menu

Film / Spoilers / Se7en (1995)

zoeken in:
Ik heb lang geleden Seven in de bios gezien en ik meen me te herinneren dat op het moment dat Morgan Freeman de doos oppakt met het hoofd van Paltrow, je ook heel even de inhoud van de doos ziet.
Een blond hoofd van boven met wapperende haren.

Ik heb het daarna nooit meer gezien. Zou het eruit geknipt zijn of heeft het er nooit ingezeten?

Ik denk dat dat stukje er dan uitgeknipt is, want toen hij elke keer op tv kwam, zag ik niet dat hoofd van Mills' vrouw.

Ik kan me ook niet herinneren dat je het hoofd werkelijk te zien krijgt,dat wordt gesuggereerd.

Dat kan ook helemaal niet, want dat is nooit gefilmd.
Maar roddels zijn via het internet natuurlijk snel verspreid.

Ik heb het aan een paar vrienden gevraagd en die bevestigen het.
Heeft iemand de dvd met commentaar? Als het goed is wordt er over gesproken.

Het enige wat je kan hebben gezien, is een enkel frameshot van Gwyneth Paltrow die te zien is na aflevering van de doos.

Dat is vreemd.. Ik had precies hetzelfde. Laatst zag ik Seven voor de tweede keer op tv en had ik op het einde precies hetzelfde: Ik dacht dat de camera in de doos werd gericht zodat je haar hoofd even zag, maar dat kwam maar niet...

Waarschijnlijk iets raars in je hersenen dat je je zelf zo gaat inbeelden hoe dat hoofd er uit ziet, dat je de volgende keer ook denkt dat je het echt gezien hebt.

Vaag...

Op de DVD is geen shot van een hoofd in de doos. Misschien zaten er wel muizen in !

Nog een vraagje over se7en:

Loopt de film volgens jullie goed af, of loopt de film slecht af?

Goed: De film loopt goed af, omdat de seriemoordenaar uiteindelijk dood gaat.

Slecht: De film loopt slecht af, omdat de moordenaar alles wat hij wou doen, ongestraft heeft kunnen doen.

Goed: De film loopt goed af, omdat de moordenaar wel zijn punt heeft kunnen maken: Lang niet iedereen is zo onschuldig als hij eruitziet, er gebeuren een hoop misdaden, die niet als zodanig gezien worden.

Slecht: Die arme vrouw van David Mills gaat wel dood, die heeft toch niks misdaan?

Welk gevoel overheerst bij jullie?

Bij mij slecht omdat de bad guy zijn missie heeft voltooid. Anders had hij zichzelf nl ook niet aangegeven.

Voor mij goed want had veel respect voor de bad guy. Hij had zijn principes. Al was bijvoorbeeld zijn argument voor zijn eerste slachtoffer een heel slecht motief. Maar voor derest was ik het wel grotendeels met hem eens.

Ten tweede een goed gevoel omdat David zijn wraak neemt. Wie zou dat niet willen nadat je gehoord hebt dat je vrouw is vermoord e nze een kind droeg wat jij niet wist.

En aan een kant slecht omdat ik me in het personage Mills verplaatste. Zijn dood van zijn vrouw die vermoord werd terwijl ze zijn kind droeg was wel even een bad feeling effect.

Voor mij een beetje gemengd dus.

Ten tweede een goed gevoel omdat David zijn wraak neemt. Wie zou dat niet willen nadat je gehoord hebt dat je vrouw is vermoord e nze een kind droeg wat jij niet wist.

Zijn wraak was veel zoeter geweest als hij de moordenaar had laten leven. Dan was zijn plannetje mislukt.

BoordAppel schreef:

(quote)

Zijn wraak was veel zoeter geweest als hij de moordenaar had laten leven. Dan was zijn plannetje mislukt.

Helemaal mee eens. Dit is juist wat Doe wilde. Mills gaf daar aan toe.

EmDee schreef:
(quote)

Helemaal mee eens. Dit is juist wat Doe wilde. Mills gaf daar aan toe.

Natuurlijk geeft het Mills een voldoening om de moordenaar dood te schieten, vooral nadat hij zijn vrouw heeft vermoord. Mills had hem naar mijn idee beter kunnen verwonden, zonder te vermoorden. Zo kan hij nog op korte termijn wraak nemen, terwijl de moordenaar (voor de rest van zijn leven) opgesloten zou zitten. Dat is in mijn ogen een betere wraak...

Wat zouden jullie hebben gedaan als je in de situatie van Mills zat ?

Doe laten leven natuurlijk. Meer voldoening kan je niet krijgen. Doe's plan is dan mislukt en hij rot voor de rest van zn leven in de gevangenis weg. Zag je trouwens het gezicht van Mills op t eind? Wat een voldoening zeg...

Het hele plan van John Doe is gewoon gelukt. Mills heeft aan zijn wraakgevoelens toegegeven, maar John Doe heeft aan zijn afgunste gevoelens toegegeven. Dus wat dat betreft is John Doe net zo zwak als David Mills.

BoordAppel schreef:
Doe laten leven natuurlijk. Meer voldoening kan je niet krijgen. Doe's plan is dan mislukt en hij rot voor de rest van zn leven in de gevangenis weg.
Maar in dat geval was de boodschap waar Doe voor staat niet overgekomen en zou niemand hem serieus genomen hebben. Dan is het hele idee wat achter de moorden zit weggevallen. De moordenaar heeft nu op zijn manier zijn gelijk gehaald.

Zag je trouwens het gezicht van Mills op t eind? Wat een voldoening zeg...
Hem afknallen is dus twee vliegen in 1 klap slaan. Aan de ene kant iemand die vol voldoening aan zijn wraakgevoelens heeft kunnen toegeven en aan de andere kant een boodschap, waar wel wat inzit, die met de nodige impact aankomt.

Het is een echt [email protected]!k movie!

Het is een echt [email protected]!k movie!

Zo zou ik het niet willen noemen, toch vrij duidelijk deze film.

Aan de ene kant iemand die vol voldoening aan zijn wraakgevoelens heeft kunnen toegeven en aan de andere kant een boodschap...

Wat ik met mijn opmerking bedoelde was dat Mills helemaal geen voldoening heeft aan het vermoorden van Doe. Hij kijkt best wel sip op het eind.

BoordAppel schreef:
(quote)

Zo zou ik het niet willen noemen, toch vrij duidelijk deze film.
Wat er allemaal gebeurt is ook wel vrij duidelijk, maar wat je er nou allemaal van moet vinden is een beetje raar. Heel veel tegenstrijdigheden als er zo over nadenkt. Precies waarom deze discussie op gang gekomen is: Loopt het nou goed af of slecht. En met wie moet je nou sympathiseren?
U-96 schreef:
Wat zouden jullie hebben gedaan als je in de situatie van Mills zat ?
Ik denk ik hetzelfde gedaan had als Mills. Je hebt een gun in je hand en degene die net je vrouw (waarvan je ook net gehoord hebt dat ze zwanger is) vermoord heeft staat voor je...

Er is natuurlijk bij lange na geen voorstelling te maken wat je zou doen in zo'n situatie. Een copper mag natuurlijk nooit een verdachte door z'n hoofd schieten, maar als je er net achter bent gekomen dat hij je vrouw heeft onthoofd en je ongeboren zoon heeft vermoord dan denk ik niet dat je ethisch kunt handelen. Die laatste blik is totale wanhoop en chaos veroorzaakt door de tweestrijd die Mills net heeft gevoerd.

Ik voelde trouwens meer sympathie voor Doe dan voor de naïeve Mills.

Die laatste blik is totale wanhoop en chaos

Ook een goeie. Punt is dat hij iig geen voldoening heeft gekregen door Doe te vermoorden.

Denk ook niet dat je meteen met een voldane glimlach wegloopt terwijl het hoofd van je vrouw in een doos nog geen 30 meter van je vandaan weg ligt te rotten.

Het blijft moeilijk. Maar ik denk in mijn situatie dat ik hetzelfde had gedaan als Mills. Het is moeilijk om je in zo een situatie te beheersen.

Nee het geeft hem geen voldoening omdat zijn vrouw en ongeboren kind toch niet meer tot leven zouden komen. Maar of hij zich beter had gevoelt als hij hem had laten leven? Ik denk het niet.

Naomi Watts schreef:

Maar of hij zich beter had gevoelt als hij hem had laten leven? Ik denk het niet.

Ik denk op de lange termijn wel. Maar het is natuurlijk niet verwonderlijk als je wel direct schiet na de gegeven feiten.

Se7en loopt slecht af.

Zwart/wit gezegd: de "bad guy"wint.

EmDee schreef:

Ik denk op de lange termijn wel. Maar het is natuurlijk niet verwonderlijk als je wel direct schiet na de gegeven feiten.

Op lange termijn denk ik ook wel. Maar op dat moment moet je spiritueel wel sterk in je schoenen staan.

Fiend schreef:

Se7en loopt slecht af.

Zwart/wit gezegd: de "bad guy"wint.
Maar is het wel zo'n hele erge bad-guy? De boodschap waar hij voor staat is niet verkeerd, toch?

flipsen schreef:

Maar is het wel zo'n hele erge bad-guy? De boodschap waar hij voor staat is niet verkeerd, toch?

Strikt genomen is het natuurlijk een dogmatische fatsoensrakker.

flipsen schreef:

Ik had veel respect voor hem in ieder geval.

Respect voor Doe .

Kom laten we dan maar allemaal alle dikke mensen, hoeren, rijke mensen en weet ik wie nog meer afmaken. Een sadistische klootzak is meneer Doe, hoe kan je daar nu respect voor hebben.

Ik praat het niet goed. Maar hij kwam op voor zijn principes. Hij kwam misschien met de verkeerde manier op voor zijn principes maar kon mij goed vinden in zijn argumenten (op die van de dikkerd na). Vermoorden van Mills' gezin was ook absurd natuurlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:51 uur

geplaatst: vandaag om 20:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.