Hedwig and the Angry Inch (2001)

Komedie / Muziek

geregisseerd door John Cameron Mitchell
met John Cameron Mitchell, Michael Pitt en Miriam Shor

Hedwig is in Oost-Berlijn geboren als de jongen Hansel. Hij werd verliefd op een Amerikaanse soldaat, en onderging een sex-operatie om met hem te kunnen trouwen en naar het westen te vluchten. Helaas is het niet helemaal naar wens verlopen: jaren later tourt Hedwig met haar rockband door de States, en vertelt ze haar levensverhaal tussen de concerten door. Haar tourdata vallen gelijk met die van rockster Tommy Gnosies, een jongen die ooit verliefd was op Hedwig, maar er op een dag vandoor ging met al haar liedjes.

avatar van Wolkenmeter
Een vreemde musical, met gebruik van animaties en dergelijke. Enkele liedjes ervan zitten nu nog altijd in mijn hoofd, en het is al meer dan 2 maand geleden dat ik hem heb gezien

Deze film is zeer oke, redelijk bizarre roadmovie, met heel aardige flashbacks. Stevige muziek.
Wat mensen uit het voormalig Oost-Duitsland al niet doen om naar het westen te komen.(waarschijnlijk alleen om het KaDeWe te bezoeken)

Niet echt je van Hed.

echt briljante film.. goed verhaal, goede muziek.
veel leuke extras op de dvd ook.

avatar van petey
Aanrader als je in een klote humeur bent. (als je tenminste van musicals houdt)

kappeuter (moderator)
Deze film ligt sinds kort in de videotheek. Moet 'm nog zien. Ben benieuwd wat de Mouling Rouge liefhebbers hier van vinden.

avatar van Yak
Yak
de afgrijslijke voorkant van de soundtrack-cd schrok me in elk geval danig af!

Ik las de titel en ik dacht; Een spin-off van Harry Potter's Hedwig. NOT!

Ik las de titel en ik dacht; Een spin-off van Harry Potter's Hedwig. NOT!

Wie is Harry Potter's Hedwig?

avatar van Jordy
Jordy (admin)
z'n uil

Is dat z'n uil? Ow , ik dacht dat het dat ene meisje was....Harry Potter niet gezien? Tsssk, shame on you!

Is dat z'n uil? Ow , ik dacht dat het dat ene meisje was....

Nee, die heet Hermione.

avatar van lorelei
heel erg aparte film! Maar wel erg leuk! De muziek is echt geweldig.

avatar van narva77
Ik kon niet alle musicalstukken even goed waarderen (had ik ook bij 'Dancer in the Dark', en de muziek was ook niet altijd leuk, maar het verhaal op zich weer wel. Flashbacks, animatie's e.d. maken het interessant. Die John Cameron Mitchell is volgens mij erg talentvol, hij regisseerde de film en speelt de hoofdrol. Het zou mij niks verbazen als hij ook de liedjes heeft geschreven.
Kortom, al met al de moeite waard, maar echter niet voor iedereen.

avatar van StuF
heerlijke film! opbeurend als je in een eenzame bui bent. ook nooit geweten dat ik zoveel gemeen kon hebben met een geslachtloze dragqueen

MFEO
Deze film wordt op zondag 23-03-2003 om 21:30 uur vertoont in bioskoop Cinerama Rotterdam. In kader van Sungay Times. (Iedere zondag avond een andere homo getinte film.)

depressieve homo-ding wat het precies is weet ik niet. die aan de zelfkant leeft. een oudbakken allemaal.

avatar van herman78
wat is dat, een allemaal? net zoiets als een avondmaal?

vreemde film. in het begin zat ik te wachten op wat er nou allemaal gebeurd is. dit wordt langzaam ontrafeld. de hoofdrolspeler deed het ok. de rest vond ik wat minder en het meisje/jongen uit de band (achtergrondzanger(es) met opgeplakte baard vond ik ronduit irritant. idd de muziek is wel heel gaaf. kwa punten wordt het dan iets van 2,5.

ik was op de trailer afgegaan, toch maar niet meer doen. die beloofde veel meer.

avatar van narva77
Hmm, die muziek (soort commercieële punk) is niet echt mijn smaak. Vond ik 'High Fidelity' of 'Almost famous' toch leuker.

avatar van petey
heerlijke muziek juist. En een man door een vrouw laten spelen, ik vond het wel leuk gevonden.

Goede film, flitsend, vernieuwend en een aardige dosis humor

avatar van xangadix
Voor 2,7 euro op dvd in de uitverkoopbakken zien liggen. Erg leuke film en een bijna net zo lange documentaire erover krijg je er gratis bij.

Ik had niet eens door dat Yitzhak gespeeld werd door een vrouw... Het viel me wel op dat hij zo hoog kon zingen...

Heerlijke film. Michael Pitt kiest er toch wel de goeie projecten uit.

avatar van katie morosky
Wat een misbaksel. Bah. Je valt van de ene slechte song in de andere. De film was me een enerverend brokje cinema, niets vond ik zelfs maar ok. Het al dan niet goed vinden van de muziek is persoonlijk (slechte songs met slechte songteksten). Vond ik dus niet goed. Vond de acteurs te vaak te melodramatisch eròver. Of soms weer te onderkoeld dat je je afvraagt: waar is de acteerprestatie?
Het is niet zo dat ik niet hou van dit soort films: van Velvet Goldmine heb ik wel errug genoten. Bij deze film wou ik vroegtijdig de zaal verlaten. Net toen ik m'n jas aanhad kwamen de credits. Hedwig is niet voor mij. Misschien is het een fantastisch meesterwerk en heb ik hem gewoon niet begrepen. Wil iemand mij ertoe overtuigen deze film nogmaals te bekijken?

subliminal
katie morosky schreef:
Wil iemand mij ertoe overtuigen deze film nogmaals te bekijken?

Verspilde moeite. Love it or hate it.

avatar van kurWA
Ik vond het een heel goede film!
heb erg van genoten!

or..
ADORE it..
ik vond dit een prachtige film. Echt gewoon geweldig, leuk verhaal, leuke animaties EN die John Cameron Mitchell is een talent van jewelste.
De liedjes vond ik ook geweldig en het bizarre haar van Hedwig is gewoon grappig.

zeker mijn favoriete film ooit..

Prachtige film!
Hemelse muziek die je laat meedrijven. Rillingen over heel je lichaam. Wat wil je nog meer?

avatar van Dutchfan
Wat een vreselijke film.Hedwig moet wel een van de meest irritante mensen zijn,die ik ooit in een film heb gezien.
Ik was blij,dat de aftiteling begon.