• 8.671.513 stemmen

Releasedatum: 20 oktober 1984

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Bachelor Party

"A man's tradition every woman should know about."

Een schoolbusbestuurder doet zijn vrienden versteld staan door aan te kondigen dat hij gaat trouwen met zijn vriendin Debbie Thompson. De vrienden besluiten een uitbundig vrijgezellenfeest te geven, compleet met harde muziek, veel alcohol en vrouwen. Vader Thompson ziet zijn dochter liever verloofd met de nette jongen Cole en moedigt hem aan om werk van haar te maken. Ondertussen lopen de vrijgezellenavonden van Rick en Debbie danig uit de hand.

avatar van Basto

Basto

Blijft een superleuke komedie. De Hangover van de jaren 80. Hoe verfrissend dat je toen nog gewoon tits and ass kon laten zien. Maar ook Tawny Kitean is alleen al de prijs waard. En zowaar Tom Hanks oogt hier fris en ongefilterd. Z’n laatste goede rol wat mij betreft.

Top vermaak . 4* blijven eenvoudig overeind.

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Basto schreef:

Haha en zo'n beetje de enige dus.

Vergeet die kop nooit weer tijdens de Golden Globes van vorig jaar. Wat een oerconservatieve en serieuze vent.

avatar van Gastel

Gastel

Tom Hanks is wel erg irritant hier. Hij speelt het Bill Murray/Steve Guttenberg typetje wat destijds schijnbaar nogal populair was maar nu vooral op mijn zenuwen werkt.

Over de film, zelfs voor een typisch 80s onderbroekenlol film vond ik deze te flauw. Alleen voor de echte fijnproevers van dit genre is de film heden ten dage nog aan raden.

avatar van Noodless

Noodless

Eén van de eerste films van Hanks, die hij nu zeker niet meer zou maken, maar eerlijk gezegd ondanks heel wat flauwe onbenulligheden en grappen kijkt de film vlot en amusant weg. Soms is het erover zoals de scène met de ezel, maar er zitten ook leuke scènes in de film. De makers van de film The Hangover hebben hier zeker ideeën uitgehaald. Het leuke snoetje van Tawny Kitaen kwam al bekend voor van de film Gwendoline (1984). George Grizzard heeft een bekende kop en weet de toekomstige schoonvader van Hanks goed in te vullen. Gary Grossman is ook leuk in zijn rol en een paar mooie dames passeren ook zoals Angela Aames bij de fotograaf en vriend van Hanks ( Adrian Zmed ) en Monique Gabrielle die met haar prachtige boezem weet uit te pakken. De eerste helft is misschien nog niet zo leuk, maar nadien valt er genoeg te beleven. De taferelen die zich dan afspelen in het hotel zijn bij momenten hilarisch. 6,5/10