Jesus Christ Superstar (1973)

Muziek / Drama

geregisseerd door Norman Jewison
met Ted Neeley, Carl Anderson en Yvonne Elliman

De film vertelt het verhaal van de laatste 6 dagen van het leven van Jezus Christus door de ogen van Judas Escariot. Gebaseerd op het concept-album van Andrew Lloyd Webber en Tim Rice, en de daaropvolgende, langlopende Broadway-musical.

avatar van Mads Smikkelsen
Vandaag gezien in filmhuis Alkmaar, wat een topper toch, was toen 16, nu 61. Geweldige muziek en super film!

Doet me een beetje aan de Passion denken.

avatar van Grindhouse62
Ik was ongeveer 25 jaar, nu 56 toen ik deze musical voor het eerst zag. Ik heb hem 3 jaar geleden nogmaals gezien en heeft absoluut niet in kracht ingeboet. Deze film is tijdloos en is een mijlpaal in de filmgeschiedenis in zijn genre, net als de klassieker The Rocky Horror Picture Show (1975).

avatar van jono
Wat een verschrikkelijke film. Jezus die als een rare hippie wordt neergezet, zijn volgelingen die op brommers rondrijden. De echte Jezus zou zich waarschijnlijk hebben omgedraaid in zijn graf.

En dan die afgrijselijke muziek. Nee, snel vergeten dit misbaksel.

avatar van Roger Thornhill
jono schreef:
De echte Jezus zou zich waarschijnlijk hebben omgedraaid in zijn graf.
Als er nou één iemand is van wie je dit niet kan zeggen...

avatar van AC1
AC1
jono schreef:
Jezus die als een rare hippie wordt neergezet,

Klopt toch? Predikte hij geen Love & Peace? Of dacht je dat Jezus een gabber was?

goede muziek

avatar van fun in acapulco
Voor de eerste keer gezien op school toen ik zo'n 15 jaar oud was. Blijft geweldig door de goede hoofdrolspelers (Jezus, Judas en Maria Magdalena). Ook de muziek is geweldig en zeker zonder de beelden ook uiterst genietbaar. Mijn favoriete "Jezus-film".