Kung Pow: Enter the Fist (2002)

Actie / Komedie

geregisseerd door Steve Oedekerk
met Steve Oedekerk, Tad Horino en Leo Lee

De film volgt The Chosen One die op wraak uit is voor de dood op zijn ouders. Verantwoordelijke hiervoor is de slechte en onverwoestbare kung fu legende Master Pain.

avatar van Beloki
Wat een koningfilm.

Prachtige parodie. De slecht nagesynchroniseerde hond, de verkeerd gemonteerde flashback en de THATS A LOT OF NUTS zijn toch wel de beste momenten.

Gewoon geen seconde verveeld. Op een gegeven moment zit je gewoon in een grote lachbui waar je niet meer uitkomt.

B.

avatar van Quinne
Wat een absurde humor was me dat, heb de film net uitgekeken en moet zeggen, heel origineel gemaakt! (alleen jammer van die scène met de koe, wat ik niet direct kon associeren met de volledige humorlijn waar ik vaak in een deuk lag van het lachen)
'wie-oe-wie-oe-wieee' waren dan anderzijds de tranen in mijn ogen!

avatar van jeroentjuhhhhh

Mja, niet wat ik had verwacht, maar eigenlijk toch nog wel leuk.
Had meer iets in de richting van kung fu hustle verwacht maar dit is echt een niveau lager. Maar ik hou daar wel van, het slaat werkelijk nergens op en kwalitatief zie je ze zelden slechter maar juist door die slappe bedoelingen lig je af en toe toch dubbel.

Als je dit met wat vrienden kijkt met heel wat bier op, lig je absoluut dubbel om de meest stompzinnige humor die ik tot nu toe ben tegengekomen (Ja, erger dan een disaster movie e.d )

geniaal ^^ als je dit met biertje en wat vrienden kijkt, lig je gewoon 81 minuten op de grond te rollen ( eigen ervaring ) maar je moet niet critisch gaan kijken naar deze film of verwachten dat er wat anders in zit dan grappen.

Zeker watchable en zelfs op momenten grappig als je die kijkt met een groep vrienden, maar meer dan een één verdient dit niet.

Laat ik het zo zeggen: onnozele vrienden + alcohol + onnozel filmpje= op momenten grappig. Maar als ik dit ding alleen moet bekijken, zal ik het geen half uur kunnen uithouden.

En daarbij, als ik dit kritisch moet gaan bekijken is deze film helemaal niets waard: zo goed als géén acteertalent (tja, wat valt er te acteren?), en cinematografie? 2/3 van de film is geknipt van een Chinese 70's movie. Ik begrijp dat dit een parodie is en het idee op zich heeft potentie, maar de executie ervan is toch pover en kan hoogstens een paar lachspieren (oa. onder invloed van alcohol) laten werken, meer niet.

avatar van jeroentjuhhhhh
Zijn dan ook niet de aspecten waar je een film als deze op zou moeten beoordelen, als je het mij vraagt. Zoals je het zelf al zegt is de combinatie waarin je dit kijkt van belang en als het dan (op de manier waarop het bedoelt is) werkt, is het toch op z'n minst een voldoende waard ?

Maar oke, iedereen beoordeeld anders.

jeroentjuhhhhh schreef:

Maar oke, iedereen beoordeeld anders.

Dat is waar natuurlijk. Helaas is dit niet mijn soort 'lachfilm'/ontspanning als ik het alleen moet bekijken, de aanwezigheid van een groep vrienden die wat bier ophebben is essentieel voor mij om zo'n film mee te bekijken, anders zou ik het eerder irritant dan grappig vinden. En daarbij zijn er ook nog een verschrikkelijk groot aantal érg slechte grappen (die koe was by far de ergste naar mijn bescheiden mening) in verwerkt, vandaar de lage score.

avatar van pierrrke
de koe rules ! Dat is zo'n dom en grappig stuk he voor de rest ook nog goede humor

avatar van Filmkonyn
Moonshade schreef:

Hetgene jij hier meldt, is juist express zo gedaan. Dit is een geniale parodie op de kungfu films. Steve heeft daarbij gebruik gemaakt van een echte oude kungfu film en daar zijn montage in gedaan en zo uiteindelijk de film gemaakt. Maar ieder z'n eigen smaak

avatar van dave
Met vrienden en een aardige hoeveelheid bier komt deze film als een mokerslag aan. Je kunt niet ophouden met lachen, alles is geweldig en de top 10 notering lijkt niet veraf.

Helaas blijkt van dit alles de volgende morgen niets meer te kloppen en trekt de wazige bulderlachsfeer snel weg. Sommige grollen zijn wel min of meer geslaagd, maar over het algemeen is het vooral een enorm slecht gemaakte komedie, die veel meer dan mij lief is parodieert.

1,00 (1,25)

avatar van harm1985
Ik heb deze film niet gezien, maar er werd naar gerefereerd in een recensie van Ninja Bachelor Party van Bill Hicks en Kevin Booth. Ninja Bachelor party mag vanwege de korte duur (30 minuten) niet op MuMe, maar het kan haast niet anders dan dat de makers van deze film NBP kennen.

NBP gaat over een jongeman, Mumford (Kevin Booth), die aan hoestdrank is verslaafd en daardoor de meest vreemde dromen heeft. Ondertussen wordt hij verliefd op een meisje, maar er komen ook andere vleiers op haar pad. Dan besluit hij karate lessen te nemen bij Dr. Death (Hicks) om ze te kunnen verslaan.

Het verschil met Kung Pow en Ninja Bachelor Party is het budget, NBP is voor een paar duizend dollar gemaakt, deze voor een paar miljoen. Het was een echte labour of love, waar zo'n 10 jaar aan is gewerkt door de betrokkenen, met allerlei continuïteitsfouten als gevolg. Het meest hilarische zijn wellicht de voice overs van Hicks en Booth, waardoor het lijkt alsof de film van origine uit Hing Kong o.i.d. komt en 'vertaald' is. Het is een absurde parodie die de liefhebbers van deze film wellicht ook zal smaken.

Als tegenprestatie zal ik deze film eens bekijken.

avatar van Nakkie13
Snap ook nooit waar de haat tegen deze film vandaan komt. Geniaal en hilarisch, elke keer weer.
Alleen de koe, die mag weg.

Speciale humor...... Nee dit soort films zijn niet voor mijn besteed, superflauw en niet mijn humor.
Ik denk dat je van zulke films moet houden of haten voor mezelf het laatste.

De eerste keer dat ik deze film zag lag ik haast op de grond te rollen van het lachen.
Waarschijnlijk heeft de regisseur zichzelf ook niet serieus genomen toen hij deze film maakte.
Want dit lijkt meer op een of andere studentengrap, dan op het maken van een serieuze komedie.

Gelukkig is dat overduidelijk te merken, anders kreeg deze film van mij 0.5 ster. Maar doordat het bewust zo verknald is, en ik het wel grappig vind, geef ik de film 1.5 ster

avatar van VeendamManiacs
Natuurlijk verdient deze film niet meer dan 1*...

Maar heb mij er kostelijk mee vermaakt! Ik wist niet dat er ZULKE slechte films bestonden, haha! Vind het jammer dat ik het gemiddelde omlaag moet halen, maar mijn filmhart komt echt niet verder dan 1*!

EDIT:

Hij stijgt een halve ster in mijn achtig omdat er soms nog verborgen grappen in zitten die je na een paar keer kijken pas ontdekt, daar houd ik van!

Bij dat stukje bij de waterval bijvoorbeeld, zie je prachtig onderaan de waterval de Titanic liggen! Heldenstreek!

avatar van RuudC
Veel parodiefilms slaan de plank volledig mis, maar Kung Pow: Enter The Fist vormt een erg leuke uitzondering hierop. In ieder geval kan ik hier nog geloven da t de makers het martial artsgenre tenminste nog een warm hart toedragen. Er wordt niet voor de makkelijke weg met oversekste thema’s en te flauwe, losse grappen gekozen.

Misschien is het niet helemaal netjes om Hu Hao Shuang Xing (1976) helemaal te verknippen, maar het resultaat is wel bijzonder leuk. Steve Oedekerk heeft een fantastisch verhaal rondom Chosen One gecreëerd, waarbij het lachen, gieren, brullen is vanwege de bewust slechte en foute voice overs en crappy knip-en-plakwerk. Grote, brede mannen krijgen piepstemmetjes en dialogen op het scherm worden grotendeels opgevuld met vreemde geluiden of soms zelfs helemaal niets. Het verhaal is natuurlijk compleet belachelijk. Evenals de personages, zowel degenen die zijn toegevoegd als de acteurs uit 1976 die door hun voice over geridiculiseerd zijn. Zo is het toch best genieten van Betty, Ling, Wimp Lo en master Tang. Hu Hao Shuang Xing heb ik nooit gezien, maar ik mag hopelijk wel aannemen dat het verhaal vrij in grote lijnen overeen komt met Kung Pow. In elk geval gaat het hier toch om een vrij simpel goed versus kwaadverhaaltje. Niets mis mee, omdat het een parodie betreft. Kung Pow moet het dan ook volledig van de hilariteit hebben en daar slaagt het naar mijn bescheiden mening uitstekend in.

avatar van Iron Maiden
ongelooflijk slecht, met veel moeite afgekeken.

avatar van lucdecoster
Iron Maiden schreef:
ongelooflijk slecht, met veel moeite afgekeken.

Ik vond dit de slechtste film dat ik ooit gezien heb. Pure onzin. Onbegrijpelijk dat dit 5,9 bij IMDB genoteerd staat.

avatar van TheLionKingFan
Erg leuke film =D Leuke parodie op Fists of Fury. Jammer dat het vervolg er nooit echt is gekomen. Toch is het een hilarische film!

avatar van palmer
Mmmmm betty

avatar van Gang_Star
Niet mijn type humor. Vond het allemaal veel te flauw en ontzettend overdreven, maar de openingsscène met de kung-fu baby was best grappig, totdat het (duidelijk een pop) naar beneden rolt. De scene met de koe was dan verder nog best grappig, maar meer dan dat heb ik niet om kunnen lachen.

Komedie ging wel ingesproken stemmen waren irritant had na 20 minuten het gevoel van hem uit te zetten maar toch afgekeken mij advies is niet kijken

avatar van the new guy
Wat een verrassing! Heb echt hard gelachen. Dit is niet een film die je opzet voor het verhaal, het plot, de emotie of de vechtkunst. Deze film zet je op als je van kung fu films houdt én van slappe grappen houdt. Voor mij geldt 1 en 1 is 3 in dit geval.

avatar van john mcclane 2
toppunt van meligheid.
soms absurd,soms tenenkromend slecht.
en na een half uur,is de lol er wel een beetje van af.
er staat hier bij de film info 80 min,maar hij duurd bijna een half uur.
als ze het in een uur konden "samenvatten" was ruim voldoende.
in het genre parody is dit wel uitzonderlijk.ik heb zo'n parodie bijna niet/nooit gezien.
soms dus origineel.maar de meligheid is iets te veel van het goede.
goede 2,5 ster.

avatar van Joris Balneger