Coach Carter (2005)

Verenigde Staten / Duitsland
Drama / Sport

geregisseerd door Thomas Carter
met Samuel L. Jackson, Rick Gonzalez en Ashanti

Highschool basketbal coach Ken Carter krijgt veel kritiek op zijn manier van coachen. Hij laat zijn hele team een contract tekenen dat eisen stelt aan hun schoolprestaties. Als ze niet aan die eisen voldoen, mogen ze niet spelen, wat Coach Carter de nodige problemen oplevert. Met discipline wil hij zijn team laten winnen, zowel op het veld als in de schoolbanken...

De film verschijnt 14 Januari 2005 in de bioscoop in Amerika. http://movies.yahoo.com/shop?d...

avatar van jassonn
Ashanti, nog een zangeres die het witte doek op zoekt.

BS
Als,toch wel, fan van mr Jackson zie ik hier een mix in van de Replacements maar dan met een '187'-tintje.
Ben geen drama-fan maar dat er zit toch wel een kans in dat ik deze leuk zal vinden ... ik zie er wel iets in.

Diesel
Trailer belooft niet veel goeds.

Het ziet er allemaal nogal clichèmatig uit.

Volgens IMDB is de relaese datum in nederland 2 juni 2005.

avatar van Naomi Watts
Coach Carter is 1 van mijn grootste verwachtingen dit jaar. Een basketbalfilm kan toch nooit saai zijn

Volgens mij gaat Coach Carter over Basketbal en geen American Football. Anders slaat het nergens op dat dit semi is gebaseerd op Butch Carter die de Toronto Raptors trainde van '97 tot en met '99.

avatar van sn@ke
Lijkt me een heerlijke goodfeelmovie met Jackson , moet ik zien.

avatar van BoordAppel
Feelgoodmovie bedoel je?

avatar van sn@ke
tjeezes , echt niet fris meer , idd idd "feelgood"

Geweldige film! Weer voortreffelijk gespeeld door Samuel L. !

Mk
Een bekend verhaal, maar toch erg goed uitgevoerd. Af en toe voorspelbaar, met toch wat verrassende dingen. Heb hem net in de bios gezien, ik verwachtte er niet veel van maar het bleek een goede film te zijn. Er waren helaas wel wat van de gebruikelijke Amerikaanse cliché's aanwezig. Tegen het einde werd de film ook steeds sterker.

****

Erg leuke film, vooral voor basketbalfanaten Zeer overtuigende rol van Samuel L Jackson.... ***,5

avatar van Goodfella
Basketbalscènes met Bruckheimermuziek, stereotype personages, flutclichés, gare TMF-soundtrack en genante moraallesjes. Yuk. 1*

MoKi*
Nadat ik de trailer heb gezien en mtv lijkt me een erg leuke en vermakelijke film.
Ik basketbal zelf op pleintjes ,maar bastketbal films vallen meestal tegen.
Ik denk dat deze film niet tegen valt ik heb wel indrukwekkende beelden gezien Samuel speelt erin en ik heb er wel vertrouwen in ik verwacht ook wel wat van deze film.

avatar van Naomi Watts
Above the Rim vond ik wel een goede basketbalfilm.

avatar van PinheadRules
Kheb deze film gisteren gezien in de sneak preview. Het begon goed, met een overtuigende Jackson. Naarmate de film vordert verschuift de nadruk van de film van het verhaal naar de (morele) boodschap, dat is een beetje jammer. Daarbij duurt de film wel erg lang. Ben er niet echt kapot van.

Een beetje een lange film, het draait maar om 1 punt. En dan Ashanti erin, had niet gehoeven. Jackson maakt deze film een beetje een publiekstrekker.

tja als we de waarheid al als saai gaan beoordelen en nep als interessant dan weet ik het ook niet meer.

avatar van johanm3
Ik vond dit een vermakelijke film. Ik geef deze film een 3*, al is het een standaard film en weet je precies
hoe de film zou eindigen en welke ontwikkelingen er kunnen komen, vond ik het toch leuk om te zien.
Dit komt in mijn geval vooral door Samuel L. Jackson. Ik vind het leuk om te zien hoe hij van het basketbal team wat haast niets presteert een goed geolied team te maken. Daarnaast wil hij dat ze ook aan hun toekomst denken. Zijn omstreden trainingsmethode doet nogal wat stof opwaaien in de film.
Ik wil deze film eigenlijk 4* geven, maar omdat het een nogal standaard verhaal is en er erg veel cliché inzitten hou ik het op 3*
De jongeren in deze film acteren trouwens top.

Het verhaal was opzicht wel goed. Het had een goede film kunnen worden als de acteurs niet zo verschikelijk waren, behalve Samuel L. Jackson dan. En Ashanti had van mij ook niet erin gemogen.

3 *

Ik hoopte op een echte basketbal film (zoals Above the rim), maar dat was het helaas niet. Ik kreeg het gevoel dat ik naar een mix van Dangerous minds en Sister act zat te kijken.
Het viel mij dus erg tegen helaas.

Grample schreef:

3 *

Haha, de acteurs waren echt niet zooo verschrikkelijk. Overdreven zeg! Ik vond die jongens allemaal best goed spelen. En Ashanti deed het goed. Wat ik alleen niet geloofwaardig over vond komen was dat ze ineens de baby weg had gehaald en dat alles toch koek en ei was. Daar werd een beetje te makkelijk en snel overheen gegaan in het verhaal. Verder vond ik het verhaal erg goed. Het is trouwens toch een een waargebeurd verhaal van Mr. Carter himself? Ik had het nog wel leuk gevonden dat je nog een stukje van de waardering zou zien van de ouders/leraren/directrice school dat Coach Carter het toch allemaal voor elkaar heeft gekregen. Dat mistte ik wel een beetje. Als ze de wedstrijd gewonnen hadden had ik het nep gevonden, trouwens. Toch uiteindelijk wel een leuke film, ik geef 'm 3 sterretjes!

ik vond het een topfilm....heb er van genoten...hij duurt iets lang
er dan 2 uur...en heb echt genoten van deze film..!

Helemaal mee eens
geen moment te langdradig.

Ben het er ook mee eens... geweldige film...

Maar heb ik het mis, of is het waargebeurd??

Ik vond dit een hele goeie film.
Zeker niet langdradig, heb ervan genoten !!!

avatar van javaboy
dvdmaster schreef:
Geweldige film! Weer voortreffelijk gespeeld door Samuel L. !

helemaal mee eens

avatar van moviefreak#1
Ik wil voorop stellen dat ik het een uiterst vermakelijke film vond. Nu dat dat gezegd is wil ik er nog even bij vermelden dat het veel meer had kunnen zijn. Natuurlijk verwacht ik niet veel van een MTV films productie maar ik had wel verwacht dat Samuel L. Jackson er iets beters van had kunnen maken. Dat lukt hem slechts gedeeltelijk. Al is het alleen maar omdat hij als enige een fastoenlijke acteerprestatie neerzet, die jongens lijken te zijn uitgeloot bij een MTV prijsvraag en maken het allemaal heel ongeloofwaardig (en dat is moeilijk voor een waargebeurd verhaal). Verder heeft de regisseur schijnbaar zijn uiterste best gedaan om alle clichés tevoorschijn te toveren met als hoogtepunt nog wel het afgrijselijke einde (na de wedstrijd dus).

Typecasting is één ding maar dit gaat wel erg ver. Alleen maar luidruchtige hiphoppers die geen woord fatsoenlijk engels praten en alleen maar woorden als nigga, tight, fresh, gangsta en andere slang lopen uit te kramen. Persoonlijk heb ik er al een hekel aan als er één zo'n type rondlopen maar hier is er met uitzondering van Jackson waarschijnlijk niemand die weet dat ze geen engels praten. En dan nog dat blanke figuur er tussenin zetten die nog meer gekke woorden uit zijn mouw schud. Dat zorgde ook meteen voor de meest belachelijke scène uit de film waarin Jackson het team toespreekt dat Afro-Amerikanen het niet vaak redden en deze puur blanke jongen het hardste ja knikt alsof hij bij die doelgroep hoort. Verschrikkelijk, maar wel heel erg MTV.

cliche cliche cliche gatverdamme wat een K*T film

moraalridders