• 11.225 nieuwsartikelen

Met onder meer: Tom Hanks, Adrian Zmed en Tawny Kitaen

Gesproken taal: Engels, Japans en Slowaaks

Releasedatum: 20 oktober 1984

Plot Bachelor Party

"A man's tradition every woman should know about."

Een schoolbusbestuurder doet zijn vrienden versteld staan door aan te kondigen dat hij gaat trouwen met zijn vriendin Debbie Thompson. De vrienden besluiten een uitbundig vrijgezellenfeest te geven, compleet met harde muziek, veel alcohol en vrouwen. Vader Thompson ziet zijn dochter liever verloofd met de nette jongen Cole en moedigt hem aan om werk van haar te maken. Ondertussen lopen de vrijgezellenavonden van Rick en Debbie danig uit de hand.

avatar van Basto

Basto

Blijft een superleuke komedie. De Hangover van de jaren 80. Hoe verfrissend dat je toen nog gewoon tits and ass kon laten zien. Maar ook Tawny Kitean is alleen al de prijs waard. En zowaar Tom Hanks oogt hier fris en ongefilterd. Z’n laatste goede rol wat mij betreft.

Top vermaak . 4* blijven eenvoudig overeind.

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Basto schreef:

Haha en zo'n beetje de enige dus.

Vergeet die kop nooit weer tijdens de Golden Globes van vorig jaar. Wat een oerconservatieve en serieuze vent.

avatar van Gastel

Gastel

Tom Hanks is wel erg irritant hier. Hij speelt het Bill Murray/Steve Guttenberg typetje wat destijds schijnbaar nogal populair was maar nu vooral op mijn zenuwen werkt.

Over de film, zelfs voor een typisch 80s onderbroekenlol film vond ik deze te flauw. Alleen voor de echte fijnproevers van dit genre is de film heden ten dage nog aan raden.

avatar van Noodless

Noodless

Eén van de eerste films van Hanks, die hij nu zeker niet meer zou maken, maar eerlijk gezegd ondanks heel wat flauwe onbenulligheden en grappen kijkt de film vlot en amusant weg. Soms is het erover zoals de scène met de ezel, maar er zitten ook leuke scènes in de film. De makers van de film The Hangover hebben hier zeker ideeën uitgehaald. Het leuke snoetje van Tawny Kitaen kwam al bekend voor van de film Gwendoline (1984). George Grizzard heeft een bekende kop en weet de toekomstige schoonvader van Hanks goed in te vullen. Gary Grossman is ook leuk in zijn rol en een paar mooie dames passeren ook zoals Angela Aames bij de fotograaf en vriend van Hanks ( Adrian Zmed ) en Monique Gabrielle die met haar prachtige boezem weet uit te pakken. De eerste helft is misschien nog niet zo leuk, maar nadien valt er genoeg te beleven. De taferelen die zich dan afspelen in het hotel zijn bij momenten hilarisch. 6,5/10

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Platvloerse kost uit de stal van het Police Academy team. Tom Hanks in de jaren dat hij nog een hyperkinetische kleuter was... Zijn films uit die periode zijn bijzonder flauw en het leek erop dat het einde van zijn carrière toen al bezegeld was. De vrijgezellenavond van Rick Gassko is natuurlijk het voorwendsel om met allerlei boerenlullen en onder-de-gordel humor uit de kast te komen. Hoe vettiger hoe prettiger.

Als puber kan ik begrijpen dat je dit soort lol kunt goed vinden, maar ben je dertig- veertig- vijftigplusser en vind je dit de max, dan kan dat toch alleen maar om nostalgische redenen zijn.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

De verre voorloper op American Pie? Bachelor Party is in ieder geval het feestje waar je bij had moeten zijn! Als het niet om het feestje gaat dan gaat het wel om Tom Hanks. De acteur speelde in jaren 80 al wat meer in Komedie films, maar zet hier een rol neer die je in heel zijn carrière niet meer terug zal gaan zien. Als stuiterbal vliegt en rent Hanks in zijn personage als Rick (die gaat trouwen) door heel de film heen. Zijn acteerprestatie hierin is zelfs niet te vergelijken met andere prestaties als in komedies als The Money Pit of The Burbs. Laat het screenplay nou ook nog in handen zijn van de toen legendarische Pat Proft wat uiteindelijk humor aflevert wat je eerder zag in The Naked Gun, Hot Shots en Police Academy. Dat levert hilarische scènes op als met een snuivende ezel, een katholieke schoolbus, broodjes hotdogs, blote billen op een raam tot in een cabrio, met daarnaast nog vele andere flauwe maar geslaagde momenten. Het is wellicht niet iedereen zijn jaren 80 feestje maar als je van bovenstaande komedies liefhebber bent dan is dit feestje helemaal voor jou weggelegd.