• 8.349.728 stemmen

Met onder meer: Tom Hanks, Adrian Zmed en Tawny Kitaen

Releasedatum: 20 oktober 1984

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot Bachelor Party

"A man's tradition every woman should know about."

Een schoolbusbestuurder doet zijn vrienden versteld staan door aan te kondigen dat hij gaat trouwen met zijn vriendin Debbie Thompson. De vrienden besluiten een uitbundig vrijgezellenfeest te geven, compleet met harde muziek, veel alcohol en vrouwen. Vader Thompson ziet zijn dochter liever verloofd met de nette jongen Cole en moedigt hem aan om werk van haar te maken. Ondertussen lopen de vrijgezellenavonden van Rick en Debbie danig uit de hand.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van mipha

mipha

lachen man.. oldie

avatar van Edwin Pindahaai

Edwin Pindahaai

Ha ik heb kakkerhard zitten lachen. Met mijn onmiskenbare VVD-lach. En dan vooral in het begin, daarna werd het toch iets minder. Wel een geslaagde komedie.

avatar van Maartenn

Maartenn

Prachtig om de jonge Tom Hanks in zo'n draak van een film te zien acteren. Slappe pulp, gaat helemaal nergens over.

Een aantal 'aardige' momenten en daarom niet helemaal onaanzienbaar.

avatar van Karl van H.

Karl van H.

There's a beautiful full moon out, tonight.

Zo jaren '80 als deze maken ze ze niet meer!

avatar van Edwin Pindahaai

Edwin Pindahaai

Karl van H. schreef:

Zo jaren '80 als deze maken ze ze niet meer!

Ha, nu al legendarische uitspraak.

Mescaline

Leuker dan verwacht! lekkere droge humor en leuke boeiende situaties!

Ook Tom Hanks deed zijn rol vol sarcasme erg goed en overtuigend!

Dit soort films blijven gewoon leuk om te kijken en worden nooit echt ouderweds

4 sterren!

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

Oe, nog geen mening geplaatst. Nou, ik vind Bachelor Party een hardstikke geslaagde komedie waarin Tom Hanks goed bezig is. Verhaal is flinterdun maar het verveelt zeker niet!

avatar van movieonly

movieonly

Dit is echt een leuke film , beetje de doorbraak voor Tom Hanks.

avatar van GZN

GZN

Lekker melig, maar net niet al te flauw. Een film die je om de zoveel tijd rustig weer kunt bekijken.

avatar van Kibabu

Kibabu

Tenenkrommend en zelf s om het broodje penis kon ik niet lachen. Natuurlijk hoort deze bij de 80's en is hij in zijn soort niet de slechtste. Ik meen me te herinneren dat ik deze in mijn vroege tienerjaren zag en geen enkele keer heb hoeven lachen, hooguit een paar keer gegrinnikt.

avatar van decicco

decicco

Geweldige classic komedie!

avatar van gotti

gotti

Zelfs de mindere 80's films zijn nog leuk en zowaar Hanks is genietbaar. Hier en daar wel wat erg flauw, maar dat was natuurlijk te verwachten...

avatar van DeCol

DeCol

Aardige jaren 80-film.

De hele film draait om het vrijgezellenfeest en het gaat eigenlijk helemaal nergens over. Dat is hier ook niet erg want alle gebeurtenissen rondom het feest maken er een dwaze boel van. Meestal is het vrij flauw, maar ik heb toch een paar keer goed moeten lachen. Overigens leuk om Michael Dudikoff eens niet in een ninjapak te zien.

avatar van 93.9

93.9

Zeer flauw.

avatar van jakobjan1908

jakobjan1908

Vermakelijke film. Niet een heel sterk verhaal maar kijkt wel lekker weg op een regenachtige zondagmiddag. Typisch jaren '80.

avatar van Minotaures

Minotaures

• 2028 stemmen

Klassieke komedie. Heb me prima vermaakt.

avatar van Grizzly3030

Grizzly3030

Gemiddeld 2.60?

Dit is toch prima jaren 80 spul! Flauw ja, maar wel aardig!

avatar van Phantasm

Phantasm

Geslaagde komedie, vermakelijk en grappig, kijkt lekker weg.

avatar van basssss

basssss

Volgens mij vond ik hem erg leuk, jeugdsentiment natuurlijk. Niet hoogstaand, voor jaren 80 erg grappige momenten. Dus geen hoogvlieger maar wel een voldoende! 3*

avatar van basssss

basssss

Ik heb hem herbekeken maar vond hem nog leuker dan ik mij herinnerde... 4 sterren, heel erg grappig!

Mescaline

Komt een beetje traag op gang maar het hele gebeuren rondom de Bachelor Party is zeer leuk en vermakelijk.

Tom Hanks in zijn jonge jaren, vanzelfsprekend niet meer te vergelijken met de Hanks van nu maar dat maakt het juist grappig

Hij geeft een leuk sarcastisch randje aan zijn personage, deed me soms een beetje denken aan Bill Murray in de zelfde tijd.

2de kijkbeurt beviel me toch net iets minder dan de eerste, misschien dat ik gisteren ook wel een beetje te moe was voor deze film maar mijn 4 sterren zet ik voorlopig even terug naar een 3,5.

Leuke 80s film zondermeer en zeker niet de laatste keer dat ik deze heb bekeken.

avatar van smoozycat

smoozycat

Erg domme film, dommer dan dom. Heb hem niet afgekeken daarom geen waardering.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Ik heb me vroeger doodgelachen om deze film. Geweldig vond ik het! Voor die tijd was het zeker een zeer grappige film.

avatar van Daan258

Daan258

Tom Hanks zet een erg leuke rol neer, maar naast dat vond ik niet echt een geslaagde comedy.

Heb nergens echt kunnen lachen en af en toe ook een beetje langdradig.

Geinig om 1x gezien te hebben en daar blijft het ook bij.

avatar van Alexander1900

Alexander1900

Alleen het begin en einde is te pruimen. Het grote middenstuk is saai, kinderachtig en soms vervelend: volwassenen die als kinderen gedragen. Niet echt mijn ding.

Onvoldoende.

BBarbie

Tamelijk platvloerse komedie, die na een aardig begin snel stoom verliest en steeds schreeuwiger wordt. Van lieverlee worden de grappen op een enkele uitzondering na flauwer en banaler. Maar ja, ik weet inmiddels wat ik kan verwachten als ik aan dit soort films begin. Matig.

avatar van missl

missl

Niet grappig, rederlijk banaal. Nee, ik vond er niet veel aan.

avatar van killerfreak

killerfreak

Gemiddeld filmpje met enkele leuke elementen (3d-cinema!), maar steekt voor de rest nergens boven het gros van de komedies uit, ondanks een goede vertolking van Tom Hanks die zelden teleurstelt. 3*

scorsese

Matige film waarin een groep vrienden een vrijgezellenfeestje organiseren dat nogal uit de hand loopt. Tijdens de eerste helft voorspelbare en banale humor waar simpelweg niet om te lachen valt. De tweede helft is gelukkig wel wat leuker uitgewerkt allemaal. Nogal irritante personages en het acteerwerk doet daar een schepje bovenop (zelfs Tom Hanks weet hier weinig verandering in te brengen). Een nipte 2.5 sterren.

Mescaline

Inmiddels alweer de derde kijkbeurt en ik blijf het een vermakelijke film vinden met een Tom Hanks die er ook duidelijk plezier in had. Zijn personage is dan ook wel heerlijk sarcastisch.

3,5 blijft 3,5*

avatar van Basto

Basto

Blijft een superleuke komedie. De Hangover van de jaren 80. Hoe verfrissend dat je toen nog gewoon tits and ass kon laten zien. Maar ook Tawny Kitean is alleen al de prijs waard. En zowaar Tom Hanks oogt hier fris en ongefilterd. Z’n laatste goede rol wat mij betreft.

Top vermaak . 4* blijven eenvoudig overeind.

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Basto schreef:

Haha en zo'n beetje de enige dus.

Vergeet die kop nooit weer tijdens de Golden Globes van vorig jaar. Wat een oerconservatieve en serieuze vent.

avatar van Gastel

Gastel

Tom Hanks is wel erg irritant hier. Hij speelt het Bill Murray/Steve Guttenberg typetje wat destijds schijnbaar nogal populair was maar nu vooral op mijn zenuwen werkt.

Over de film, zelfs voor een typisch 80s onderbroekenlol film vond ik deze te flauw. Alleen voor de echte fijnproevers van dit genre is de film heden ten dage nog aan raden.