The Apostle (1997)

geregisseerd door Robert Duvall
met Robert Duvall, Farrah Fawcett en Billy Bob Thornton

Eulis 'Sonny' Dewey is een predikant uit Texas en leeft een gelukkig leven. Tot op een gegeven moment zijn vrouw vreemd gaat en hij zijn kerk verliest. In woede slaat hij de minnaar van zijn vrouw in een coma en moet vertrekken. Hij begint een nieuw leven in Louisiana en probeert daar een nieuwe kerk op te richten.

De film is vrij apart in de zin dat de hoofdpersoon aan vrijwel ELKE dialoog deelneemt en deze dialogen vrijwel altijd religieus getint zijn. Dit geeft het een speciale sfeer mee. Het verhaal verder is inderdaad tamelijk traag en oninteressant.

Absolute prachtrol wel van Robert Duvall. 3*