Super Size Me (2004)
Genre: Documentaire
Speelduur: 96 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Morgan Spurlock
Met onder meer: Morgan Spurlock en Bridget Bennett
IMDb beoordeling:
7,2 (116.433)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 12 augustus 2004
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Super Size Me
"The first ever reality-based movie ... everything begins and ends in 30 days!"
Filmmaker Morgan Spurlock maakt zichzelf proefkonijn door 30 dagen niets anders te eten dan McDonalds voedsel. Hij probeert hiermee aan te tonen wat de lichamelijke en geestelijke effecten zijn van het overmatig eten van fastfood, om zo inzicht te geven in één van de grootste problemen in Amerika: vetzucht.
Externe links
Acteurs en actrices
Zichzelf
Zichzelf - Internal Medicine
Zichzelf - Gastroenterologist & Hepatologist
Zichzelf - Cardiologist
Zichzelf - Nutritionist & Dietician
Zichzelf - Exercise Physiologist
Zichzelf - Former Editor: Walking Magazine
Zichzelf - Morgan's girlfriend & Vegan Chef
Zichzelf - Law Professor, George Washington University
Zichzelf - Former U.S. Surgeon General
Video's en trailers
Reviews & comments
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Dat zal best maar als je kreten gaat roepen als:
Nee - die film liet eindelijk de waarheid eens zien! Werd hoog tijd ook, moet je wel een beetje oppassen. Fahrenheit is zelf ook zo manupalitief als de pest. Het zelfde waar je Supersize Me op afrekend. Net als bij Supersize me is Fahrenheit ook zo gemonteerd dat je er van alles bij kunt betrekken. Ik snap het verschil wat je nu precies wil aanduiden niet. Dat betekent in het geheel niet dat ik wel wat in de theorieen van Moore zie en dat ik zijn kruistocht tegen Bush een warm hart toe draag.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Ach ja, de hamburgertjes zijn enkel een kwestie van smaak he, met ook een rol voor mijn sterk neigend vegetarisme natuurlijk
. Voeg daaraan toe volstrekte ongezelligheid, massale populariteit en met name de ongeëvenaarde expansiedrift en de Mac is voor mij gewoon vre-se-lijk onaantrekkelijk.
Echter enkel om die laatste reden is mijn boycot ontstaan, daar kun je je vast wel iets bij voorstellen. Maar daar laat ik het verder ook bij, er hoeft van mij niets in de fik gestoken te worden ofzo. Super Size Me is voor mij verder een vrij onbelangrijk, entertainend filmpje dat een groot bedrijf een beetje in de zeik zet. Zoals iederéén zichzelf vooral niet constant alleen maar te serieus moet nemen, zeg maar - en zoals élk groot bedrijf zo nu en dan verdient, ook daarin kun je je vast wel een end met me meegaan (Moore heeft bijvoorbeeld Nike al gehad, met overigens ook wat geheel terechte kritiek). Voornaamste aandachtpunt is hier vetzucht van de gemiddelde Amerikaan/westerling, waarvoor best wat aandacht gevraagd mag worden. Dat Spurlock dit 'over de rug van een multinational' doet, ach, daar zit ik dus niet zo mee. Het houdt de discussie scherp, zeg maar. Provocatie heeft ook zo z'n nut. Maar, zoals je al terecht opmerkte: het is van een andere soort dan bij Fahrenheit 9/11.
De burger (zonder ham) zélf heeft trouwens inderdaad de morele verplichting anderen niet te veel lastig te vallen met zijn liefhebberijen - en dus zul je me fast food ketens nooit horen veroordelen (ook al vind ik kartonnen verpakking vreselijk) op de hoeveelheden troep die hun klánten laten rondslingeren. Dit even voor alle duidelijkheid, in een eerder bericht somde ik enkel even op waar aktievoerders zoal hun pijlen op richten, de ene keer dus terechter dan de andere. Ik merk dat ook hier weer de neiging ontstaat alles als links versus rechts te zien. En als ik nou nog érgens een grotere hekel aan heb dan aan de Mac.. 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Kijk - en daar begrijp ik nou werkelijk niets van 
Natuurlijk past het hele concept van zo een internationale keten totaal niet in mijn beleving van wat "juist" is, en staat het haaks op de dingen die ik weer terug wil, waarin verre landen nog ver zijn en niet elke winkelstraat ter wereld hetzelfde is.
Dat is zo ontzettend laf. Kinderen hebben nog geen besef wat lekker, goed en slecht is. En wat reclame is. Nog veel belangrijker punt. Het is voornamelijk ook de verborgen reclame die daarin een rol speelt.
Maar ja, als er dan een bedrijf is dat iets maakt dat gewoon ZO VEEL lekkerder is dan iemand anders ooit heeft kunnen verzinnen
tja, op smaak-cursus gaan waar ze lekkere dingen verkopen 
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Ah, maar daar kan ik het al HELEMAAL mee eens zijn. Links en rechts - als je jezelf tot een van de kampen wilt rekenen ben je verplicht toch op het een of andere vlak ernstig foute meningen op te gaan hangen.
"Het linkse kamp" dat soort kreten heb ik hier al eerder gelezen - nee, daar reken ik mezelf toch niet helemaal onder. Helemaal niet, moet ik natuurlijk zeggen.
Voor de rest, as, lig ik er ook absoluut niet wakker van dat iemand met foute voorstellingen van zaken iets wil beweren in een film - met de dikke bazen van dat bedrijf heb ik totaal geen medelijden, en ik zal er geen Big Mac (of Quarter Pounder, want die wijn ook erg lekker!) minder om eten.
Maar van een geheel andere orde dan Moore's film vind ik het wel, absoluut. Een fout verpakte (net als die hamburgers dus, want dat is inderdaad wel van een ellendig soort) "boodscha"over het wel of niet eten van een bepaald broodje enzo is goed en wel beschouwd natuurlijk niet de moeite waard om het er eigenlijk maar over te hebben - en je kunt erom lachen, je kunt je eraan ergeren of je kunt het negeren. Zal totaal geen zoden aan de dijk zetten EITHER WAY. Daarin moet je mijn enorm lange verhalen (hoezeer ik er overigens wel achter sta) niet al te ernstig nemen, want gelukkig heb ik wel dingen waar ik me meer zorgen over moet maken.
Mar Moore's film, zoals gezegd, is hiermee niet te vergelijken. Ik geef absoluut toe dat het verhaal zoals dat daarin verteld wordt OOK van slechts een kant wordt belicht, natuurlijk. Maar als tegenhanger voor de wereldwijd door foute mensen beheerste media uitgezonden en als waarheid verkochte leugens die uitsluitend de ANDERE kant belichten is het een zeer legitieme en zelfs belangrijke film. Als de door alle overheden braaf likkend gevolgde leugenaars voor 300% inzetten op een foute boodschap MOET je ook wel flink inzetten om de balans weer een klein beetje op de juiste plek te brengen, en wat dat betreft is het allemaal bepaald nog niet sterk genoeg gebracht. Wat zou het voor zin hebben gehad als Moore had laten zien dat GWB ook weleens een juiste zin had uitgesproken (om maar een flauw voorbeeld te noemen), of ergens een teken van menselijkheid had getoond. Als hij had laten zien dat er ergens misschien wel eens een keer een JUISTE beslissing over het een of ander was genomen - die schaarse keren worden in de media al volstrekt scheef uitvergroot en gebruikt om de vele leugens te bedekken - nog meer daarvan (welke voorbeelden vanzelfsprekend ook in fragmenten op TV zouden zijn gebruikt om de boodschap van de film in de media weer af te zwakken) zittenwe niet op te wachten. Dus dat Moore misschine voor 200% uitpakt om de ANDERE kant aan te tonen vind ik volstrekt legitiem.
Er zijn mensen door aan het denken gezet. En we hebben het hier niet over dejuistheid of de onjuistheid van een nergens verplicht boodje vlees, maar over het voortbestaan van de hele mensheid die op basis van leugens ernstig wordt bedreigd.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
.. waarbij de grootste vertegenwoordiger, voor velen zelfs hét symbool van de invasie, best ook een gedeeltelijk fout doch komisch tikkie mag krijgen hoor
.
(ik zou nog met je dochter gaan koken trouwens, volgende keer ECHT doen hoor, je wilt meteen niets anders meer!)
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Over de docu kan ik het ongeziens met je eens zijn, hoor. Maar wat mij vaak stoort, enorm vaak stoort is dat ze hun reclame op kinderen richten.
Dat is zo ontzettend laf. Kinderen hebben nog geen besef wat lekker, goed en slecht is. En wat reclame is. Nog veel belangrijker punt. Het is voornamelijk ook de verborgen reclame die daarin een rol speelt.
Eens, reclame is een slecht goed - maar then again: ik snap nooit waarom altijd Mac de gebeten hond is, want welk bedrijf dat iets verkoopt dat ook kinderen lekker of leuk vinden doet dat nouniet? Allemaal even schandalig,, hoor - volstrekt mee eens. Je ziet van die reclame's voor speelgoed (van minimaal 50 euro ofzo), waarin je in 20 seconden allerlei akties ziet die je met het stuk speelgoed kunt uitvoeren, ziet er geweldig uit. Arme kinderen sparen zich een bult aan hun zakgeld om het te kopen, en dan blijkt dat je na die twintig seconden dus ook presies uitgespeeld bent. Vind ik even misdadig, maar op de een of andere manier hoor je daar weinig over.
En dat directeur Ronald met zijn Ronald MacDonald huizen toch ook een hoop goed werk verricht, dat wordt eigenlijk ook weer nooit eens genoemd.
Die altijd maar eenzijdige aktievoering kan ik me altijd erg aan ergeren. (Maar dat komt denk ik omdat het nou net dat ene bedrijf betreft waar ik op de een of andere manier, en om meer redenen dan alleen het Culinaire Wonder dat Big Mac heet, een enorme plek voor in mijn hart heb. Ik zou dezelfde akties liever eens gericht zien tegen de Free Record Shop met zijn belachelijk beperkte keus waarmee het een schandalig slechte invloed op kinderen heeft die zo nooit eens met iets cultureel aanvaardbaars in aanraking kunnen komen.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Yeah! Wist je dat ik Free Record Shop ook boycot? Naja, totdat ze er van die leuke aanbiedingen kregen, toen ben ik ook gezwicht voor de gewetenloze commercie
.
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
.. waarbij de grootste vertegenwoordiger, voor velen zelfs hét symbool van de invasie, best ook een gedeeltelijk fout doch komisch tikkie mag krijgen hoor .
Oja, zeker mee eens - maar de reacties aan het begin van deze diskussie waren zo serieus volgend in de "boodschap"" van de film, daar mocht wel wat nuancering tegenover staan, hoor 
Watgingen jullie ook weer maken? Het leek me lekker, en ik lust bijna alles.
En de schapen blaatten:
Alle dingen zijn even lekker, maar sommige dingen zijn MEER even lekker dan andere dingen.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Het zal in ieder geval geen broodjes en wellicht zelfs geen vlees bevatten. Of genuanceerder: macaroni! Maken we een lekkere grote pan en gaan we met de restanten (want die kids van jou vreten toch veel te weinig, voed ze nou 's op man) de Free Record Shop besmeuren!
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Yeah! Wist je dat ik Free Record Shop ook boycot? Naja, totdat ze er van die leuke aanbiedingen kregen, toen ben ik ook gezwicht voor de gewetenloze commercie
We zouden er eigenlijk een film over moeten maken. Waarin we een maand lang alleen maar naar Marco B, Rene F en dat soort ellende gaan luisteren om aan te tonen dat je daarvan enorm dom uit je nek gaat lullen en raar gaat zitten meelallen, en dan FRS te kakken zetten omdat ze het iedereen verplichten te kopen door niks beters in huis te hebben. En we wijten het aan Conny's opgespoten lippen, natuurlijk! Zij is de schuldige, want daardoor kan manlief niet meer helder denken bij het leiden van zijn bedrijf.
Overigens vind ik het een volstrekt verwerpelijke zaak, maar je hebt helemaal gelijk: de prijzen zijn vaak een stuk beter dan in de toch ook al niet al te geweldige speciaalzaken - en voor het echt interessante werk kun je toch in Nederland niet meer terecht. Ik doe er dus net zo vrolijk aan mee - ach, het is toch allemaal al naar de donder, kunnen we net zo goed nog even genieten.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Marco B
Moordenaar van wie ook alweer? Oh ja, het halve Nederlandse volk
.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Eens, reclame is een slecht goed - maar then again: ik snap nooit waarom altijd Mac de gebeten hond is, want welk bedrijf dat iets verkoopt dat ook kinderen lekker of leuk vinden doet dat nouniet? Allemaal even schandalig,,
eens verder, maar met voedingsmiddelen ?
Die andere dingen doen er niet toe.
hoor - volstrekt mee eens. Je ziet van die reclame's voor speelgoed (van minimaal 50 euro ofzo), waarin je in 20 seconden allerlei akties ziet die je met het stuk speelgoed kunt uitvoeren, ziet er geweldig uit. Arme kinderen sparen zich een bult aan hun zakgeld om het te kopen, en dan blijkt dat je na die twintig seconden dus ook presies uitgespeeld bent. Vind ik even misdadig, maar op de een of andere manier hoor je daar weinig over.
En dat directeur Ronald met zijn Ronald MacDonald huizen toch ook een hoop goed werk verricht, dat wordt eigenlijk ook weer nooit eens genoemd.
Bill Gates doet ook zo iets maar nog steeds zijn zijn systemen kut.
Die altijd maar eenzijdige aktievoering kan ik me altijd erg aan ergeren. (Maar dat komt denk ik omdat het nou net dat ene bedrijf betreft waar ik op de een of andere manier, en om meer redenen dan alleen het Culinaire Wonder dat Big Mac heet, een enorme plek voor in mijn hart heb.
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
eens verder, maar met voedingsmiddelen ?
Die andere dingen doen er niet toe.
Kan ik een beetje in met je meegaan - maar lekkers als MacDonalds moet je toch niet teveel waarde geven op de "voedingswaren"-ladder. LAS de ouders er gewoon voor zorgen dat er een paar keer per dag een normale maaltijd op tafel staat en erop toezien dat de kinders op die omenten de juiste dingen binnenkrijgen. Een burger of zo tussendoor kan dan m.i,. helemaal niet zoveel kwaad en zou dan meer gezien moeten worden als tussendoortje, zoals je ook snoep e.d. eet.
(De snoepfabrikanten maken zich tenslotte ook behoorlijk schuldig aan het zich richten op kinderen).
Als de OUDERS van de kinderen nou gewoon eens beginnen zich te bekommeren over hun kroost en niet allebei zoveel de deur uit zijn, carriere jagend, en de kinders een handjevol geld meegeven met de meddedeling "haal zelf maar iets", dan kan het echt allemaal niet zo een kwaad.
De reclames over het speelgoed die ik noemde vind ik (afgezien van het feit dat de hele dag spelen met speelgoed dat gewoon waardeloos is geen hart- en vaatziekten met zich meebrengt) toch even kwalijk, vermits het een verkapte vorm van diefstal is om de kinderen onder valse voorwendelen het zakgeld uit de zak te kloppen. Draagt ookniet bij aan een goede ontwikkeling van een morele geest - zo een kind zal al snel gaan denken: oh, gaat dat zo? en zich daar ook op in gaan stellen.
En dat is toch eigenlijk ook bijzonder gevaarlijk. Het is wat minder direkt aan te tonen, maar ik ben ervan overtuigd dat het vertrouwen door dit soort praktijken al vroeg om zeep kan worden geholpen.
Bill Gates doet ook zo iets maar nog steeds zijn zijn systemen kut.
Ja, maar dat mag ook best gezegd worden. Maar als er een film gemaakt zou worden die Bill Gates als misdadiger afschilderde, geen enkele melding maakt van de positieve dingen die hij doet en zijn systemen tracht zwart te maken door te tonen dat het ongezond is om 24 uur per dag alleen maar achter een computer te zitten en Gates van die eigen verantwoordelijkheid van de mens de schuld te geven alsof hij het de gebruiker en de kinderen zou verplichten - dan zou ik me toch ook wel roeren.
(Overigens ben ik heel blij met zijn Windows systemen, hoor - in het DOS tijdperk begreep in HELEMAAL NIETS van computers)
En natuurlijk paint it alles heel erg graag black 
(Dat van dat briljante nummer, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Een Stones cd hebben liggen?....oef, das niet veel :O) )
Ouders opvoeden - kijk DAAR ben ik het nou eens helemaal mee eens. Want gek genoeg is het opvoeden van kinderen helemaal niet zo lastig als de meesten willen doen geloven, ze maken alleen over de verkeerde dingen een hoop heisa en vinden verachtelijke zaken inmiddels zo normaal dat ze de kinders daartegen niet meer in bescherming nemen. (als ik ermee klaar ben, zal ik ook maar eens een boek over opvoeden gaan schrijven).
JackTorrance
-
- 127 berichten
- 0 stemmen
wat een hoop gedoe zeg allemaal, kom op....
MacDonalds is gewoon lekker.
hallo hee, jullie zijn toch niet gek??
wat is er nu lekkerder dan op een katerige zondag een lekker supersize Big Mac menu naar binnen werken met 4 frietsaus en een MacKroket als toetje??
I don't get it.....
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
wat is er nu lekkerder dan op een katerige zondag een lekker supersize Big Mac menu naar binnen werken met 4 frietsaus en een MacKroket als toetje??
Naar de Burger King !!
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
wat een hoop gedoe zeg allemaal, kom op....
Ja he? Poepoe, je zou maar 's ergens dieper op ingaan.. schandalig!
Nietes.
Jawel hoor, en daar hartstikke trots op.
Als jij het zegt..
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
(Overigens ben ik heel blij met zijn Windows systemen, hoor - in het DOS tijdperk begreep in HELEMAAL NIETS van computers)
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Hehe, laten we alle multinationals hier even stevig onder de loep nemen, ik ben voor! Film is zeker weten geslaagd
.
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Wat ik nooit heb begrepen is die complete massawoede die er lijkt te zijn tegen grote bedrijven, zoals de Mac in dit geval. Uiteindelijk zijn het de consumenten die verantwoordelijk zijn voor het succes van een organisatie (zij nemen producten af), dus geef de Mac niet de schuld, maar de consument: die is zo dom die troep te kopen.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Wat ik nooit heb begrepen is die complete massawoede die er lijkt te zijn tegen grote bedrijven, zoals de Mac in dit geval.
Uiteindelijk zijn het de consumenten die verantwoordelijk zijn voor het succes van een organisatie (zij nemen producten af), dus geef de Mac niet de schuld, maar de consument: die is zo dom die troep te kopen.
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Wat ik nooit heb begrepen is die complete massawoede die er lijkt te zijn tegen grote bedrijven, zoals de Mac in dit geval. Uiteindelijk zijn het de consumenten die verantwoordelijk zijn voor het succes van een organisatie (zij nemen producten af), dus geef de Mac niet de schuld
Zit ik dit te lezen, ben ik het juichend helemaal met je eens. Op een ding na:
de consument: die is zo dom die troep te kopen.
De consument vindt het lekker. Iemand in Amerika heeft het beste recept uitgevonden voor Hamburgerbroodjes, en dat vinden miljoenen mensen lekker. En ben je nou DOM als je een broodje wilt kopen dat je lekker vindt?
Dit bedrijf heeft een gouden formule bedacht die blijkt aan te slaan. En wie het niet lekker vindt, die gaat egerns anders iets te eten halen.
No Problemo. Keus Genoeg.
Veel kwalijker in dit verband vind ik de grote conglomeraten die het ONMOGELIJK MAKEN dat minder bedeelde culturele genieen hun produkten uberhaupt op de makrkt kunnen brengen. Dan is er geen KEUZE meer. (zie http://www.troma.com/voight
Maarik geniet telkens als ik met een Big Mac en een Coke aan een tafeltje naar buiten kijk en de rijksweg zie lopen - denk me dan in dat dat de Interstate 10 is - en ben een paar minuten gelukkig. En als dat dom is, well - so be it.
Beats een frikandel any day (hoewel ik die ook erg lekker vind).
Je vergeet één punt. De consument wordt wel via marketing, vrijwel zonder dat ze het doorhebben, in de fuiken gelokt.
En DAT vind ik dom, maar ook dan ligt het nog steeds aan de consument. Ik zie elke dag tientallen reclames over mijn beeldscherm voorbijschieten, maar ben daardoor nog nooit aangezet iets te kopen dat ik niet wilde hebben. Hooguit opmerkzaam gemaakt op het bestaan van iets waar ik blij mee was.
Maar als je je in de fuiken laat lokken (om er dan vervolgens door een soort weerhaken in vast te blijven zitten) door marketing en reclame - dat vind ik echt grote onzin. Kinderen misschien (zie boven), maar dan zijn het toch de ouders die hun verantwoordelijkheid moeten nemen - en als die ouders het niet erg vinden dat hun kinderen zich volvreten is dat niemand anders zijn schuld!
Sinds de reclame voor tabaksartikelen en alcoholische dranken vrijwel is verboden is er ook nog geen pakje cigaretten of flesje drank minder verkocht, zijn er niet minder verslaafden. Rondzwervende junks zijn ook niet aangezet tot die ellende door marketing en reclame.
Nee - het ligt toch echt aan iemand zelf die naar een bepaalde eettent toe gaat, zijn vervoermiddel parkeert, naar binnen loopt, een keuze maakt uit het menu, dat uitgebreid bestelt, er geld voor op de toonbank neerlegt en het vervolgens op eet.
En ik moet ook zeggen dat ik aanzienlijk liever heb dat er hamburgerbroodjes worden gekocht en gegeten (zelfs als het er teveel zijn), vermits iedereen dat ZELF in de hand (en daarna in de mond) heeft, dan dat er fabrieken zijn die wapens verkopen. De slachtoffers daarvan hebben weinig in de melk te brokkelen. Het zou denk ik interessanter zijn als aan dat soort zaken wat meer aandacht werd besteed.
Het gemeut van aktiegroepen, regisseurs van bedenkelijke documantaires en dergelijke maken zich een beetje schuldig aan dezelfde kwalen die ons kabinet toont: maak een hoop heisa van non-problemen door maar een beetje raak te beschuldigen, dan hou je de boel lekker aan de praat - dat leidt af van de belangrijke zaken waarvan we eigenlijk zouden moeten toegeven dat we daar nu eenmaal niks aan kunnen (of erger nog: willen) doen.
Vetzucht zal best een probleem zijn - maar ik zie zelden slijterijen beklad worden ofzo, terwijl dat toch ook ellendig vergif is!
Wanneer wordt Gall & Gall aangeklaagd?
JackTorrance
-
- 127 berichten
- 0 stemmen
Ja he? Poepoe, je zou maar 's ergens dieper op ingaan.. schandalig!
Nietes.
Jawel hoor, en daar hartstikke trots op.
Als jij het zegt..

Waarom ga je er meteen vanuit dat ik nooit ergens dieper op in ga?
Je impliceert dat ik een nogal lege filmkijker ben.
Een boude stelling, dunkt mij.
Je kent me namelijk helemaal niet.
Je komt derhalve niet al te genuanceerd over.
Geeft niets verder, ik vind je op zijn minst vermakelijk.
Jij lijkt me een koddige criticus die zich zeker niet laat hinderen door de waarheid.
Ignorance is bliss, niet waar?
JackTorrance
-
- 127 berichten
- 0 stemmen
ja, ik ben heeeeeel erg fascistoide 
zullen we er maar over op houden?
Super Size Me is niet mijn favouriet, klaar.
Een ander vind hem wellicht geweldig, ook prima
Ik heb geen moeite met de Mac, en ander weer wel, ook prima.
allemaal prima.
en mijn opmerking bij Hexen was natuurlijk louter en alleen zwarte humor.
Jij bent zo druk bezig met politiek correct zijn, dat de ironie jou even ontging.
Geeft niks, iemand meteen Nazi noemen is dan een PRIMA OPLOSSING 
JackTorrance
-
- 127 berichten
- 0 stemmen
dank u beleefd, u is een groot denker
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Vanmorgen moest ik even de stad in, om een kabeltje te kopen. Kon ik kiezen tussen klein winkelcentrummetje en groter winkelcentrum, stuk verder weg.
Toch gekozen voor dat laatste - had na dit alles zo een onweerstaanbare trek in een Big Mac (en als toetje nog een Crispy Bacon!), en dat kon alleen daar. Ge-wel-dig lekker, toch.....
xangadix
-
- 1618 berichten
- 4501 stemmen
Toen ik in Nijmegen woonde, zat ik zo'n 200 meter van een McDonald's vandaan. Mijn god, het grensde aan een verslaving, zo vaak kwam ik daar na een dag werken. Ik heb marathons moeten lopen om weer in shape te komen. Ik haat de restaurants, maar (ik kan er echt niks aan doen) het voer vind ik gewoon erg lekker!
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Het enige lekkere bij de MacSnack zijn de baconburgers en de ijsjes. De rest is belabberd en smakeloos.
Wat echt lekker is is een portie vlaamse friet-met met een berehap-pinda.
Pre- en sequels

Super Size Me 2: Holy Chicken!
2017
7 reacties
Het laatste nieuws

Netflix-hit 'Finding Her Edge' zeker van een tweede seizoen

'Bridgerton' best bekeken Netflix-serie van dit moment: bekijk de volledige Top 10

Netflix gaat op zoek naar antwoorden in true crime 'The Investigation of Lucy Letby'

Het aankomende derde seizoen van 'Knokke Off' krijgt een eerste teaser
Bekijk ook

Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills
Documentaire, 1996
48 reacties

Senna
Documentaire / Biografie, 2010
158 reacties

Searching for Sugar Man
Documentaire / Biografie, 2012
74 reacties

The Cove
Documentaire, 2009
280 reacties

Die Fetten Jahre Sind Vorbei
Drama, 2004
124 reacties

Blackfish
Documentaire, 2013
98 reacties
Gerelateerde tags
experimentdietgezondheidjunk foodfood industry fast foodmcdonald's restaurant
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.



