Black Hand (1950)

Misdaad / Film noir

geregisseerd door Richard Thorpe
met Gene Kelly, J. Carrol Naish en Teresa Celli

Johnny Columbo arriveert in New York, waar hij de dood van zijn vader wil wreken die is vermoord door de maffiabende Black Hand. Samen met de Italiaanse politieagent Louis Lorelli zet hij een burgerwacht op touw om weerstand te kunnen bieden tegen de steeds hardere acties van de bende, maar al bij de eerste bijeenkomst wordt Johnny gevangengenomen en half doodgeslagen. Hij geeft echter niet op en wanneer Louis na een bomaanslag een mogelijkheid ziet om bendelid George Alani voor de rechter te slepen, begint het erop te lijken dat zijn wraak zoet zal zijn.

zaterdag om 0.150 uur op wdr

avatar van obiwan1958
Very nice,met topakteur Gene Kelly die nog maar eens bewijst dat hij dramatische rollen aankan en niet alleen goed kan dansen!Word helaas niet uitgebracht op DVD in Europa,jammer

avatar van obiwan1958
stinissen schreef:
zaterdag om 0.150 uur op wdr

in het engels had hij wel hoger gescoord!

obiwan1958 schreef:

in het engels had hij wel hoger gescoord!

Dat maakt mijn niets uit hoor.