The Big Hit (1998)

Actie / Komedie

geregisseerd door Kirk Wong
met Mark Wahlberg, Lou Diamond Phillips en Christina Applegate

Melvin Smiley is een jonge, succesvolle huurmoordenaar. Samen met 3 maatjes besluit hij Keiko. de dochter van een rijke Japanse zakenman, te kidnappen. Ze weten echter niet dat deze net bankroet is gegaan. Bovendien is zijn dochter peetdochter van Paris, de baas van de 4, die op zoek gaat naar de kidnappers. Ondertussen worden Keiko en Melvin verliefd.

overdreven actiescenes maar het heeft toch een paar goeie momenten 3.5*

avatar van animalkrullie
Een hippe, vlotte aktiekomedie die lekker wegkijkt.
Heb bij vlagen smkelijk gelachen, de aktie is ook oké.
Persoonlijk vond ik Lou Daimond Philips vermakelijk akteren.

Usual Suspect
Erg platte en simpele film, met humor waar je van moet houden.

Maar ik heb me prima vermaakt met de film; het acteerwerk is niet slecht, de actie die in de film zit is erg strak in beeld gebracht en er zit de nodige humor in (die andere misschien irritant vinden, maar ik niet).

3,5.

avatar van nightbreed
It's all about love

avatar van N811
Dit is echt een walgelijk simpele film met ontzettende slechter humor. Ik denk ook dat mensen die dit goed vinden een ontzettende slechte smaak hebben. Ergelijk gewoon.
Alleen het chinese meisje is punten waard.

Super !

avatar van sinterklaas
nightbreed schreef:
It's all about love

Was toevallig de film die ik gister gezien heb voor ik deze ging kijken.

Maar dit was me toch weer een heerlijke actiefilm met een zalige dosis humor. Mark Wahlberg maakt er in zijn jonge jaren ook nog iets prachtigs van en daarnaast is Lou Diamond Phillips ook weer eens lekker op dreef. Verhaal is ook lekker maf: Gangsters ondvoeren per ongeluk de schoondochter van hun baas zonder dat ze dat wisten. Hahaha. De film bevat zoveel heerlijke flauwheid, afwisselend met sublieme en coole actiescenes en kogelbaletten ala John Woo. Gewoon een adrenaline kick van het begin tot het eind. Daarnaast was China Chow ook een lekker ding en maakte er ook iets geinigs van, of Smileys schoonvader...

Ook vond ik die videotheek-scenes (en dat eindgevecht in de videotheek) erg leuk.

Gewoon weer heerlijk op zijn ouderwets genieten van dit soort brainless actie/komedies. Moet toch zeker wel kunnen om de zoveel tijd. Ode aan de jonge Mark Wahlberg die later ook in sublieme films speelde.

LEIDENAAR187
Toen deze film net uit was heb ik hem ongeveer 5x gezien dat jaar erna,heb hem zelfs 1x meegenomen naar school toen we film mochten kijken in de klas en iedereen vond het fantastisch(op een enkele zeikerd na)
Heb hem lang niet gezien maar weet nog precies hoe die ging.

Heerlijke onzin,flauw en stomme actie.
Mark wahlberg die van die berg af rent met een auto achter zich aan,diamond met een heerlijke veraderlijke rol waar over-acting om de hoek komt kijken.
Apllegate voor het oog,en ook het chinese meissie mocht er wezen.

Dat gevecht in die videotheek en de humor die erin verwerkt zit,echt heerlijk.
Ook die achtervolging met die auto's en er 6 man ofzo eruit hangen,ziet er zo lomp uit haha.

3.5

aerts007
Gewoon een goede met een vleugje humor overgoten aktiefilm.

avatar van missl
vermakelijke actie met leuke humor. niet over nadenken en gewoon kijken.

domkey
No Brainer First Class! Leuk vertier, niet meer,niet minder.

avatar van DVD-T
Een tijd geleden dat ik deze had gezien. Gisteren na een paar jaar herzien op Blu-ray. Een leuk weerzien was het zeker.

Toch niet zo erg goed zoals ik mij de film herinnerde. Voor een actiefilm zit er niet veel actie in. Toch zijn de scènes die wel aanwezig zijn een genot om te zien. Lekker vlot geschoten, en een erg goede sound design. Ook zitten ze vol met absurde humor om het nog genietbaarder te maken. Qua camerawerk en belichting is vooral de eerste shoot-out erg mooi gedaan. De rest van de film speelt vooral op de karakters en de absurde situaties waarin ze verkeren of terecht komen. Hier wordt ook vooral gericht op de humor. Ik heb iniedergeval een aantal keren goed kunnen lachen.

Helaas weet de film niet een bepaald niveau vast te houden, en is het acteerwerk en het verloop van het verhaal nogal wisselend. De laatste actiescène(s) maken dan weer veel goed. Wahlberg en de rest van de cast heeft er duidelijk plezier in. Dat plezier druipt er in alles in de film vanaf. Wat rest is een erg vermakelijke film die nergens echt hoogstaand is maar wel erg leuk blijft. Een echte feel good actiefilm.

avatar van Skrean
Heerlijk vermakelijk.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Geforceerd cool.

De hoge dosis humor is er vooral een van dik hout, al zitten er ook een paar aardige grapjes tussen. Wat gelukkig een hoop rechttrekt aan deze wisselvallige film is de actie. Met Woo en Snipes op de productiestoel had het ook moeilijk anders gekund. Met een minder misplaatst coolheids-gehalte en een meer gepeperde score was de balans waarschijnlijk beter geweest, al lijkt de film zich juist te willen verschuilen onder een geforceerd cultsausje.

Redelijk.

avatar van Minority_Check
ik vond de actie scenes best leuk
Voor de rest was het mager en kon veel beter

avatar van xxERWINxx
Zeer aardige actiefilm!

avatar van Toontje G
Om een aflevering van Bassie en Adriaan kan je harder lachen.

avatar van Pollypeachum1
Heel, heel slecht. Niet spannend, niet grappig, platvloers.

avatar van Tup&Joep
Een beetje rommelige doch vermakelijke actiefilm.

avatar van Rarara
BAD op een verkeerde manier! Het doet denken aan een franse misdaadcomedy. het heeft een paar momenten maar wat een slecht, onevenwichtig verhaal

HALVE TAMME.
Lang geleden dat ik deze film aanschouwd heb,vanavond maar weer eens opzetten.

YouTube - The Big Hit (1998) HD trailer.

HALVE TAMME.
"Herzien".

Anno 2014 staat The Big Hit (1998) in mijn boek nog steeds
bekend als een leuke,vlotte,flitsende actie / komedie.

3 solide sterren van mijn kant voor The Big Hit (1998).

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, leuke vlotte actie-komedie.
Wat achtervolgingen, gevechten en explosies en wat humor.
Redelijk verhaal, maar soms wat flauwe (kinderachtige) actie scenes.
Heb mij hier wel mee vermaakt, het was ook een korte film ongeveer 86 minuten en dat is ook precies genoeg.

Erg matig.

Wong probeert duidelijk een hip, tof filmpje te maken, maar hij mist gewoon het talent. Het is ook niet de eerste HK regisseur die zich mispakt aan Hollywood, al is dit toch nog wel iets anders dan wat een Hark enzo in Amerika maakten.

De pogingen tot humor zijn erg flauw, de hippe editing tijdens de actiescenes oogt eerder goedkoop en de acteurs zijn echt brak. Zo zit je naar een film te kijken die echt wel heel hard probeert, daarin ook nooit opgeeft, maar eigenlijk zelden tot nooit raak schiet.

Het hele plotje met Wahlberg's schoonfamilie had er zo uitgekund, de actie is te min voor een film als deze en wat er dan overschiet oogt goedbedoeld, maar sleept eigenlijk veel te lang aan. Het is jammer, want volgens mij hadden een paar kleine details een groot verschil kunnen maken, maar uiteindelijk is het een eerder vervelende zit geworden, waarbij het vooral het enthusiasme van de regisseur is die iets milder stemt.