Se7en (1995)

Alternatieve titel: Seven

4,22 10392

Thriller / Misdaad

geregisseerd door David Fincher
met Morgan Freeman, Brad Pitt en Gwyneth Paltrow

Detective William Somerset (Morgan Freeman) heeft nog zeven dagen te gaan alvorens hij met pensioen zal gaan. Hij krijgt de nieuweling David Mills (Brad Pitt) onder zijn hoede om in te werken als zijn opvolger. Ze stuiten al snel op een aantal gruwelijke moordzaken die door het thema 'de zeven hoofdzonden' met elkaar verbonden zijn. Het duo botst qua inzicht en aanpak regelmatig. Daarbij lijkt de moordenaar door zijn ingenieuze werkwijze en uiterst zorgvuldige voorbereiding van de moorden ongrijpbaar.

avatar van jedymaster
hele goede film

avatar van Rascal
Een van de beste thrillers ooit gemaakt.

Een van de beste thrillers ooit gemaakt.

Kom, kom...

avatar van Jordy
de bijna 50.000 stemmers op imdb vinden het ook, dus dan mag het wel gezegd worden vind ik

Alles mag gezegd worden. Maar wedden dat de meesten van die 50.000 films als Odd Man Out nooit gezien hebben?

avatar van Macmanus
ja wil ik wel wedden, kom maar met het bewijs.

avatar van Jordy
denk dat dat meeste mensen die Odd Man Out niet gezien hebben toch deze film beter vinden (aangezien veel mensen -helaas- liever een nieuwe film zien)

maar goed, nutteloze discussie waarschijnlijk

"If 50.000 people say a stupid thing, it is still a stupid thing"

Overigens vond ik het een fantastische film.

een topper

Linda
een van mijn favorieten.
deze film rulezzzzzzz man.
heb hem denk ik meer dan 50 keer gezien
en kan er maar niet genoeg van krijgen.

Ja dit is now een film waar 5 sterren te weinig voor is het is een super goede
film de eenigste film uit 1995 die me echt is bij gebleven.
Wat een supper verhaal en het acteer werk
door de mannen spacey,freeman en pitt is ook
klasse natuurlijk.
Waren er maar meer van dit soort thrillers!!!
Ik geef 10 sterren nee 20 nee 100 sterren
aan deze film

avatar van Brooklyn
Ik heb nog nooit zo'n ranzig en koud gevoel aan het einde van een film gehad (positief punt trouwens). Briljante film 4,5 sterren.

Requiem for a dream wel es gezien?

idd ook een kil einde, Hobbes. Maar bij Se7en kwam het veel onverwachter.

avatar van Brooklyn
Requiem for a dream wel es gezien?

Toevallig net gehuurd. Ik ga hem een dezer dagen bekijken

Verleiding en zwakheid als motief voor hoofdzonden. Maar hoe pakt verleiding en zwakheid uit bij een hoofDEUGD: vergiffenis? Zie de scene van de ontdekking van de inhoud van de kartonnen doos in de woestijn: wraak.
Ik vind het fantastische aan deze film dat hij voor mij laat zien dat de oeroude worsteling van de mens met zonde en deugd gaandeweg zijn eigen evolutie en ontwikkeling eigenlijk nog weinig is veranderd.

tovenaar
Jezus wat is die Se7en Special Edition ongelooflijk geweldig!

GE-WEL-DIG

De extra's zijn echt super om te kijken, 1 van de beste DVD's op de markt met al die extra's. Aardig goedkoop ook bij Play.com.

Kopen mensen!

avatar van Macmanus
En wat is aardig goedkoop

6,50 pond (zo'n 10-11 euro)

voor een dubbel DVD..da's niet duur

Heb 'm ook net binnen (heb mijn andere verkocht op veilingsite, zat in een zo'n suf dun plastieken doosje)
Moet wel nog kijken, geef 'ns een voorsmaakje ?

Dat is zeker niet duur.
Kopen dan maar

ik heb de laatste tijd teveel DVD's gekocht..ik wacht nog wel even denk ik

Die bij play is zonder NL ondertiteling. Dat jullie het even weten.

Engelse ondertiteling is genoeg, vind ik

avatar van Macmanus
O het gaat hier om seven die heb ik al, pfff ben een beetje moe zeker
Deze DVD is zeker vet, je bedoeld toch die DVD die eruit ziet als een boekje.

die met die zwarte kaft en witte letters. in zo'n kartonnen doos

tovenaar
geef 'ns een voorsmaakje ?

Disc 1: de film met maar liefst 4 verschillende audio-commentaar tracks

Disc 2: Deleted Scenes (met of zonder commentaar van Fincher), Extended Takes, Alternate Endings, Exploration of the opening title sequence (Review video storyboards of the rough & final versions of the opening title sequence, inclusief audiocommentaar), Production Design and Still photographs, met commentaar, een docu over de notebooks van John Doe (ON-GE-LO-FE-LIJK hoeveel tijd daar in is gaan zitten! Wat gaan die kerels diep voor deze film), trailers, filmographies, een achter de scenes view van het masteren for the home theatre!

avatar van Macmanus
Ik vond het alternatieve einde wel een beetje tegenvallen, ze lieten gewoon getekende beelden zien, dacht ze hebben echte beelden, maar voor de rest is hij erg goed.

tovenaar
Vandaag pas binnen gehad, dus het alternatieve einde heb ik nog niet bekeken

avatar van Jordy
ik vind de extra erg stoer waarop ze laten zie hoe hij gerestaureerd is... je tv-beeld is zeg maar de monitor van de gast die de film bewerkte, en je ziet hoe hij met een grafisch programma de film beter framet (iets hoger, iets lager, iets naar links enz) en hoe hij de kleuren in alle scenes overeen laten komen, erg leuk