The Meddler (2015)

Komedie / Drama

geregisseerd door Lorene Scafaria
met Susan Sarandon, Rose Byrne en J.K. Simmons

Marnie Minervini, een vrouw die recentelijk weduwe is geworden, vertrekt vanuit New Jersey naar Los Angeles om dichter bij haar dochter te zijn. Met een volle bankrekening en een iPhone op zak, gaat Marnie erop uit om nieuwe vrienden te maken, op zoek naar het geluk en zich eventueel open te stellen voor iemand anders.

Aardige film over een weduwe met flink wat tijd voorhanden die zich daardoor graag bemoeit met andermans levens. Hier en daar wel grappig, maar het heeft allemaal weinig om het lijf. Er gebeurt genoeg, waardoor het wel gemakkelijk wegkijkt. Uiteraard helpt het dat Susan Sarandon altijd een genot is om aan het werk te zien.

avatar van Pazmaster
Lekker luchtige feel good movie over een weduwe die zich vastklampt aan haar dochter ,die daar eigenlijk niet op zit te wachten, en probeert invulling aan haar leven te geven door mensen te helpen. Het verhaal stelt eigenlijk niet al teveel voor maar de sfeer is prettig en er zitten aardig wat geestige momenten in. Sarandon doet het erg goed en de rest van de cast speelt ook gewoon leuk. Je moet wel van dit soort films houden, ik kan me voorstellen dat je dit enorm saai vindt, maar ik vond m wel leuk!

Matige feel good movie. In het genre zijn er veel leukere. Susan en de dame die haar dochter speelt redden het allemaal nog een beetje, maar het is verder niet veel.

avatar van ehgeahrev
Dertien in een dozijn feel good movie. Kijken als de enige alternatieven 'Jacky Chan' of 'The Fast and the furious' zijn

Warme film met een ontwapende rol van Susan Sarandon als wat chaotische maar lieve moeder en kersverse weduwe. Rose Bryne zet zoals tijd ( goed dat wel) een ijskonijn neer. Dit keer als dochter.
J.K Simmons is ook weer dik in orde. Of hij nu een psychopatische gedetineerde ( serie Oz) of keiharde agent neerzet. In deze romantisch drama vertolkt hij prima een gepensioneerde vriendelijke brombeer.
De film is symphatiek en die sfeer ademt "The Meddler" gedurende gehele speelduur uit.
Prettig om naar te kijken.

Ik vond THE MEDDLER een heerlijke film om lekker te ontspannen ,met een steeds goede Sarandon! Maar ook Rose Bryne zoals steeds erg goed! plezant vond ik ook J,K,Simmons! een kleine film ,maar heel leuk!

avatar van Zeriel
Tamelijk slaapverwekkend.

avatar van Collins
Redelijke Feelgood met een aangename Sarandon.
Sarandon is echt leuk als bemoeizuchtige moeder, vriendin, kennis enzovoort. Gelukkig dat ze leuk is, want volgens mij is er geen scène waarin zij niet aanwezig is.Haar personage draagt de film met verve.
De andere personages doen er niet zo toe. Ze staan in dienst van Sarandon, die hun inwisselbaarheid dankbaar aangrijpt om die leuke hoofdrol neer te zetten.
Een film waarin de humor bestaat uit de opdringerige maniertjes van Sarandon en de ongemakkelijke situaties waarin zij als gevolg daarvan terecht komt.
Ook met humor in de dialogen. De teksten zijn echter wel ondergeschikt aan het situationele. Wat meer en wat scherper had van mij best gemogen.
Het verhaaltje is niet al te ingewikkeld. Hier en daar wat zoetig, maar gelukkig met mate. De onderliggende thematiek laat teveel zoet ook niet toe. De worsteling die er is met diepere thema's als rouwverwerking en eenzaamheid is goed zichtbaar en speelt een belangrijke rol in het verhaal, maar overheerst niet. De film glijdt er niet in weg. Het toontje blijft gezellig en lichtjes. Prima keus, vond ik.

avatar van Decec
Een goede komedie/drama/romantiek film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Bekende acteur J.K. Simmons en ook een bekende
actrice Susan Sarandon...
Goed camera beweging...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Geen top...

Viel tegen. Sterke rol van Sarandon wel, nog steeds een mooie vrouw en een pracht actrice, maar het krijgt al vlug de allure van een one woman show met een wat al te vaak verteld verhaal. Centraal staat de moeizame maar liefdevolle relatie tussen een moeder en haar dochter, waardoor je onwillekeurig gaat vergelijken met een klassieker als Terms of Endearment, om je vervolgens te realiseren dat dit oudje uit 1983 toch stukken beter was. Acteerwerk van de rest van de cast in The Meddler viel me ook niet mee, ze worden eigenlijk compleet weggespeeld door Sarandon. Byrne als haar dochter zie ik de laatste jaren vaak opduiken in veel verschillende rollen, maar echt overtuigd heeft ze me nog nooit. Ook hier speelt ze een wat verveeld ogende vrouw, waar je weinig sympathie voor voelt. Zelfs de doorgaans zo sterke Simmons blijft hier wat vlak, als de immer glimlachende minnaar.
Jammer, maar voor mij een feelgood movie zonder kop en staart, die flink vastloopt en eigenlijk niets heeft te vertellen. Misschien dat het andere geslacht dit beter kan waarderen, want het is wel overduidelijk een vrouwenfilm .

avatar van K. V.
Deze eens meegebracht en zonder verwachtingen eens bekeken. Ik vond het geen slechte film die qua speelduur goed was, niet te lang, niet te kort.
De cast deed het ook prima en verder verveelde de film niet.
Niet slecht.

avatar van David Aaronson
Gewoon een ontzettend fijne film over een moeder en een dochter die het moeilijk hebben met het verlies van hun man en vader. Ik weet het niet, maar Lorene Scafaria weet na Seeking a Friend for the End of the World weer de juiste toon te vinden.

avatar van IH88
“I would kill my daughter if she died on a motorcycle.”

Leuke film met een uitstekende Sarandon en Byrne. Met deze twee actrices sta je als film eigenlijk al met 3-0 voor, en gelukkig weten ze het voorspelbare script wat glans te geven. Hun gezamenlijke scènes als moeder en dochter, die duidelijk nog niet over de dood van hun man/vader heen zijn, leveren de sterkste momenten op. En J.K. Simmons en Sarandon samen is perfectie. Soms emotioneel, maar vooral humoristisch en ook wel herkenbaar denk ik. Een langgerekte scene rond een "zwangerschapstest" is wel een klein hoogtepuntje.

avatar van missl
Moeder met veel geld gaat bij dochter wonen. Dochter heeft meer vrijheid nodig, verhaal is bij vlagen grappig een Sarandon speelt een goede rol.