ad
  • 8.106.400 stemmen

Romy and Michele's High School Reunion (1997)

Komedie | 92 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: David Mirkin

Met onder meer: Mira Sorvino, Lisa Kudrow en Janeane Garofalo

Releasedatum: 25 april 1997

Over Romy and Michele's High School Reunion

"The Blonde Leading The Blonde."

Romy and Michele waren vroeger niet bepaald populair op de middelbare school. Als ze horen dat er een reünie georganiseerd wordt, realiseren ze zich dat hun leven niet geworden is wat ze er van verwacht hadden. Ze besluiten tijdens de reünie net te doen alsof ze het helemaal gemaakt hebben.

imageimageimageimageimage

Billy Christianson

Toby Walters

avatar van Jordy

Jordy

Er is geprobeerd een soort vrouwelijke Dumb and Dumber te maken, maar de hoofdrolspeelsters zijn niet echt geschikt voor de rollen, en het verhaal is slechts heel af en toe leuk een heel klein beetje leuk. Anderhalve ster.

avatar van azreal

azreal

Deze film is echt heel slecht. De leuke momenten zijn heel erg ver te zoeken

avatar van vic

vic

je slechte film was niet leuk

avatar van Sparkle

Sparkle

Ik vond hem dan wel weer leuk. Niet dat ik zeg "goede film - moet je zien"; maar kan niet zeggen dat ik 'm slecht vond.

avatar van rzasa

rzasa

Toch wel vermakelijk filmpje zo op de dinsdagavond. Cliché: pretentieloos vermaak.

avatar van MiXeR

MiXeR

Deze film was egt zoo grappig! 3 1/2 ster

avatar van MiXeR

MiXeR

Leuke muziek ook

avatar van CAPIpsv

CAPIpsv

Geen spuersaaie film, maar vindt hem kwa acteerwerk en inhoud echt niet mooi.

Hij is wel vermakelijk, als bijvoorbeeld niets te doen hebt, en zin hebt om een filmpje te kijken die niet al te lang is.

2#

avatar van AHWA

AHWA

Al een tijd geleden gezien. Hoogst irritante rollen van Kudrow en Sorvino. Kudrow vind ik in Friends al niet leuk, veel te chaotisch en hier deden ze er nog een paar schepjes boven op.

Zelfs als eye candy vallen de twee me diep tegen. 0,5*

avatar van Anne-marie

Anne-marie

AHWA schreef:

Precies wat ik ook zou zeggen, maar niet heel erg vervelend om naar te kijken, vond ik.

avatar van erwku

erwku

• 1932 stemmen

hij is nog niet helemaal af, maaar wat een prul!!!!!

wat een prul tot nu toe, ga hem wel afkijken

wat een prul het word erger, zielloze prutfilm,

vervelend, bagger moraal, veel grappen die niet leuk zijn,

en wat een slechte karakters,.. wan wan wan

avatar van arne66

arne66

Ik heb gisteren de film gezien en vond hem wel oke. Acteerprestaties vond ik niet al te best. Ik geef hem 2,5 sterren.

avatar van predator

predator

jc, wat is dit slecht zeg.

avatar van as

as

Titel klinkt als een pornofilm..

avatar van Rujar

Rujar

as schreef:

Titel klinkt als een pornofilm..

Ik zou het niet weten

Ach je kan een hele omschrijving aan de film geven. Maar je kan het jezelf ook heel simpel maken net zoals het niveau van de film zelf.

Zeer goedkoop, 13 in een dozijn, niet om te lachen, voorspelbaar, acteren ??, had wel wat schattigs.

avatar van Purmerend

Purmerend

Wat een ramp dit, echt de grootste prul! 0,5*

avatar van The Contender

The Contender

Ik vond de de rollen van niet al te snuggere blondjes goed weergegeven van Kudrow en Sorvino. Grappige en Vermakelijke film...

3.0 *

miepke

ik vond het op zich wel een grappige film maar ik vond de personages soms ook wat irritant

ik geef toch 2,5*

BlueSword

aardig en niet meer, zaten wel grappige momenten in en vind die meiden wel erg leuk stelletje, maar een beetje te voorspelbaar en soms erg saai.

kArIzMa_TuRk

vond hem niet zo heel leuk maar omdat een friends actrice erin speelt ging ik hem kijken.. nou het is een komedie film maar heb eerlijk gezegd niet gelachen.. daarom geef ik een 2* voor de moeite..

avatar van Chriis_xXx

Chriis_xXx

Ik vond het opzich wel een leuke film. Hoefde er niet al te veel bij na te denken, en lach af en toe nogal in een deuk! 3,0 sterren.

avatar van hel1

hel1

echte feel good-movie. de 2 dames doen het leuk in hun kleurige outfits. weinig inhoud heeft de film, maar hij is wel vermakelijk.

2.5

avatar van (R)filmmaker007

(R)filmmaker007

AHWA schreef:

Wie vind kudrow nu irritant??

Phoebe rocks, you not!!

ze zo choatisch dat het juist grappig is

Maar misschien heb je gelijk over de film (ik heb hem nog niet gezien)

avatar van nightbreed

nightbreed

Standaard klein filmpje met standaard typetjes en standaard verwikkelingen die ik, dankzij de altijd schattige Mira Sorvino, nog net het bekijken waard vond.

Cijfer: 2,5

avatar van notorious_kim

notorious_kim

Supergrappige komedie die vooral gemaakt wordt door lisa kudrow. ik blijf van deze film genieten!

avatar van Pantoffel

Pantoffel

Film valt, voor mij, nog mee tot ze echt aan hun Reünie aankomen.

Dat dansje dat ze uiteindelijk doen is gewoon te belachelijk.

Hun outfits zijn wel lachen

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Nogal flauwe film.

Lisa Kudrow is een aardige actrice die een paar leuke films had maar dit is toch echt een van haar mindere. Er zaten een paar irritante personages in deze film maar Christie was de ergste. Ook is alles erg voorspelbaar. 1,5 alleen voor Lisa Kudrow.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Ik vond hem eigenlijk best leuk als parodie op al die zouteloze tienerfilms. Guilty pleasure? Wellicht.

avatar van Tweeke

Tweeke

een meesterwerk is het natuurlijk niet, maar ik vond 'm best wel leuk, vooral omdat ik Lisa Kudrow wel graag bezig zie..er zijn zeker veel slechtere films

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Hieraan begonnen omdat ik van deze regisseur Heartbreakers (2001) zo leuk vond. Dít is wel even wat anders, maar af en toe toch heel vermakelijk, bijvoorbeeld de leeghoofdige naïviteit (en het aanstekelijke enthousiasme) van de titelpersonages, de agressie van Heather Mooney (uitstekende rol van Janeane Garofalo), Kudrows sollicatiepogingen en de over-the-top-momenten op de reünie. Jammer dat die reünie zelf verder nogal tam is en vol voorspelbare personages en ontwikkelingen zit, en het doet ook enigszins ongeloofwaardig aan dat de aantrekkelijke en welgevormde blondines Sorvino en Kudrow geen van beiden aan een man zouden kunnen komen. . . maar wat maakt het uit.

avatar van JoeCabot

JoeCabot

OK, niet alles aan deze film is slecht. Zo vond ik de soundtrack wel leuk. Ik moest ook een drietal keer lachen geloof ik, misschien zelfs vier of vijf keer. Voor de rest waren bijna alle dialogen eerder “meh”. Dus niet pijnlijk ongrappig, maar gewoon net niet gevat.

Al is het gebrek aan humor niet eens het grootste probleem van Romy and Michele's High School Reunion (die titel alleen al), wel het volledige gebrek aan originele ideeën. Bij zo goed als iedere scène dacht ik: dit heb ik al eens eerder gezien. Romy and Michele is in essentie een herkauwsessie van anderhalf uur.

Mira Sorvino en Lisa Kudrow deden hun best, maar dit project was eigenlijk gewoon gedoemd om te mislukken. Ik ga er maar vanuit dat beide dames hun handtekening al gezet hadden voordat ze het scenario te zien kregen. Anders snap ik niet wat hen bezielde om hieraan mee te werken.

… En wat bezielde mij om deze film een kans te geven?! 2*

avatar van =EL!ZE=

=EL!ZE=

The gayest non-gay movie of all time