• 8.348.293 stemmen

Geregisseerd door: Barbet Schroeder

Met onder meer: Sandra Bullock, Michael Pitt en Ryan Gosling

Releasedatum: 11 juli 2002

Plot Murder by Numbers

"The only flaw in their plan was her."

Wanneer het dode lichaam van een vrouw aangetroffen wordt, is het aan Cassie Mayweather en haar nieuwe partner Sam Kennedy om de dader te vinden. Het onderzoek leidt naar twee tieners, die een pact hebben gesloten om samen de perfecte moord te plegen. Er ontstaat een kat-en-muisspel tussen de jongens en de rechercheurs.

imageimageimageimageimage

avatar van frans123

frans123

AGE-411 schreef:

Deze film is na schijnt gebaseerd op de top250iger 'Rope' van Hitchcock

Jaaaaaaaaaaa tijdens de film dacht ik ook af en toe aan Hitchcock (imitatie)

avatar van frans123

frans123

avatar van IH88

IH88

“Man cannot live freely without embracing suicide and crime.”

Aardig uitgangspunt waar te weinig mee gedaan wordt. Murder by Numbers had een hele goede film kunnen zijn, maar het plot kent te veel onlogische ontwikkelingen, oninteressante subplotjes en mager uitgewerkte personages.

De acteurs doen hun best en vooral Gosling en Pitt zijn goed. Maar de perfecte moord kent te veel gebreken en de politie is hun wel heel snel op het spoor. Vooral op het laatst wordt het onderzoek er doorheen gejast en de twee bedachtzame jongeren (nou ja, je eigen kots laten liggen bij de crime scene is niet slim) worden zonder reden emotionele en jaloerse wrakken. Het einde is ook belachelijk. Jammer, het begin was goed en met deze acteurs en een beter script had er meer ingezeten.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

[quote]frans123 schreef:

O.........ik heb de film nu twee keer gezien, tv onlangs en tig jaren geleden, maar ik heb nooit de titel kunnen plaatsen..............................(wie helpt???)[/quot

Ik zoek een film kun je hier op moviemeter elke vraag stellen!

Maar wat zoek je nu ik toch schrijf ? ( wie weet weet ik het ? )

avatar van Sol1

Sol1

Die Engelse kreet 'by numbers' zou zoveel moeten betekenen als het Nederlandse 'volgens het boekje'.

avatar van Rickyman

Rickyman

Gewoon een hele aardig thriller, weer prima vermaakt.

Het verhaal is misschien niet zo bijzonder, maar vond de rollen wel goed vertolkt. Vooral Gosling paste uitstekend in zo'n rol. Zeer geloofwaardig .(; En vraag me niet waarom, voor Sandra Bullock heb ik gewoon een zwak.

avatar van Toontje G

Toontje G

Niets mis mee, maar geen topper.

avatar van des1

des1

Iets te doen of te ondernemen "by numbers" wil zeggen dat je iets planmatig (gecalculeerd) doet, dus zoals de twee jongens doen.

avatar van Angel9999

Angel9999

Dus dat des1 en daarbij vind ik het wel een goede film met mooie acteerprestaties en het gaat in deze film niet enkel om wie de moord heeft begaan.

avatar van FlorisV

FlorisV

Rickyman schreef:

En vraag me niet waarom, voor Sandra Bullock heb ik gewoon een zwak.

Behoeft geen uitleg hoor. Alleen al dit soort uitspraken:

"I have no desire to maintain a lifestyle. I am a horrible celebrity. If I am out in public, I dress like a pig."

Geweldig, die zelfspot!

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Geen slechte misdaad thrillerfilm. Het verhaal is leuk bedacht en daarbij ook redelijk tot film gebracht. Heel bijzonder en interessant lijkt het nergens te worden, maar vermakelijk en onderhouden is het wel. Neem daarbij dat de toen nog jonge acteur Ryan Gosling hier toch wel goed acteert en zich duidijk heeft bewezen. Dit samen met Michael Pitt die zijn rol daar tegen over wel bijzonder weet neer te zetten. Waar Sandra Bullock in deze casting helaas niet heel erg indrukwekkend over weet te komen en dan ook maar redelijk haar rol weet neer te zetten. Murder by Numbers is uiteindelijk dan ook maar een simpele vermakelijke film, waar enkel het acteer van beide mannelijke hoofdacteurs de film doen opbloeien.

avatar van Bxian32

Bxian32

Aardige film met als grootste manco Sandra Bullock. Komt totaal niet overtuigend over in deze rol. Ze was ooit een leuke ontdekking in Speed maar verder nooit echt van onder de indruk geweest.

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Prima misdaad thriller.

De film wordt wel alleen gedragen door Sandra Bullock, erg goede actrice, die jammer genoeg de laatste jaren een beetje uit beeld is geraakt. Rollen als deze (serieuze rol, geen goedbedoelde comedy) passen haar uitstekend en heb ik toch te weinig van haar gezien.

De nog jonge Ryan Gosling, die een erg arrogant jochie speelt en de rol van Michael Pitt maken verder weinig indruk en hadden ook random andere acteurs kunnen zijn.

Bij vlagen was de film wat simpel, doordat het al vrij snel bekend was wie de daders waren, wat de echte spanning er wel uithaalde.

De film ging meer over het onderzoek hoe en waarom, hopende op een misstap van een van de daders om ze met genoeg bewijs te kunnen oppakken.

Met nog een hele kleine twist aan het eind was dit een film die leuk was om weer eens te herzien.