Crossroads (2002)

Drama / Komedie

geregisseerd door Tamra Davis
met Britney Spears, Anson Mount en Dan Aykroyd

Drie meiden uit een klein dorpje in Georgia zijn na hun jeugdvriendschap uit elkaar gegroeid. Ze spreken af om een trip door het land te maken. Onderweg ontmoeten ze een muzikant die hen overhaalt om naar Los Angeles te reizen voor een muziekwedstrijd.

Hij is niet slecht, maar ook eigenlijk ook niet goed.
Wat er precies mis is met de film kan ik ook niet zeggen, maar ik hoef hem gewoon geen 2e keer te zien.

deze films is heel leuk om bij zo'n typische meiden avond te kijken in je oude kloffie met een grote bak popcorn maar verder hoef ik hem ook niet meer te zien.

avatar van K*D
K*D
Met andere acteurs kon het misschien wat worden. (En niet, beginnen over Britney Spears want ik was vroeger fan, het was gewoon niet goed genoeg )

Ik vond het een erg goede film. Jammer dat hij zo'n lage score krijgt omdat veel mensen (niet iedereen!) Britney niet leuk vinden.
Nou moet ik wel toegeven dat mijn score iets minder hoog zou zijn als ik zelf geen fan was van haar.
Maar ondanks het hele Britney verhaal, ik vond het een vermakkelijke film. Gewoon een leuk, simpel filmpje. Je hoeft niet veel na te denken en het heeft een happy end. Leuke muziek en knappe mensen.

avatar van Timothyvdmeer
Leuke muziek en knappe mensen? En dat maakt een goede film? Britney kan A niet zingen en B al helemaal niet acteren. Vandaar dat deze film ook een laag gemiddelde heeft!

Bluebell
Britney is uniek

avatar van Timothyvdmeer
Bluebell schreef:
Britney is uniek

idd uniek in het maken van zulke slechte muziek en films!

Bluebell
Timothyvdmeer schreef:

idd uniek in het maken van zulke slechte muziek en films!

Dat jij zo'n slechte smaak heb kan britney niks aan doen

Bluebell schreef:

Dat jij zo'n slechte smaak heb kan britney niks aan doen

BURRRRN haha

Moet zeggen dat ie mij nog meeviel!
Had 'm erger verwacht

Het 'drama' gedeelte slaat erop dat de film ooit is gemaakt, de komedie ligt 'm in de hoofdactrice...

avatar van Jessen0wnt
Al een hele tijd geleden gezien, ik denk zeker 5 jaar geleden. In mijn beleving geen hoogvlieger, maar zeker gaan slechte film. Toch wel lachen als je je opeens bedenkt, midden in de nacht, aan de dansende spears en dan de film opzoekt en erachter komt dat 'ie in de flop staat. Ach, we kunnen niet alles hebben. Het is gewoon een overdreven meidenfilm met lekker slechte acteerprestaties, over de top drama en een voorspelbaar verhaal en wat tenenkrommende liedjes die soms ''te'' erg bij de film passen. 2,5 ster. Niet van plan om hem her te zien, maar verdient in mijn beleving een dikke 5.

avatar van juliegirlxoxo
Leuke film maar ik vind hhet niet zo een goede cast,Britney komt totaal niet geloofwaardig over als het lieve meisje dat nog maagd en dat zwangere meisje komt ook niet echt geloofwaarig over,maar het idee op zich was wel leuk

avatar van Fran
Okee, deze film staat in de flop top 100 maar ik ga je zeggen dat ik het toch echt wel een leuke film. En ik ga je het nog sterker vertellen ..... ik vind dat Brittney Spears hier een redelijk goede rol neergezet heeft. En geloof me, ik verwachtte totaal iets anders. Vooral het stukje waarin ze door haar moeder afgewezen word als ze haar na jaren opzoekt vond ik wel heel goed overgebracht. Dat kwam wel bij me binnen.

Het tempo zit ook lekker in de film want het wordt nergens echt saai of zakt nergens in. Het kijkt allemaal wel lekker makkelijk weg. Ik heb er wel van genoten moet ik zeggen.

Leon17
Irritant om steeds altijd maar te lezen dat Britney zo zielig is, en dat 'Leave her Alone' omdat ze veel heeft meegemaakt. T gaat nu toch weer goed met haar? Er zijn artiesten die veel harder dan haar werken op muzikaal gebied en film gebied die ook veel hebben meegemaakt. Zij heeft het eingelijk wel makkelijk vergleken met bijvoorbeeld een Christina Aguilera die wèl live zingt en die wel nog steeds een strakke performance kan neer zetten.

Ontopic:
Clichè en slechte cast.

avatar van Tun-89
Erg leuke en vermakelijke Roadtrip movie
met genoeg grappige momenten
en een feelgood einde.
Brit deed 't niet slecht op het witte doek btw.

3 *

Nieke schreef:

(En dan toch nog 2 sterren geven?)

Britney spears is echt te gek en ze doet het goed in een film, ik hoop dat ze meer films gaat doen met grote rollen enzo

avatar van NightmareLady

Misschien als Britney in een remake van The Godfather speelt jij deze dan een hogere waardering geeft dan 0,5

Ik stel voor dat ze het acteren overlaat aan mensen die het wel kunnen....

NightmareLady schreef:

Ik stel voor dat ze het acteren overlaat aan mensen die het wel kunnen....

Ik denk dat filmmakers zich niets zullen aantrekken van wat jij 'voorstelt'.

mauwiewauwie
Jammer The Godfather een 0,5 geven. En inderdaad filmakers intreseert alleen poen net als de rest van de wereld.Ik was op zoek naar een andere Crossroads en kreeg toen deze gebrande dvd om te kijken. Ik geef een cijfer omdat ik de film van weinig smaak en alleen is gemaakt omdat er geld verdiend moet worden over de rug van.........
En mensen die een 5 geven en dan in de jaren dat ze filmkijkers zijn maar gemiddeld 5 films kijken.Die dan serieus te nemen en bijvoorbeeld stemfraude plegen omdat ze hun/haar gelijk willen halen betreft van weinig smaak.
Ik heb ook geen smaak en daarom geef ik een 10.
Ik vermaak mij wel kostelijk met de posting's bij dit/deze topic heb 12 bladzijde's krom gelegen van het lachen Ik kan me voorstellen dat als ik bij een videotheek werk waar ze geld willen verdienen dit soort film's aanprijst en erbij vertel dat deze film een raspberry heeft gewonnen!
Denken de kijkers moet wel goed zijn heeft een prijs gewonnen! Deze doelgroep van 13 jaar oud vind k3 ook geweldig en geeft deze film dan ook een 5.
Als ze dan ook nog horen dat ze geen smaak hebben net als ik, dan worden ze boos en denken niet meer rationeel na (Uitspraak: ra(t)ʃoˈnel Bijvoeglijk naamwoord op een rustige, doordachte manier. Synoniem: verstandelijk. Antoniem: irrationeel `een rationele beslissing)
En dat vind ik dan persoonlijk zeer jammer!

avatar van BlueJudaskiss
mauwiewauwie schreef:

Die raspberry's slaan ook op niks. Niet bepaald een geweldige graadmeter. Ik blijf erbij dat Crossroads een aangename doelgroepfilm is waarin Britney verrassend aardig acteert. Cash-in? Ach... er zijn wel ergere films gemaakt.

mauwiewauwie
Ik geef je daar gelijk in ik vind ook dat deze film een cijfer 10 waard is maar om nu een 5 te geven om op een gem,2 te komen nee ik vind cijfer 1,78 wel corecto-mondo.
Je moet nu ook wel een beetje naar de rest van de wereld kijken wat die er van vinden.
Zal belachelijk zijn (He heb je gehoord in Nederland staat Crossroads van BS op nr 1 in de top1000 ) ja maar die mensen in holland zitten allemaal aan de drugs,is daar normaal(Amerikaan). Dus we dragen ook een beetje verantwoording tot andere landen.
Ik durf ook geen echte mening te geven alleen maar een gemaakte mening(meute).
Anderst nemen ze je niet meer serieus en dan krijg je mischien wel een naam achter je aan dus ik probeer een beetje in het gareel te blijven en geef de film een 10 en aangezien dat niet kan om dat het hoogste cijfer een 5 is geef ik symbolisch 1,0 lijkt op een 10 snap je

avatar van miss_gnr
Leuke typische meidenfilm. Niet erg hoogstaand, maar gewoon leuk als je in zo'n bui bent.
De film is goed te doen als je van voorspelbare meidenfilms houd. Britney's acteerwerk is redelijk. Ik heb zelf veel plezier gehad in het kijken van de film, maar na 1x is het denk ik ook wel genoeg geweest.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Britney Spears is duidelijk geen actrice en kan beter blijven zingen. Niet moeilijk dat er na deze film geen grote filmrollen volgden. De film is duidelijk geschreven voor en deels over Britney Spears en zelfs dan toont de film weinig sfeer. Andere zanger/acteurs hebben al bewezen dat ze beiden kunnen, Britney duidelijk niet.

avatar van Ajax&Litmanen1
Crossroads lijkt me vast een hele populaire film, aangezien ik de eerste in dik 4 jaar ben die hier een bericht bij zet Het is geen film die ik normaal gesproken zou willen zien, maar ik ben momenteel bezig met het bekijken van wat muziekfilms en dan was ik ook wel eens benieuwd of dit filmpje met Britney Spears echt zo slecht is als de score doet vermoeden. Ik heb namelijk geen hekel aan Britney (ze lijkt me vrij sympathiek en is ook echt wel een knappe meid) en ook niet aan haar muziek uit haar beginjaren. Ook al is het formulewerk, het klinkt best wel behoorlijk. Bij de Britney Spears van 10-15 jaar terug voel ik vooral medelijden. Ze werd zo enorm gehyped en geleefd dat het me niet verbaasde als ze in die tijd zelfmoord zou hebben gepleegd of verongelukt was door de paparazzi's . South Park heeft trouwens destijds een hele sterke aflevering over het mediacircus rondom haar gemaakt, maar dat terzijde.

De film Crossroads is wel gewoon kut en dat ligt niet eens zozeer aan Britney. Ze is 1 van de betere actrices in deze film en dat zegt vooral veel over de anderen, want als actrice stelt Britney Spears natuurlijk niks voor. Maar die 2 sidekicks van haar waren echt zo tergend slecht (en zéér irritant), pff. De film is slecht als road trip film, als komedie, als drama en schiet op muzikaal vlak ook tekort. Slechts een paar nummers die vooral als promotie voor Britney zelf dienden en meer is de film eigenlijk ook niet. Maar goed, ik ben natuurlijk ook niet de doelgroep, ik vermoed dat jongere meiden dit best vermakelijk vinden, zeker in die tijd toen Britney de Justin Bieber van toen was.

avatar van Chaotic20
Het is geen cultureel hoogstandje, maar er zijn ergere films gemaakt die een stuk hoger staan. Beetje oneerlijk. Mensen geven de film bij voorbaat al een 1, omdat Britney erin zit en die kan vast niet acteren. Ze deed het prima en voor de doelgroep is dit een prima film.

avatar van Donkerwoud
Na 'Spice World' (1997) moest ik natuurlijk het Britney Spears-vehikel 'Crossroads' (2002) ook eens zien. En ook deze muzikale road trip is weer een fijne brok nostalgie naar mijn onbezorgde jeugdjaren. Eigenlijk niet eens zo slecht als de vele Raspberry Awards (de oscars voor slechte films) van destijds doen vermoeden. Het is een inwisselbaar, voorspelbaar verhaaltje over tienermeiden die elkaar vinden tijdens hun 'reis' van puberteit naar volwassenheid. Vooral de scènes waarin ze in die open auto over de snelweg naar L.A. cruisen, terwijl ze bekende popliedjes van dat jaar meeblèren, zijn best sfeervol. Gewoon onbezorgde tienerlol, met genoeg vroege 00's voor de nostalgische dertiger die ik ben.