk word van een oude vent met een jong meisje, maar het blijft een saaie film en het raakte me geen enkel moment. Winona is een schatje om naar te kijken, maar daar blijft het bij.

avatar van brief encounter
Wat een draak van een film. Matig spel van Gere en ronduit slecht spel van Winona. Die maniertjes, tenenkrommend; ik moet gewoon wegkijken...

Het enige pluspunt is dat de film heel behoorlijk is geschoten en fraaie beelden van New York laat zien.

avatar van tommykonijn
Dit is zo'n typische film waarvan ik minstens twee of drie keer stukken voorbij heb zien komen op tv, maar die ik nooit in zijn geheel gezien heb; tot voor enkele weken geleden.

De film wil een onwaarschijnlijk liefdesverhaal vertellen tussen een oudere man en een jongere, zieke vrouw. Op zich geen oneven gegeven, maar het voornaamste probleem waar de film mee te kampen heeft is dat het middenstuk inhoudelijk niks om het lijf heeft. Er gebeurt verdraaid weinig, en wat er gebeurt is eigenlijk constant hetzelfde (ofwel de tortelduifjes hebben het erg gezellig, ofwel er gebeurt iets waardoor de relatie een barst oploopt).

Jammer, want de potentie is er zeker met deze twee acteurs. Het valt echter te zeggen dat ik zowel Gere als Ryder wel eens betere rollen heb zien spelen. Desalniettemin halen ze het niveau van de film wel omhoog, mede door de onderlinge chemie die ik wel oké vond. Het dramagedeelte had wel wat subtieler uitgewerkt gemogen. J.K. Simmons die met zijn muts gooit en de daaropvolgende in slow motion weergegeven reacties... zoiets vergalt eigenlijk de geloofwaardigheid van dat hele moment. Dit terwijl de film even later met de opstijgende vogels wél de juiste snaar weet te raken.

Autumn in New York is verder geen rampzalige film. De lage score hier verbaast me dan ook een beetje. Wat mij betreft doet de film niet veel onder voor het merendeel van dergelijke romantische dramafilms. De film is bovendien mooi geschoten; de stad New York wordt bij vlagen prachtig in beeld gebracht. Al met al een vermakelijke wegkijker, die door een gebrek aan inhoud en overtuiging eigenlijk net de plank misslaat.

avatar van IH88
Autumn in New York

Oversentimenteel en zoetsappig. Je zou er bijna kiespijn van krijgen. Ryder en Gere zijn redelijk, maar de echte chemie ontbreekt. De film wil te graag emoties bij de kijker losmaken, maar bereikt eigenlijk het tegenovergestelde. Het script is erg mager en vooral in het middengedeelte zakt de film aardig in. Als pluspunt moet ik wel zeggen dat de film een mooie sfeer heeft en je moet wel een ijskonijn zijn om helemaal niets te voelen. Te danken aan het spel van vooral Ryder.