D-War (2007)

Zuid-Korea / Verenigde Staten
Fantasy

geregisseerd door Hyung-rae Shim
met Jason Behr, Amanda Brooks en Robert Forster

Vijfhonderd jaar geleden vocht de Koreaanse krijger Haram met Imoogi serpent Buraki, een 200 meter lang mythisch monster, om zijn geliefde, Narin, te redden. Nu zijn de Imoogi terug op aarde en verwoesten zij Los Angeles. Verslaggever Ethan Kendrick wordt ingeschakeld om de zaak te onderzoeken. Hij komt erachter dat Sarah Daniels hem hierbij zal moeten helpen.

avatar van JSPR_G
De special effects in de eerste grote (flash back) actiescène zijn rampzalig slecht. Ook op andere momenten had ik echt het gevoel dat ik naar een PS2-game aan het kijken was. Pijnlijk.
Andere scènes waren dan weer erg knap gemaakt, zoals auto's die in het rond vliegen en dergelijke. Ook dat stukje in de garage, dat auto-slang-effect, was erg knap gemaakt.

Maar deze film heeft wel erg veel pijnpunten:
- De acteerprestaties: rampzalig slecht, met als absoluut dieptepunt Jason 'kijk hoe knap ik ben' Behr.
- Het verhaal: weinig origineel, hoopje flauwekul samen en weinig realistisch (in de zin van dat ik me niet kon meeleven, het voelde allemaal te fake aan)
- de uitwerking: Flauw, zeer flauw. Een verhaal als dit vraagt een uitgebreidere uitwerking, waarin je de personages leert kennen, je begint mee te leven met de personages, enz. Een langere speelduur zou mogelijks ook de originaliteit ten goede komen.

Dikke buis..
Tussen 0,5* en 1*

Voorlopig 0,5*

De film is best te doen als je er niet heel veel van verwacht en gewoon even een filmpje wilt kijken. Een aantal passages waren redelijk goed in elkaar gezet zoals de actie in de stad.

Het verhaal en de acteurs vond ik echter van heel zeer matig niveau.
Ook het einde vond ik teleurstellend. De achtervolging door Buraki begon ook een beetje eentonig te worden.

Een 2* vanwege de actie in de stad. Had wel veel meer ingezeten volgens mij met de juiste acteurs en regisseur..

avatar van DonOswaldo
Verre van echt een sterk filmpje, maar best vermakelijk. Jammer is wel dat ze zich daar zelf niet helemaal bewust zijn en iets teveel focussen op het verhaaltje ipv op leuk entertainment. Maar verder best oke, gebeurtenissen alom waardoor de verveling niet toeslaat en Amanda Brooks is ook wel een fijne verschijning.

avatar van eltorro
Best wel een meevaller.

Ik had één of andere asylum film verwacht maar dat bleek toch reuze mee te vallen. Jammer van het verhaal dat bij momenten behoorlijk slecht was, en van een paar fantasy wezens die echt niet door de bocht konden. De 2 hoofdrolspelers waren ook behoorlijk irritant, maar gelukkig maakte het laatste gedeelte van de film alles goed. 2*

special effects -1
verhaal -10
acteurs -1

Je merkt dat er wel heeeeeeeel veel Oosterse gewoonten en gedachten geprobeerd te kopieeren op westerse acteurs...
wat een ballenfilm. Gelukkig nooit de moeite genomen om te downloaden, kijk m nu op tv (met een oog op de pc)

avatar van BjornH
tjezus wat was dit slecht zeg xD. Ik heb serieus geen idee waar ik moet beginnen :S.

avatar van lars-pixar
‘Elke schildpad heeft zo zijn prestaties’

Verwarend verhaal voor al in het begin niet te volgen en later werd de film steeds saaier en saaier, toen de draken in de stad waren moest de film daar juist boeiend zijn maar mijn aandacht niet egt meer bij, alleen de specialeffect vond ik wel oké (dat monster die op een schildpad leek met die kanonnen was wel leuk)

avatar van Tup&Joep
Krappe voldoende. Het verhaal was een rommeltje en de acteerprestaties waren ook niet al te best. De actie in het laatste half uur maakt het een beetje goed.

avatar van dionycle2008
Wat een goedkope flutfilm. Slaapverwekkend en meer dan nep alleen.

avatar van Sjoerdow
Heel matig.

-Laag tempo
-Goedkope CGI
-Matig/slecht acteerwerk
-Onduidelijk script

Ik dacht soms even dat ik naar de powerrangers aan het kijken was verder best aardige film

avatar van eavymetal
Ik ben een beetje teleurgesteld in deze film, hoewel de slotscène wel mooi is.

avatar van Gang_Star
Vreemde film. Ondanks een redelijke scene hier en daar springen de fouten scene's er vaak over duidelijk uit. Op dat monster schieten als het op dat gebouw aan het klimmen is, terwijl het gaat om een volle stad. Waarbij door die actie veel doden zullen kunnen vallen?

avatar van RuudC
Geinig filmpje dat het volledig moet hebben van het spektakel. Op het moment dat al die vreemde wezens Los Angeles overvallen, was ik alweer vergeten waar het eigenlijk om ging. Het is allemaal zeker niet bijzonder, behalve de CGI dan. Niet alles zag er sterk uit, maar de effecten waren zonder enige twijfel bovengemiddeld. Ik houd het er maar op dat de actie er goed uitzag en dat dat nog de moeite waard was om te zien. Het blijft wel erg jammer dat er niet eens een goede schrijver op een fantasyfilm gezet wordt. In het genre heb ik behoorlijk wat gave boeken gelezen, maar op het witte doek komt dat zelden terug. D-War is dan ook niets meer of minder dan een tussendoortje. Hap, slik, weg.

avatar van Olifantenstaart
Rampzalig slechte film. Slecht verhaal in combinatie met slechte effecten. Het verhaal kan je al uit de korte inhoude afleiden, voor de slechte visuals zie bijv. minuut 41. De manier waarop de bad guy wordt aangereden is op niveau van de gemiddelde film uit de nineties.

Tot slot is er het romantische aspect: ook dat is (énorm) slecht uitgewerkt. De twee hoofdpersonages ontmoeten elkaar op 00:39, op 00:46 (enkele momenten later dus) kust het koppeltje al op het strand. Finito.

Conclusie: 0,5, ten hoogste 1 ster waard. Fan van het genre of niet, D-War is een volledige mislukking.

avatar van Olifantenstaart
monkeytailz schreef:
Niet mijn type film, Een mythe wat tot leven komt en een slang wat op zoek gaat naar een gereïncarneerde vrouw. Het zal allemaal wel.
Toch ben ik blijven kijken en was ik erg geboeid door de special effecten. Misschien niet in elke scene op hoog nivo maar toch heel onderhoudend. Het lijkt daardoor een beetje op King Kong in Jurassic park in gevecht met het monster van Loch Ness.

Oké. Het monster mag dan wel realistisch zijn weergegeven, de rest doet mij verdacht veel denken aan de Power Rangers. Die aanrijding rond 0:45 al eens terugbekeken? De manier waarop sommige huizen instorten en andere op een goedkope manier door opspattende aarde uit beeld verdwijnen? Haast komisch slecht. Deze film kwam recent uit (in 2007), ik vind dat wat het visuele betreft de lat dus hoog genoeg mag.

avatar van riefenstahl
Matig acteerwerk, maar toch vermakelijke fantasy-actiefilm dankzij de vele, soms behoorlijk spectaculaire effecten. Vergeleken met de bagger die we vaak op tv voorgeschoteld krijgen zeker niet zo slecht als hier wordt gesuggereerd.

avatar van jumpstylemovie
Ach, helemaal vergeten te stemmen op dit stuk schijt. Ik zag de trailer altijd bij de BCC waar ik werkte en het leek mij eigenlijk een grappige film maar dat viel tegen. Het was saai en langdradig en het viel me tegen dat er maar 1 vijandige draak was. Ik dacht dat er tientallen zouden zijn. Op de 1080p ultra-LED tv's van Samsung zagen de trailers er wel lekker scherp uit maar als je hem thuis kijkt is het meteen een stuk minder interessant. Dragonball Evolution (die voor deze film op tv was) is ook slecht, maar leuk om te kijken omdat die wel grappig is.

avatar van N811
Ik vind de art van de foto ieder geval wel mooi .

avatar van Defective
riefenstahl schreef:

Volledig mee eens! Popcorn amusement. De sfx waren niet van het ergste soort, ik heb ze slechter gezien. De film is verre weg van slaapverwekkend, het laatste halfuur is zelfs als een sneltrein. 3* (zelfs na een tweede keer zien)

beetje kinderlijke film en een echt verhaal is het niet-er wordt pretentieus een legende bijgehaald en mensen die nu in een andere gedaante een soort evenbeeld zijn van een situatie 500 jaar geleden.
Op de hoes staat BETERE EFFECTEN DAN CLOVERFIELD bij mij, dat is lef

avatar van teigertje
Jammer deze film zo laag scoort hier.
Wellicht niet de beste special effecten.
Toch is de film verrassend goed met veel,aktie en sensatie.

Leuke story line, geweldige film, voor de liefhebber.