Se Incontri Sartana Prega per la Tua Morte (1968)

Alternatieve titels: If You Meet Sartana Pray for Your Death | Gunfighters Die Harder | Sartana | Sartana - Bete um Deinen Tod

Italië / Frankrijk / West-Duitsland
Actie / Western

geregisseerd door Gianfranco Parolini
met Gianni Garko, William Berger en Sydney Chaplin

Nadat een postkoets is beroofd en alle passagiers zijn vermoord volgen de verrassingsaanvallen en verraad elkaar snel op, totdat de moordenaar Lansky de lading in zijn bezit krijgt. De legendarische held Sartana heeft de taak om het geld te achterhalen en de verantwoordelijken te straffen.

avatar van the lone dog

in deze film is de bodycount is al 60 plus

en hij valt in het rijtje sabata en django en the man with no name

beste deel is voor mij nog steeds deel 4

light the fuse sartana is coming

Waarom is deze zoveel minder bekend als voorbeeld Sabata, django, death rides a horse, the man with no name, tepepa, the great silence?

Heb veel gelezen en gehoord van de personage Sartana en zijn films (5ofzo?) maar heb er nog geen enkele gezien! Wil namelijk weten of het de moeite waard is voor ik hem/ze koop, mss geen Sergio Leone maar wel het niveau van Sabata en de andere opgenoemde films?

Om even een wat laat antwoord op bovenstaande vraag te geven; Ik denk wel dat je het de moeite gaat vinden. Geweldig is het niet, maar wel vermakelijk. Veeeel minder dan de Leone’s, ook nog wel wat minder dan een aantal films van Corbucci, Death Rides a Horse of bijvoorbeeld Keoma. Dat wel. Het is echter wel wat beter dan wat pulp die ik vroeger in het genre heb gezien.

Film heeft een ongelooflijk hoge bodycount, is rauw en hard zoals het een goede spaghettiwestern betaamt en heeft een behoorlijk hoog tempo. Duidelijk gevalletje van voor de liefhebber. 3,5 sterren.

Deze heb ik ook, idd een goeie western. Er bestaat een box dat heet the sartana saga met 10 fims erop. Hmmm klinkt aanlokkelijk! Ook leuk om te hebben. Ik heb ook van Sartana: light the fuse, sartana is coming!

Derck_B
Bijzondere film met veel verwijzingen naar de Dollars trilogie.

avatar van thunderball
Deze afgelopen weekend (midden in de nacht) bekeken.

Eindelijk eens een Sartana film, die ik echt leuk vond en met een behoorlijke cast.

Naast een goede Garko zien we Berger (die ik al vaker in dit soort films voorbij heb zien komen) in een voortreffelijke rol als sidekick/rivaal, want hij weet met aanwezigheid werkelijk een meerwaarde te zijn.
Ook Kinski heeft een iets grotere rol als gebruikelijk en is -hoewel ietwat op automatische piloot- aardig opdreef.

De film is goed geschoten, heeft passende score en is gewoon leuk en redelijk boeiend om naar te kijken en weet zelfs een aantal keer te verassen.

Erg leuk! Is zeker een aanrader om een keer te bekijken wanneer je van het genre houdt.

Een dikke zeven, ofwel 3,5 ster.

avatar van Basto
Arrow gaat de hele serie uitbrengen in juni

avatar van thunderball
Nouja de hele serie, er komt een blu ray box met alleen de vijf "echte" films met Garko (en Hilton), ga er vanuit dat alles er beter dan ooit uit zal zien.

avatar van Brix
Ik denk dat ik de Sartana films met Garko maar weer eens moet gaan bekijken (DVD collectie staat in de kast)
Vroeger, toen ik ze in de bios zag waren het mijn favoriete spaghettiwesterns, maar alleen die met Garko in de hoofdrol dan.
Ik betwijfel of ik ze nog steeds zo leuk zal vinden, vooral omdat mijn "spaghetti behoefte" in de loop der jaren drastisch geslonken is
Afhankelijk van mijn hernieuwde kennismaking zal ik dan eventueel overwegen om tot aanschaf van de Arrow collectie over te gaan (of niet)

avatar van thunderball
Eindelijk er toe gekomen om de gehele Arrow box te bekijken, stond al een jaartje in de kast.

Dit is echt een aanrader, de films zien er werkelijk fantastisch uit en je kunt kiezen voor de Italiaanse audio met Engelse ondertiteling en dat is toch echt een wezenlijk verschil met ze op brakke video kwaliteit dvd's te bekijken met Engelse matig ingesproken audio.
Echt een meerwaarde deze box, koop 'm voordat ie is uitverkocht en je er drie keer de hoofdprijs voor moet betalen (ik spreek uit ervaring!).

avatar van Brix
thunderball
De prijs van die Arrow box is nu al heel hoog, tussen de € 200,- en € 300,- bij de meeste aanbieders (de invoerrechten nog niet meegerekend)

avatar van thunderball
Shit! Ik heb er destijds 50 pond voor betaald, ik zag 'm een paar maanden geleden nog gewoon door Amazon.co.uk zelf verkocht worden, maar inderdaad zie het nu ook : 250 pond. Echt asociaal dat iemand dat er voor durft te vragen.

Op Ebay zijn ze nu aan het bieden op twee boxen, de één staat momenteel op 67 euro en de ander op 73 euro, maar wie weet waar het op zal eindigen. Rest heeft de zelfde idiote prijzen.

avatar van Basto
Inmiddels is de box weer voor 50 pound te krijgen. Zonder het boekje maar wel de 5 films. Heb m zelfs voorde helft in de sale.

Net de eerste gezien. Beetje knullige spaghettiwestern, maar met een hoge body count en voldoende twists om het 95 minuten leuk te houden.

Kleine 3,5. Op naar de rest.