• 13.937 nieuwsartikelen
  • 171.939 films
  • 11.464 series
  • 32.528 seizoenen
  • 635.190 acteurs
  • 197.284 gebruikers
  • 9.235.396 stemmen

Se7en (1995)

zoeken in:

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

vdc schreef:

Twilight, even het lijstje om te vervolledigen :

gulzigheid : de veelvraat

hebzucht : advocaat

luiheid : levende skelet

wellust : de prostituee

De klant van de prostituee

vdc

• 825 berichten
  • 611 stemmen

Had ik nog niet bij stilgestaan. Gelijk heb je ! En zo zie je maar : niet alle 'slachtoffers' moesten het met de dood bekopen.

reejman

• 19 berichten
  • 344 stemmen

Dan moet je dit filmpje eens bekijken. Echt super

Filmpje 7

murtcelP

• 393 berichten
  • 953 stemmen

Se7en heeft een geniaal einde, hoewel het voor de hoofdrolspelers niet zo mooi is, is er geen bevredigender einde dan dit.

Lucasje0

• 38 berichten
  • 137 stemmen

Ik herinner me ook een hoofd in de doos

.Marjo.

• 77 berichten
  • 426 stemmen

ja, er zit wel een hoofd in de doos, maar die krijg je toch echt niet te zien. ik weet dit behoorlijk zeker omdat ik elke keer bij het einde denk: nou laat dat hoofd toch eens zien, en het elke keer niet gebeurd. heb de film al zo'n 6 x gezien.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

.Marjo. schreef:

ja, er zit wel een hoofd in de doos, maar die krijg je toch echt niet te zien. ik weet dit behoorlijk zeker omdat ik elke keer bij het einde denk: nou laat dat hoofd toch eens zien, en het elke keer niet gebeurd. heb de film al zo'n 6 x gezien.

Het hoofd is inderdaad niet te zien in de film, spijtig.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

lucdecoster schreef:

(quote)

Het hoofd is inderdaad niet te zien in de film, spijtig.

Juist niet. Dit spreekt meer tot de verbeelding. Bovendien zie je net voordat Brad Pitt die John Doe neerschiet een flits van het hoofd in de doos.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Jup, klopt.

picah.q

• 36 berichten
  • 24 stemmen

Juistem Pastichio Rocker, ik wou het net typen , trouwens mooie film

omar_91

• 38 berichten
  • 285 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Zo zou ik het niet willen noemen, toch vrij duidelijk deze film.

(quote)

Wat ik met mijn opmerking bedoelde was dat Mills helemaal geen voldoening heeft aan het vermoorden van Doe. Hij kijkt best wel sip op het eind.

logisch hij kwam net te weten dat zijn vrouw vermoord werd, hoe zou je zelf zijn, het is toch niet omdat hij hem vermoordt dat dat zijn vrouw terugbrengt. Men zegt toch altijd wraak is geen oplossing, voor hij het schot aflost is dat precies de redmiddel,maar als de schot gegeven is blijft hij achter met een leeg gevoel, maar ik denk dat als hij het 20 keer kon overdoen hij kevin spacey 20 keer zou neerschieten.

snooppac

• 116 berichten
  • 0 stemmen

Bij Se7en (1995):

Akron777 schreef:
Volgens de Staat zal hij nooit als schuldig worden gezien: er is geen bewijs tegen hem gevonden, en hij heeft geen bekentenis gegeven. En hetzelfde geldt dus in feite voor alle toekomstige generaties.

Hij heeft de moord op de vrouw van Pitt zeker wel toegegeven en dan is haar hoofd er ook nog in de doos. Feit is dus gewoon dat jouw theorie niet klopt, al vind ik het niet gek bedacht.

Akron777

• 472 berichten
  • 0 stemmen

Klopt, die moord heeft hij ook toegegeven. Die andere niet.

snooppac

• 116 berichten
  • 0 stemmen

Dan klopt het dus ook dat hij niet onschuldig is toch

Verder zal er dan ook nooit doodstraf tegen Pitt worden geeisd wegens verzachtende omstandigheden.

Akron777

• 472 berichten
  • 0 stemmen

Dat is juist mijn punt. Hij bekend weliswaar aan Pitt, maar niemand die dat - behalve hem - kan bewijzen.

snooppac

• 116 berichten
  • 0 stemmen

Jewel, ten eerste kunnen ze volgens mij vanuit de heli alles meeluisteren en als dat al niet zo is, is Freeman er ook bij als die bekent.

Akron777

• 472 berichten
  • 0 stemmen

Dan heeft hij nog altijd Spacey neergeschoten zonder dat die berecht is geweest. Pitt is hoe dan ook schuldig.

snooppac

• 116 berichten
  • 0 stemmen

Ja, maar beweer ik dan ergens dat dat niet zo is

Daar gaat de hele discussie niet over en ik denk dat iedereen die de film kijkt dat punt ook wel begrijpt.

Het gaat erom dat jouw theorie gewoon weg niet klopt. Begrijp me niet verkeerd. Zeg niet dat je niet een eigen theorie over de film mag hebben, maar deze klopt gewoon niet

snooppac

• 116 berichten
  • 0 stemmen

Beetje jammer dat als het je te heet onder de voeten word, je niet meer reageert

Kisje

• 970 berichten
  • 1190 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

(quote)

Juist niet. Dit spreekt meer tot de verbeelding. Bovendien zie je net voordat Brad Pitt die John Doe neerschiet een flits van het hoofd in de doos.

Inderdaad ja, die flits.. Bij de eerste kijkbeurt was die flits me niet opgevallen... Beste einde ooit.

jopen

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Hoe weet John Doe dat de vrouw van Mills zwanger is dan, want in het gesprek met Somerset vertelt Tracy dat ze nog niemand heeft vertelt dat ze zwanger is.

Dus moet Somerset die informatie wel aan Doe gegeven/verkocht hebben!??

mar007

• 1151 berichten
  • 949 stemmen

staat mij bij dat john doe dat aangaf,hij heeft een gesprek met tracy gehad en zich voor gedaan

als journalist.

dus hij heeft zelf de info gekregen van tracy.

bennyboy

• 302 berichten
  • 380 stemmen

L. luchtloper schreef:
De film heeft een sterk einde maar een slecht einde.

Ieder slachtoffer wordt in de film geconfrontreerd met zijn zonde, wordt tevens gemarteld. John Doe heeft zelf ook een hoofdzonde "Envy" Hij bewondert David Mills omdat hij een gewoon leven leidt met een mooie vrouw, dat kan John zelf niet leidden omdat hij te intelligent is en krankzinnig is. John's hele leven is misschien al een marteling voor hem geweest en nu David Mills hem doodschiet wordt John geconfrontreerd met zijn zonde. David Mills aan de andere kant heeft ook een zonde: "Wrath". Mills heeft een opvliegend karakter en hij zou in zijn hoofdje wel eens wraakgevoelens kunnen hebben. Denk maar aan de fotograaf waar hij op uit vliegt. De ene wraak die hij uitoefent is het doodschieten van John Doe. John Doe heeft hem niet vermoord, had hij wel gekund, maar hij wilde Mills eerst laten leidden voor zijn zonde. Daarom heeft John Mill's vrouw Tracey vermoord. Nu heeft Mills zijn straf gekregen, hij moet zijn hele leven leidden, zonder zijn vrouw Tracey en de moordenaar heeft door Mills zijn meesterwerk vervuld. Zeven hoofdzonden, Zeven zondaars.

nu je het zegt is het me helemaal duidelijk. bedankt voor de uitleg

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.